Egy hatalmas, kúpszerű képződményt látsz magad előtt. Az egész építmény ébenfekete, szinte elnyeli a fényt. Ahogy közelebb lépsz, ezüstös rúnák villannak fel rajta. Rúnáknak nevezed őket, bár valójában fogalmad sincs, mit jelentenek. Nem hasonlítanak semmilyen, általad ismert nyelv betűire. Felvetődik benned a lehetőség, hogy talán mágikus rúnák, de alapjaiban különböznek az általad ismert taumaturgikus és őstaumaturgikus rúnáktól. Ráadásul bárhogy vizsgálod, a mágia legapróbb foszlányát sem érzed bennük. A kúp alakú építményen sehol egy bejárat, a falait megkarcolni se tudod azokkal a fegyvereiddel sem, amiktől Thargodan hercegek, isteni avatárok és más ősi szerzetek is rettegnek. Leginkább a phua-kúpokra emlékeztet téged, de itt nem tudod megfejteni a rúnák értelmét. Talán be lehet jutni valahogy a belsejébe, de egyelőre fogalmad sincs ennek mikéntjéről.
Bejutáshoz szükséges küldetéssort lásd a
<a href="http://hyper.pbm.hu/webhyper/epulet.php?f=ep&ssz=837">Dűneelf remete</a> épületben.
*A halálkúp mezején ki kell adnod egy TIM parancsot, ahol paraméterként meg kell adnod a rúnák megfejtésre szánt időt TVP-ben. Ha sikerrel jársz, és megfejted a rúnákat, automatikusan bemész a kúpba. Egy viszonylag kezdő titkosírás megfejtőnek kb. 100 TVP-be kerül bizosan megfejteni a kúpok rúnáit, míg a titkosírások mesterének (legalább 80-as titkosírással) mindössze 20 TVP-be. Természetesen
használhatod a kódtörés varázslatot is, de a megfejtés varázslat a halálkúpoknál nem vezet eredményre. A kúpban 100 TVP-nyi időt töltesz, így a TIM parancs paraméterében a titkosírás megfejtésére szánt TVP-hez még adj hozzá 100-at. (Vagyis TIM 120 és TIM 200 közötti parancsot kell kiadnod függően a titkosírá szaakértelmed nagyságától. A kódfejtésnél ezt a +100 TVP-t nem kell hozzáadnod, a kódfejtés megteszi helyetted.) Egy adott halálkúpba egy fordulóban csak egyszer mehetsz be. Vigyázat! Ha egyszer bemész egy halálkúpba, nem tudsz kijönni addig, amíg meg nem ölöd az összes fürkészt benne. Ez azt jelenti, hogy minden beállításodtól függetlenül minden fürkésszel harcolsz benn, és csak a teljes győzelem, DEM vagy halál esetén jutsz ki a kúpból. A ganüdrezisztencia és ganüid vadászat képességek hasznosak a fürkészek ellen is. Az első szint*2 %-kal csökkentik a fürkészek lehelet és közelharci sebzését, a második szint*5 %-kal növeli meg ellenük a távolsági és közelharci sebzésedet.
"Halálkúpoknál felmerült, hogy a TIM-re csak annyit költsön a karakter, amennyiért már fixen bemegy. Ez nem megoldható, de leírom a képletet, így mindenki annyiért TIM-mel, amennyit kiszámol magának. Esetleg a hyperbe is bekerülhet.
200-titkosírás szakértelem (amihez a kódtörés ad 20-at, ha ezt használja valaki) TVP-ért biztosan bemegy a karakter a halálkúpba. A titkosírás szakértelem max. 80-as szintig számít, tehát 120 TVP alá soha nem megy a költség. Pl. egy 50-es titkosírással 150 TVP-ért már fix a bemenetel esélye." Forrás: Dani Zoli
Négyszer jön szörny a halálkúpban:
- első:
adamantit fürkész /
karbon fürkész /
jég fürkész /
lég fürkész /
magma fürkész
- második:
adamantit fürkész /
karbon fürkész /
jég fürkész /
lég fürkész /
magma fürkész
- harmadik:
adamantit fürkész /
karbon fürkész /
jég fürkész /
lég fürkész /
magma fürkész
- negyedik:
adamantit fürkész /
karbon fürkész /
jég fürkész /
lég fürkész /
magma fürkész /
Annihilátor /
Szinkronizátor /
Kreátor
A kincstáblából ha nem neves a fürkész, gyakori kincset, ha neves, akkor ritka kincset választ a program. Szerencsezselét használva két kincset is szerezhet az ember, amelyből a második ritka lesz.
Gyakori kincs pl.:
- 1
tleikan manakő
- 1
kreiton esszencia
- 1
tleikan életkő
- 4
sáfránypor
- 1-2
kristályszilánk
- 1
sejtfiatalító kenőcs (nem elírás, ritka és gyakori is)
- 1
ősi esszencia (nem elírás, ritka és gyakori is)
- 1
anniliátor plazma (nem elírás, ritka és gyakori is)
- 1
kreiton agy
- 1
keg gomba
- 3
ryuku katonai kötszer
- 1
célzóvíz
- 4
megmentett lélek
- 1
óelf varázskő
- 1
ytterium kőzet
- 1
ében manakő
Ritka kincs pl.:
- 1
Holtak Könyve
- 1
szerencsezselé
- 1
anniliátor plazma (nem elírás, ritka és gyakori is)
- 2
mágikus pulzáns
- 1
agyértágító kenőcs
- 1
erőserkentő kenőcs
- 1
reflexélesítő kenőcs
- 1
zyel katalizátor
- 1
istenek nektárja
- 1
ősi esszencia (nem elírás, ritka és gyakori is)
- 1
esélynövelő kenőcs
- 1
ében mágiafókusz
- 1
leviatángumó
- 1
sejtfiatalító kenőcs (nem elírás, ritka és gyakori is)
- 1
kék golyó
2014.02.12.
- A halálkúpokhopz új kincsek és készíthető tárgyak kerültek be. (Privát megjegyzés: dátumtól egyszer majd felülvizsgálni a kincstáblát! :) )
2014.03.27.
- A halálkúpokban 10 %-kal növeltük a neves fürkészek esélyét.
2014.04.14.
- A halálkúpok gyakori kincsei közé visszakerült a
kábító nyilacska.
2022.01.03.
A Yaurri felderítő verseny nem érvényes a
moa romokra,
elhagyott kalózhajóra,
elhagyatott házra, halálkúpra és
szirén gyöngypalotára. Itt nem számolja a szörnyeket az eseményben, nincs plusz TP, plusz szörny, se pluszkincs.