DKI (906. épület)
Épület koordinátája: [830,13]
*Bemenetel előtt ne felejtsed el levenni a Fonálkarkötőt és Fonálgyűrűt.
be 906 bemész a 906. épületbe
Belépsz a csarnokba, amit a rúnás ház tábla jelöl. Egyből a KKI jut eszedbe, mert azt látod, hogy számos trigal tartózkodik benn, akinek egy része nyüzsög és pakolászik, míg a másik része mereven bámul valamit. Van aki, egy kőtáblát, van aki valamiféle trigal jegyzeteket. Nem kétséges, hogy itt valamiféle kutatómunka folyik. Amikor észrevesznek, az egyikük hozzád lép. Nem kérdezi meg, hogy ki vagy és mit keresel náluk, nyilván már halott rólad. Egyszerűen csak üdvözöl, mint egy ismerőst. Te persze nem tudod megállni, a kíváncsiságod az egyik fő hajtóerőd, így kérdések özönét zúdítod rá, hogy mi ez a hely, mivel foglalkoznak. Megtudod, hogy ez egy újonnan alapított kutatóintézet. Már korábban mesélték nekik arról, hogy dimenziókapukat keresel, amin keresztül az éjfattyak eljutottak a te világodban, de nem találtál egyet sem. Legalábbis működőképeset. Ebből kiindulva kutakodni kezdtek, és találtak egy működő térkaput a sziget egyik mocsarában fekvő ősi romok mélyén. Létre is hoztak egy teljesen új szervezetet, Dimenziókapu Kutató Intézet néven, annak érdekében, hogy minél többet megtudjanak erről a titokzatos kapuról.
Segíthetnél is nekik, de csak miután a KKI és a Rúnák Háza már nem tart igényt a segítségedre. Nem vehetik el az erőforrásokat, tőlük, mivel azok a kutatások sokkal fontosabbak. Megígéred nekik, hogy amint lehet, visszatérsz. Addig is elbúcsúzol az itteni trigaloktól. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
[2 181 600 tapasztalati pontot kaptál.] Ha már erre jársz, bemész a dimenziókapu-kutatókhoz, és megmutatod nekik a szép Fonálgyűrűdet és Fonálkarkötődet, ezzel bizonyítva, hogy segítettél a krantkutatóknak és a romkutatóknak. Ők pedig elmesélik, hogy nem sokáig tudták tanulmányozni ezt a dimenziókaput, mert ragadozók lepték el a romokat, még a kraun szellemeket is elűzték. Sokat segítenél nekik, ha meg tudnád tisztítani a ragadozóktól a dimenziókapu környékét. Vigyázz azonban, mert ezek az ádáz lények erősebbek, mint a szigeten vadászó többi példány. Nyilván ezért is tudták elűzni a kraun szellemeket. Egyelőre nem tudják, hogy mi vonzotta oda a ragadozókat, és azok mitől lettek erősebbek. Miután elbúcsúzol tőlük, elgondolkozol ezen a térkapu dolgon. Mivel nyugaton nem találtál működő térkaput, ezért korábban azt gondoltad, hogy majd a keleti szigeteken, az ősi romokban megtalálod. Amikor azonban megérkeztél a keleti romokhoz, rájöttél, hogy ez nem valószínű, mert keleten nem él sem éjfatty, sem ganüid, így biztosan nem onnan jutottak át Ghallára. Tehát nyilván nyugaton voltak, és már nem működnek. Hmm, rejtélyes a dolog. Talán az az újonnan felfedezett térkapu ad majd valami választ a kérdésre. Szóval biztosan kipucolod a helyet a trigaloknak. Reméled, az erősebb ragadozók sem fognak ki rajtad!
Ez a
358. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 81, délre 72 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]
be 906 bemész a 906. épületbe
[8 810 207 tapasztalati pontot kaptál.] A DKI-ben ismerős kép fogad. Trigal tudósfélék kutatnak, gondolkoznak, elemeznek. Az biztos, hogy ez a trigal, nem egy túl aktív nép. Nem a terepen keresik a megoldásokat, hanem inkább elmélkednek, de talán ez most megváltozik, mert a térkapu vizsgálatához a terepre kell menniük. A vezetőjük üdvözöl, te pedig elmeséled neki, hogy megtisztítottad a dimenziókapu környékét a ragadozóktól. A többi trigal is hallja ezt, és hangos füttykoncerttel fogadják a hírt. Nem tudod, hogy ez a meglepetés vagy az öröm jele náluk, Fairlight áldása ezt nem fordítja le. Majd a vezetőjük elzümmögi neked az újabb kérést. Támogatnod kellene a kutatásukat némi nehezen beszerezhető anyaggal.
Az alábbiak kellenének nekik: 3-3 savgolyó, gm'uller konverter, protokristály, szolisz pikkely és ughal szilánk, 10-10 krant gyöngy és energiagolyó. Megígéred neki, hogy hamarosan megszerzed ezeket, majd a búcsúzás előtt még felhívod a figyelmét arra, hogy vigyázzanak a dimenziókapunál mert a ragadozók még visszatérhetnek. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
[5 873 471 tapasztalati pontot kaptál.] Visszamész a DKI-ba, és leadod a kért dolgokat. Az egyik trigal örömmel veszi át. Közben a vezetőjük elzümmögi neked, hogy haladnak a kutatásokkal. Kiderítették, hogy a dimenziókapu nem a Daxxra, nyílik. Ha be tudják üzemelni, akkor átküldenek rajta egy felderítő csapatot. De egyelőre még meg kell fejteni azt, hogy hogyan bírják működésre. Arra gondoltak, hogy te, aki távoli világról érkeztél, biztosan értesz az ilyen kapukhoz. Sajnos le kell lomboznod őket. Elmeséled nekik, hogy bár te is keresed azokat a dimenziókapukat, amin keresztül az éjfattyak és ganüidek a világodba érkeztek, nem találtál még ilyent. És bár megvizsgáltad ezt az újonnan felfedezett kaput, de sajnos a dimenziómágiát ebben a világban nem ismered annyira, hogy megfejtsd a titkát. A trigal hümmög egy sort, majd elmondja, hogy nyugati társaik kémmágiával sok éjfatty telepet és ganüid őskaptárat vizsgáltak át, és azok környékét is alaposan feltérképezték. Eközben többnyire egy-egy telep vagy őskaptár mellett, a lávabarlangok mélyén találtak hasonló, inaktív szerkezeteket. Megadja ezeknek a helyét, sőt egy mentális képet is ezekről a kapukról, hogy vizsgáld meg őket te is, hátha felfedezel valamit, ami segít az itteni kapunál. Megígéred neki, hogy megnézed mit tehetsz az ügyben, majd távozol. Miután átgondolod a négy helyet, amit leírtak neked, eldöntöd, melyikkel fogod kezdeni. A legészakibbra emlékszel, mert többször jártál arrafelé, így oda mész először.
[A küldetés teljesítéséhez a KLD 243 parancsot kell kiadnod 789, 8 -as koordinátán.] .] [5 pontot használtál fel, van még ...]
kld 243 küldetés végrehajtása 243
A lávamezőkön sok beomlás, kisebb nagyobb barlang található. Nem kell más tenned, mint felderítened ezeket, és találnod egyet, ami levezet a mentális képen megmutatott dimenziókapuhoz. Földalatti tájékozódás, barlangok felderítése, kövek ismerete. Ide bizony bányásztudás kell! Persze te szakképzett bányász vagy, egyik említett feladat sem megoldhatatlan a számodra. Így, bár elég sokáig tart, végül találsz egy utat a lávabarlangokon át a telep alsó részére. Ez a terület elhagyatottnak tűnik. Bér közel a telep, nem találkozol éjfattyal. A kapura is rábukkansz idővel, de jól mondták a trigalok. Nem működik. Jól ismered a térkapuk működését, jópárszor használtál már ilyent, a te világodban... Ezek a daxxi térkapuk azonban idegenek a számodra, egyelőre csak annyit tudsz megállapítani, hogy ez nem működik. Ezen ugyan egy éjfatty sem jut át Ghallára. Na mindegy, hátha a többi térkapunál többet tudsz meg! Átgondolod a többi helyet, és a messzi, déli telepet választod. Az itteni tapasztalatok alapján ott már könnyű lesz a bejutás.
[A küldetés teljesítéséhez a KLD 244 parancsot kell kiadnod a 762, 77-es koordinátán.] [300 pontot használtál fel, van még ...]
*A sikerhez minimálisan ezek kellettek: bányászat szakértelem 300 szint.
kld 244 küldetés végrehajtása 244
Gyakorló lávabarlangász lettél, így ezúttal nem okoz nehézséget, hogy találj egy utat a barlangokon keresztül, ami a mélyben rejtőző dimenziókapuhoz vezet. Bár ezúttal is sok időbe telik a dolog, de sikerül. Itt azonban nincs szerencséd, mert két éjfattyat látsz a kapu mellett, ráadásul nem is a leggyengébb fajtából. Egy ideig meglapulsz, és figyeled őket, hátha valami lényeges dolgot fedezel fel velük kapcsolatban. Neked úgy tűnik, mintha a kaput próbálnák beüzemelni, de láthatóan sikertelenül. Úgy látod, nem igazán tudják, hogy pontosan mit is kellene csinálni. Egy idő után megunod a várakozást, és rájuk támadsz. Ha legyőzöd, vagy elűzöd őket, akkor utána te is meg tudod vizsgálni a kaput. Márpedig két éjfatty nem lehet ellenfél egy ragadozókon edződött ghallai síkvándornak!
Ellenfeled egy
wh'rlpl örvénylő majd egy
q'uregxos halálfaló.
Na, nem is volt olyan nehéz! Már túl erős vagy egy-két egyszerű éjfattyhoz. Miután legyőzted őket, megvizsgálod a kaput. Sajnos itt sem bukkansz semmi újra. A kapu már jóideje nem működik, de ezt is inkább csak a kapu környezetének megfigyeléséből vonod le. Abban biztos vagy, hogy ez valamikor egy működő kapu volt. Egyelőre elképzelésed sincs, miért nem működik, így elhatározod, hogy tovább folytatod a kutatást egy másik kapunál. Az nem egy éjfatty telep, hanem egy őskaptár közelében van.
[A küldetés teljesítéséhez a KLD 245 parancsot kell kiadnod a 766, 40-es koordinátán.] [200 pontot használtál fel, van még ...]
kld 245 küldetés végrehajtása 245
A kapu megtalálása ezúttal sem okoz gondot. Elég jól kiismerted már magad a lávabarlangokat illetően. Azonban itt is némi akadályba ütközöl két ganüid személyében. Úgy látod, tanácstalanul vizsgálgatják az inaktív dimenziókaput. Nem habozol sokat, a kaput meg kell vizsgálnod, és ez a két csótány útban van. Így hát eltaposod őket!
Ellenfeled egy
mindenható ganüid majd egy
ganüid reflektátor.
Ezek sem voltak nehezebb ellenfelek, mint a két éjfatty korábban, de ez a kapu sem működik. Mágiának a nyomát sem érzékeled, és itt is megállapítod, hogy egy ideje már nem használják. Nem maradt más hátra, mint az utolsó kapu meglátogatása.
[A küldetés teljesítéséhez a KLD 246 parancsot kell kiadnod a 792, 68-as koordinátán.] [200 pontot használtál fel, van még ...]
kld 246 küldetés végrehajtása 246
A kaput már csak rutinból is megtalálod. Pontosan tudod, mi a legcélravezetőbb módszer erre. Ezúttal ellenállásra sem bukkansz, a kapu környéke elhagyatott. Amikor megvizsgálod, felcsillan a remény. Halványan mágia nyomát érzékeled. Ez a kapu sem működik, de nem olyan régen inaktív, mint a másik három. Előveszed minden tudományodat a térmágiáról, és alaposan tanulmányozod a mágia maradványokat. Arra a következtetésre jutsz, hogy ezeket a kapukat nem egy mágikus ceremónia, vagy mágikus rúnák működtették, hanem valamiféle őserő, vagy valamiféle őshatalom biztosította azt a hatalmas energiamennyiséget, aminek a segítségével a Daxxot Ghallától elválasztó hatalmas tér- és időbeli távolság áthidalható. Ez az energiaforrás pedig megszűnt, már nem táplálja a kaput, ezért inaktív. Az biztos, hogy ennél több információt nem tudsz szerezni ezeknek az inaktív kapuknak a vizsgálatával, így
irány vissza a DKI-ba. Gyorsan elemzed a sikeres próbát.
A sikerhez minimálisan ezek kellettek: taumaturgia szakértelem 3500 szint. [300 pontot használtál fel, van még ...]
be 906 bemész a 906. épületbe
[29 367 360 tapasztalati pontot kaptál.] Mivel befejezted az inaktív térkapuk vizsgálatát, visszatérsz a DKI-ba, hogy a dimenziókapu-kutatóknak beszámolj az eredményeidről. Belépve a terembe azt látod, hogy a trigalok izgatottan zümmögnek, néhányuk jól láthatóan sebesült. Hamarosan előkerül a vezetőjük, aki meghallgatja a beszámolódat. Miután elmeséltél mindent, megkérdezed, mi ez a nagy felfordulás. Megtudod, hogy közben sikerült működésre bírniuk a térkaput. Nem tudják, mi van annak túloldalán, de átküldtek egy csapatot, álcázásban, rejtőzésben jártas felderítőket, akik azóta sem tértek vissza. Sajnos időközben kraun szellemek lepték el a kapuk környékét, így nekik el kellett menekülniük onnan. Páran oda is vesztek, sokan megsebesültek. Talán visszamehetnél, és elűzhetnéd onnan ezeket az élőholtakat - veti fel kissé reménykedve az ötletet a trigal. Nem ígérsz nekik semmi biztosat, de téged is izgat ez az új térkapu, így beleegyezel abba, hogy visszamész, és megnézed mi a helyzet.
Ez a
359. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 81, délre 72 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]
be 906 bemész a 906. épületbe
Visszamész a DKI-ba, hogy bejelentsd a kraun élőholtak sikeres elűzését. A trigalok zümmögő örömmel fogadják a hírt. Sajnos a kapun átküldött felderítő csapatuk még mindig nem tért vissza. Felvetik, hogy ha véletlenül átlátogatsz a kapun, akkor megkereshetnéd őket, de ezt nem várják el tőled. Mindenesetre új információkat szerzel tőlük, mert elzümmögik neked, hogy kiderítették, a kapu nem a Daxx másik részére nyílik, hanem az egyik holdra, amit Szolisznak neveznek. A hold mindig a Daxx napos oldalán tartózkodik, így hatalmas rajta a forróság. Semmit sem tudnak arról, hogy él-e bármi abban a pokoli hőségben, feltételezik, hogy nem, szóval nem tudnak téged sem kincsek, sem új kapcsolatok reményével bíztatni. De ha mégis átmész, egyszer gyere vissza, hogy mesélj nekik. Adnak is ajándékba egy kristálykulacsot, aminek nyilván nagy hasznát veszed majd. Ők inkább elkezdik kutatni a nyugati kapuk rejtélyét, meg azt, hogy más kraun vagy polteid romok mélyén is akad-e hasonló dimenziókapu. Végül elbúcsúzol a trigaloktól. Amikor kilépsz a DKI-ból azon gondolkodsz, hogy ha át akarsz menni erre a Szoliszra, akkor nem is kell lemenned a kraun romok mélyére a térkapuhoz. Most már ismersz egy helyet a Szoliszon, talán oda is tudsz teleportálni a tiltottal. Amint felkészültél, ki is próbálod majd. Mindig is vonzottak téged a felfedezetlen világok.
[14 683 680 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 kristálykulacs. (ld. enc.)] [5 pontot használtál fel, van még ...]