INFORMÁCIÓ A SÖTÉT FÖLDRőL

A térkapuk megnyitásakor kiküldött enciklopédia:

Elérkezett a várva várt pillanat: Borax udvari mágusai publikus térkapukat nyitottak a Sötét Földre, amelyen keresztül a kalandozók végre megtisztíthatják az ocsmány teremtményektől ezt a távoli világot! A nagyhatalmú mágia teljesen biztonságossá teszi az utazást, Thargodanok nem képesek a kapun átkelni (de hogy a Sötét Földön barangoló nevenincs Rémekkel, sárkányokkal és más borzalmakkal mi a helyzet, arról nincs tájékoztatás). Az Alanori királyság kereskedelme fellendülését reméli a Sötét Földről beáramló legendás relikviáktól és egyéb egzotikus anyagoktól, mind pl. sárkánypikkely és hasonlók. A térkapukat a dimenzióugrás varázslattal használhatod, amelyet a csatorna nyugati oldalán, Sutor Kragoru tornyaiban tanítják. Ha valamilyen okból nem tudtad ott a varázslatot megvásárolni, ne ess kétségbe: a varázslatot Borax mágusai is megvették és oktatják a varázslótornyokban, igaz, eléggé borsos áron, és csakis pult alól. A varázslat elsajátításához a toronyban a VTN 163 163 parancsot add ki, ekkor 10,000 arany árán elsajátítod a dimenzióugrást. Persze nem mindenki ilyen krőzus: a varázslat árát le is lehet dolgozni! 500 TVP erejéig kell takarítanod, mosnod és egyéb szolgamunkát végezned a varázslótoronyban, ehhez a VTN 163 (TVP) parancsot add ki a tornyon. A munkát nem kell egyszerre elvégezned, lehet több részletben is. Ha az 500 TVP-t elköltötted, automatikusan és ingyen megtanulod a varázslatot (persze a 35 TVP-t a tanulásra így is el kell költeni.) A dimenzióugrás használatáról ld. részletesebben a varázslat leírását. Itt csak annyit fűzünk hozzá, hogy az egymásnak megfelelő térkapuk a következők:

(188,31)   <-> (364,61)
(190,60)   <-> (364,64)
(191,105) <-> (364,67).
Ezek egyenesen a Sötét Föld középpontjába repítenek. Tehát pl. a (188,31)-es térkapun a V 163 364 61 paranccsal lehet átkelni. Két fontos figyelmeztetés a Sötét Földre vezető térkapukkal kapcsolatban: Legalább 20. szintű kalandozók használhatják, és egy körben összesen egyszer utazhatsz ilyen kapun, tehát vagy oda mész a körben, vagy visszajössz. Bár a Sötét Föld egyenlőre még igencsak ismeretlen terület, mégis, az első felfedezők jelentései alapján már tudunk róla néhány dolgot, ezek: A manakristályok legfeljebb 500 varázspontot adnak vissza a Sötét Földön; a kör végén a max. ép-d bármeddig nőhet; a Sötét Föld igen gazdak ércekben, Trákin csákányának mágiája is hatékonyabban működik; az éhezés sokkal drasztikusabban megviseli a szervezetedet, mint ezen a világon; a GY parancs - Raia angyalai mágiájának köszönhetően - kétszer hatékonyabban működik, mint a halandó világban. Végezetül felhívjuk a figyelmedet, ha olyan tárgyat találsz a Sötét Földön, amelyet szövege szerint nem adhatsz át és el, azokat a tárgyakat a D paranccsal továbbra is eldobhatod (de ekkor más nem fogja megtalálni őket, és elrejteni sem tudod). Ez persze nem vonatkozik a 'klasszikus' átkozott tárgyakra, mint pl. szopókő, azt ott sem dobhatod el. Jó kalandozást kívánunk!

Erynome információi a Sötét Földön való kalandozáshoz:
Az alábbiakban valamennyire összefoglalom, hogy mit találhatsz, mire számíthatsz a Sötét Földön. Borax udvari mágusailehetővé tették, hogy bármely kalandozó, aki legalább 20. szintű ellátogathasson a Sötét Földre a dimenzióugrás varázslattal. Ehhez feltétel még, hogy átkelj a csatornán, ugyanis csak a csatornától keletre van olyan térkapu, ami a Sötét Földre visz (mindhárom város mellett van egy-egy térkapu). A dimenzióugrás varázslatot három módon lehet megszerezni, Kragoru küldetés-sorozatában ha van elegendő mágiapontod, megveheted (8 mágiapont), vagy a fekete mágustoronyban szintén kapható 10000 aranyért, illetve, ha segítesz némi takarítással a mágusoknak, akkor 500 tvp árán (nem kell egyben letakarítani az 500 tvp-t), a VTN 163 (tvp) paranccsal annyit takarítasz, amennyit akarsz ez esetben is az 500 tvp után még 35 tvp-t el kell költs a varázslat megtanulására. Ha minden feltétel adott és kész vagy a térugrásra, ellátogathatsz a térkapukhoz (az átugráshoz mindig a célkoordinátát kell megadd úgy, hogy azon a mezőn állsz, ahol a térkapu van)

Zangroz: 188;31   -> a Sötét Földön lévő párja: 364;61
Alanor:   190;60   -> a Sötét Földön lévő párja: 364;64
Roxat:    191;105 -> a Sötét Földön lévő párja: 364;67
A Sötét Föld többnyire kiégett területekből, alacsony- és magas hegységekből, mocsárból és sivatagból áll. Fontos dolog, hogy nem lehet vadászni a Sötét Földön, így az E parancs egyáltalán nem működik (vigyázz, hogy ne éhezz annyira, hogy életpontot is vonjon le a program, mert itt nem 5-6 ép-t, hanem 50-60 ép-t sebződsz, ez igaz a vízkészletedre is). Egy fontos dologra kell figyelni a varázslatokkal kapcsolatban, hogy olyan mezőn, ahol ősvortex van, ne varázsolj (ebbe beletartozik a gyógyító totemes varázslat is). Ha a későbbiekben vortex amuletthez jutsz, ez a probléma is megoldódik, segítségével varázsolhatsz ősvortexen, ekkor az alábbi események történhetnek:

- +15 vagy 21 TU
- +1 max. ép
- +1 max. vp
- max. vp-re töltés
- max. ép-re gyógyítás
- +1 vörös zyel
- +TP

A szörnyeket a program szinthez mérten nézi, így a 20. szintű karakterek nem fognak sárkányokkal csatázni és találkozni se vele (kivéve, ha egy magasabb szintű karakter megsebesít egyet és ott hagyja a mezőn), alacsony szinten gyakran jön Zinthurg, Charadin fattya, aurapollátor, pszi elementál lord, nanda és egyéb gyengébb szörny.

Milyen új lehetőségekkel találkozhatsz a Sötét Földön:

Van néhány új tereptárgy, ami érdekes lehet, ezek közül az egyik a mópat boly. A mópat bolynál tárgyakat lehet használni és a tárgytól függően kapsz valamit a mópatoktól. Ha a tárgy, amit használtál fegyver, akkor megpróbálsz levadászni egy mópatot, ha sikerül egy mópat tetemmel lettél gazdagabb (az az egy probléma van a mópat bollyal, hogy egyszerre csak egy tárgyat használhatsz, abból is egy darabot, így eléggé parancshelyigényes a dolog). Két fontosabb dolog van még, ami a mópat bolyhoz kapcsolódik, az egyik, a jó jelleműek (és a királyi küldetéseket csinálók) nagy örömére a mópat bolynál lehet szerezni eknozolt. Ha a mópat bolyba egy csalánvirágot dobsz a mópatok vagy egy eknozollal, vagy egy mópat tokennel ajándékoznak meg (általában mópat tokent kapsz, olyan 15-20% esély van rá, hogy mópat token helyett eknozolt kapsz). A mópat tokennek még elég nagy jelentősége van, mivel ha a tokent használod a mópat bolyon, szintén értékes tárgyakhoz juthatsz, pl. törpe őskő, vortex amulett, manakristály (mópat tokent egy fordulóban maximum 5 alkalommal érdemes használni, mert utána már nem kapsz érte semmit). A csalánvirághoz hozzátenném még, hogy sokan úgy gondolják, hogy az enciklopédia alapján egy fordulóban csak egy csalánvirágot lehet szerezni, ami igaz is egy gyilkos-csalánnál, de ha átmész egy másikhoz, akkor ott is leszedhetsz ugyanabban a fordulóban egyet, stb.

A következő érdekessége a Sötét Földnek a gejzír: A gejzírek tövében ha ásol elég értékes dolgot találhatsz, a mihlanilt (ez szintén szükséges a gonosz karakterek isteni küldetésében és a királyi küldetésekben is) érdemes trákin csákánnyal ásni, mert akkor mindig találsz valami ércet, ugyanis a mihlanil is aránylag ritka (és ha találsz egyet a következő találat esélye csökken valamennyire, egy fordulóban eddig max. 3-at találtam). Ha a mezőn, ahol a gejzír van, található törpe bánya, akkor adamantitot is áshatsz gejzírnél, de ez is nagyon ritka. A semleges karakterek isteni küldetése, az áldozz iknegurint is a gejzírhez kapcsolódik, mivel ha az ében tobozt a gejzírbe dobod, megvárod míg felforr és szétpattan, van rá esély hogy iknegurint találsz benne (kb. 10% esély van rá tobozonként, szerencsére itt lehet adni mennyiség paramétert is, hogy mennyi tobozt akarsz a gejzírbe dobni a H 578 (mennyiség) paranccsal). Ében tobozt a fekete kaktuszokról lehet szedni, körönként egy kaktuszról maximum 3 darabot, a kaktuszokat megtalálhatod a sivatagban.

A mihlanilokból értékes tárgyakat lehet készíteni (nyíl, dobótőr), amik elég ritkán vesznek el és ha szerzel egy toxyl üvegcsét és toxylt, akkor bemérgezheted ezeket, növelve a sebzését és szinte 100%-osra a megtalálási esélyt) Toxyl üvegcsét Thargodan táborban, sárkánybarlangban lehet találni (de előfordulhat, hogy ében sziklatoronyban is találhatsz), toxylt a legtöbb mérgező lényből ki lehet nyerni, pl. sziklaskorpió. Lehet készíteni páncéldarabokat is a mihlanilból (sisak, kesztyű, csizma), amelyek mind a max.ép-det növelik és +6 védelmet adnak, valamint egy aránylag értékes övet, a mihlanil övet is elkészítheted (ez +1-et ad minden tulajdonságodra és emellett még +3 védelmet is ad). A mihlanil tárgyak elkészítéséhez még kátrányra is szükséged lesz, amit dentor szüttyőben tarthatsz (egy szüttyőbe 10 csepp kátrány fér), a szüttyő elkészítéséhez egy dentor bőrre, egy aranytűre és egy ében tobozra van szükséged (itt hívnám fel a figyelmed egy kellemetlen programhibára, amit nem tudom, hogy kijavítottak-e már, mégpedig vigyázz az FKT (kátrány) paranccsal, a TF programban eddig nem volt olyan tárgy, amit tartóba tehetsz és FKT paranccsal elkészíthetô (illetve van néhány folyadék, de előállításuk elég macerás), így nincs felkészítve a már bevett FKT parancsokra (mennyiségi paraméternek többet irsz mint amennyit készíthetsz, és igy folyamatosan utángyártod, ha elveszted, vagy elhasználod a tárgyat) gondolom mondanom sem kell, hogy az FKT (kátrány) 999 1 parancs így teljesen tönkreteheti a fordulódat, ha kátránygödörre lépsz, gyakorlatilag az összes tvp-det kátrány gyűjtésére költöd és a végén eldobálod azt a mennyiséget automatikusan, ami nem fér a szüttyőbe). Van még két tereptárgy, ami tárgyak áldozásához kapcsolódik, az egyik az áldozati oltár, ahol gonosz papok (legalább korlátlan hatalmú fôpap) áldozhatnak istenüknek és értéktől függően különbözô jutalomban részesülnek. Másik ilyen tereptárgy az életszikla, ahol Sheran és Fairlight papjai növényeket ültethetnek el, mindkét helyen az AL (tárgy) (mennyiség) paranccsal áldozhatnak. Az életsziklánál csak növényeket lehet elültetni és több dolgot kaphatsz érte (leggyakoribb, mint az áldozati oltárnál is, hogy nem kapsz semmit), de kaphatsz +vp-t, +ép-t, +1 max.ép-t, és varázslatot is:

ősi szaporítás -> SF-es növényeket szaporíthatsz vele, körönként egy darabot, ha legalább félisten hatalmú szolga vagy, akkor körönként kettőt.

Solisar aurája -> A lehelettel rendelkező szörnyek ellen hatásos, a leheletből adódó sebzést lefelezi.

Táposabb helyszínek:

Néhány előzetes felkészülést és valamekkora táposságot igénylő helyek jönnek.

Sárkánybarlang:
A leírás alapján a sárkányok tanyája. Amit tudni kell róla, hogy egy, vagy két szörny van benn, amit le kell győzni. Az első szörny háromféle lehet, zafír drakón, smaragd drakón és márvány drakón, mindhárom szörny ugyanazokkal a paraméterekkel rendelkezik, kivéve a védelmüket, az egyiket vágóval lehet jobban sebezni, a másikat szúróval, a harmadikat ütővel. Ha sikerült legyőznöd a drakónt, akkor kétlehetőség van, vagy nincs itthon a sárkány éppen, ekkor felkapsz némi kincset, ami el van szórva és eliszkolsz, vagy itthon van a barlang gazdája és harcolnod kell vele (VI és T, BA beállítás számít). Ha sikerült legyőzni, szintén kincseket kaphatsz. Egy körben egy sárkánybarlangba többször is bemehetsz HA nem öltél meg még benn egy szörnyet sem; ha megölted a drakónt benn és elfutottál egy sárkány elől, többet nem mehetsz be abba a barlangba már abban a körben (ez igaz a viharóriás barlangra is egyébként).

Viharóriás barlang:
Minő meglepetés, a barlangban viharóriások laknak :) Három féle óriás jöhet benn, a viharóriás, a viharóriás sámán és Ovgun, aki egy neves viharóriás sámán. Itt is két lehetőség van a BE parancsnál, vagy magas agresszióval, illetve T parancsokkal megtámadod az óriásokat, vagy üzletelni akarsz velük. (Utóbbi esetben szükséges az 1-es agresszió es a viharamulett viselése)

Egyik szörny sem túl erős, ha esetleg Ovgunt megölöd, elveheted tőle az Ovgun nyakláncát, ami +6 támadást, +20 max. ép-t és +2 egészséget ad (valamint komponense a bronz taider nevű szúrófegyvernek). A másik lehetőség, hogy kereskedni akarsz velük, ez esetben viszont nincs semmi esély a kereskedelemre, ha nincs a birtokodban eknozol (az enciklopédiájából kiderül, hogy legalább három legyen nálad, hogy sikerrel járj). Kereskedéssel két jobb tárgy is szerezhető, az óriások öve és az óriás fülbevaló.

Thargodan tábor:
Ez az egyik legveszélyesebb helyszín szinte, olyan, mint a Thargodan csatamező, csak kicsit erősebb lények jönnek rajta. 3 "kisebb" lény és egy főszörny a felállás ennél a csatamezőnél is. 60 tvp és egy ásó kell ahhoz, hogy kutass a táborban. Az első szörny általában egy Thargodan csatamezős főszörny (Notermanthi, taalru, stb), a következő két szörny olyan, erősebb szörnyek, amikkel az SF mezőin is találkozhatsz, ha elég magas szintű vagy (lidérckirály, Thargodan zsoldos, Thargodan légiós, Thargodan mágus) a végén pedig főszörnyként már kicsit keményebb szörnyek jöhetnek (ezerszemű bestia, Sötétség Hercege, Rém).

Ében sziklatorony:
Egy másznivaló a Sötét Föld magashegységein. 17-es mászással és mászó karpereccel fel lehet rá mászni (tyrkiai mászógéppel is:). 2 gyengébb szörny jön kezdetben és a főszörny. A gyengébb szörny általában ében hadúr, ében halálhajcsár, és a három drakón lehet, főszörnynek pedig jöhet Sötétség Hercege, taalru herceg, Notermanthi báró és akár Ylgoroth is, aki szintén egy neves szörny, egy thargodan herceg. Ha sikerülne Ylgoroth-ot megölnöd, leszedheted a fejéről a lidérckoronát, amely +10 teológiát, +10 taumaturgiát, +10 védelmet ad és 20-al növeli a kör eleji vp regenerálódásodat is.

Néhány újabb varázslat, amit a szörnyek előszeretettel használnak:

Asylux átka: 1 szopókövet hoz létre a hátizsákodban, ha nem dobod meg a mentődobást ellene. Szerencsére van ellenszere, ha alacsony a szerencséd (56-60 körül már elég ritkán jön be) mégpedig az áldott kő, amit áldott okerónból lehet kinyerni. Egy áldott kő elfüstöl, ha varázslattal, vagy szörnyből nyernéd ki a szopókövet (és ezzel megsemmisíti a szopókövet is). Átadások ellen nem véd az áldott kő és a birtokodban lévő szopóköveket sem pusztíthatod el vele. A varázslatnak nincs sebzése. (Thargodan mágusok gyakran használják, van amikor körönként háromszor is.)

Asylux csapdája: -20 támadást kapsz, sebezni nem sebez, de elég jól bejön, ha szörnyek alkalmazzák ellened.

ősvillám: egy villámvarázslat, amely ellen nem véd az elektromos pajzs sem. Viharóriás sámán, zafír sárkány alkalmazza általában.

Sivatagi vihar: 100-150 ép sebzést okoz, támadó erősségétől függően

Energiaspirál: az energiafolyam nagyobb testvére, amit karakterek is megtanulhatnak Sir Rasolphiusnál (lovagi tábor), szörnyek elég jól sebeznek vele (akár 250 ép felett is), hátránya, hogy csak gonoszokra hat bár ez nem hátrányos, ha egy jó karakter alkalmazza a thargodanokra és más ocsmány gonosz lényre:)

Jégoszlop: erősség alapján, szintenként D8 sebzést okoz, hátránya, hogy a harc időtartamára, ha bejön kapsz -20 védekezést is. Általában a Sötétség Hercege és a Notermanthi báró szokta használni elég gyakran.

Méregfelhő III: a méregfelhő varázslat nagytestvére, szörnyek általában 150-180 ép-t sebeznek vele, és kapsz -15 támadást is a harc időtartamára, mentődobás van ellene.

Elnyelés: ez nem támadó varázslat, hanem védekező, hatása, hogy letöri rólad a te védekező varázslatodat (nincs ellene mentődobás).

Thargodan városok:

Három város található a Sötét Földön (Északtűz városa, Sárkányverem városa és Lávafolyó városa). Egyetlen probléma, hogy a Thargodan városokba csak Thargodan léphet be (meg ahogy utólag láttam pár sárkány is volt benn, tőlük biztos nem kértek semmi papírt:) A belépés feltétele, hogy Thargodan légy, ezt nagyon egyszerűen el lehet érni a Thargodan illúzió varázslattal, amely potom 3000 aranyért megtanulható a királyi városok mágustornyaiban. A Thargodan illúzió varázslat egy kör végéig ható varázslat, így elég egyszer elmondani egy körben, ha két városba mész akkor is. A városokban nem sok érdekes dolog van (egy 3x3-as város, szörnyek nem jönnek benn). A városokban a következő épületek találhatók: vegyesbolt, fegyverbolt, mágustorony és a Borzalom Fellegvára, ahol küldetéseket adnak.

Borzalom Fellegvára:

Ide belépve a helyi herceghez kísérnek, aki néhány feladatot ad ki neked saját szórakoztatása végett:

- hozz 24 mópat tetemet-> 1 tudás gyöngye, 5000 TP
- hozz 24 mutáns csontot-> 3 angyalok gyűrűje, 10000 TP
- szerezd vissza a gyémántkoponyát a Notermanthi bárótól, aki ellopta (ében sziklatoronyban kell megölni egy Notermanthi bárót)
- hozd vissza az őrület Kelyhét -> 97 labirintus
- hozd vissza az őrület Kelyhét -> 98 labirintus
- hozz egy csillagrubint

Ha agresszívan lépsz be a Fellegvárba egy Thargodan légiós fog rád támadni és ha 20-an nem lépnek be utánad, akkor ide addig nem léphetsz be, amíg a 20-as listáról le nem kerülsz.

Lehet még készíteni néhány adamantit páncélt is, aminek a nagy elônye, hogy a Sötét Földön plusz sebzést kapsz, ha viseled őket (kesztyű, pajzs, sisak, páncél, csizma összesen +9 sebzés/ütés). Adamantitot a törpe bányákban tudsz ásni (alacsony- és magas hegységben építhető, törpéknek van egy másik lehetőség is, ha törpe őskövet szereznek, az őskővel 60 tvp-ért tudnak egy törpe bányát létrehozni a mezőn).

Erynome