Rúnák Háza (904. épület)

Épület koordinátája: [831,13]

*Az épületbe való bejutáshoz előbb a KKI (900. épület) küldetéseit kell teljesítened.

be 904 bemész a 904. épületbe
[1 454 111 tapasztalati pontot kaptál.] Ha már erre jársz, bemész a romkutatókhoz, és megmutatod nekik a szép Fonálgyűrűdet, ezzel bizonyítva, hogy segítettél a krantkutatóknak. Ennek hatására meg is kér a vezetőjük arra, hogy segítsd ki őket egy kis alapanyaggal. Szükségük lenne 500 car'vor plazmára, 100 kristályszilánkra, 5 savgolyóra. Megígéred neki, hogy megnézed, mit tehetsz az ügyben. Egy ideig még beszélgetsz velük, de egyelőre keveset értesz azokból az okfejtésekből, amikkel traktálnak. Végül távozol, hagyod őket tovább dolgozni. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 904 bemész a 904. épületbe
[2 908 223 tapasztalati pontot kaptál.] Mivel nálad vannak a kért tárgyak, így ha már erre jársz bemész a Rúnák Házába. Leadod őket a trigalok vezetőjének, majd az ősi romokról kezdtek el beszélgetni. Kiderül, hogy itt a Daxxon több intelligens faj is kifejlődött, de a trigalok már csak kettőt ismernek. A kraunokat és a polteideket. Ez a két faj az évezredek alatt teljesen kiirtotta a többit. Az égig érő fémvárosaikat hatalmas erőterekkel borították be. A háborúk a kupolákon túli síkságokat végül kietlen pusztaságokká változtatták, amelyeken a mérgezett folyók és radioaktív mezők között az alsóbbrendű, legyőzött fajok kristállyá olvadt városai meredtek irdatlan hegyekként. A trigalok akkor még csak egy primitív nép voltak, nem veszélyeztették a kraunok és polteidek uralmát. Aztán történt valami, és ez a két faj is kipusztult, a városaikból csak az maradt, amit ma ősi romokként ismersz. Mint azt tudod, időközben az éjfattyak, ganüidek és ragadozók hódították meg a Daxxot, nem maradt hely és fejlődési lehetőség a trigalok számára. Sokkal előrébb járna a trigal társadalom, ha nem kellene bujdokolni ezek miatt a pusztító szörnyek miatt - kesereg az egyik trigal. Megemlíted, hogy te is láttad ezeket a romokat, jártál is bennük, mire a trigalok köréd sereglenek és faggatni kezdenek. Végül a vezetőjük csendet int, és elmeséli neked, hogy bár az ősi romokat kutatják, de ők a szellemek, kísértetek és kóborló ragadozók miatt nem nagyon tudnak ezeknek az ősi romoknak a közelébe férkőzni. Ha megtennéd, hogy elmész a két legnagobb romvárosba, és hozol onnan relikviákat, azt nagyon megköszönnék. Meg is adja a két romváros helyét, és elmondja, hogy legalább 2-2 fontosnak tűnő relikvia, vagy írás kellene. Van egy elméletük, amit ezek igazolhatnának. Bár fogalmad sincs arról, hogy mitől fontos a trigaloknak egy relikvia, de oldottál te már meg ennél nehezebb feladatokat is, így némi kérlelés után igent mondasz. El is búcsúzol, hiszen várnak az ősi romok! [A küldetés teljesítéséhez a KLD 239 parancsot kell kiadnod 812, 21 -es koordinátán.] [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 239 küldetés végrehajtása 239
Úgy döntesz, körülnézel egy kicsit az ősi rom közelében, hátha találsz valami jelentősebb relikviát, amit elvihetsz a trigaloknak. Nagyon óvatosnak kell lenned, mert itt, a központi romok közelében mindig sok az élőholt, és néha még ragadozók is portyáznak errefelé. Nagyon nem lenne jó belefutni egy tucat üvöltőbe vagy sikoltóba! Mivel óvatosság miatt nem időzhetsz túl sokat egy helyen, keresgélve a megfelelő relikviát, ezért minden attól függ, milyen jól és gyorsan tudsz megfejteni idegen szimbólumokat és írásokat. A kérdésre egy ideig nem kapsz a választ, mivel semmi érdekeset nem találsz, bár az is igaz, hogy egy helyen kevés időt töltesz, nehogy rajtad üssenek a romot védelmező élőholtak. Végül azonban sikerrel jársz, amikor azonosítasz egy nagyobb táblát, amin a vájatok és domborulatok elsőre az erózió munkájának tűnnek, de te pontosan tudod, hogy egy idegen, nem trigal írás nyomait látod. Gyorsan elrakod és távozol. Ez jó lesz a Rúnák Házába! Még egy relikviára van innen szükséged, de inkább a hatalmas romváros másik részén próbálkozol majd. [A küldetés teljesítéséhez a KLD 240 parancsot kell kiadnod a 813, 22-es koordinátán.] (Önanalízis: +12% titkosírás.) Gyorsan elemzed a sikeres próbát. A sikerhez minimálisan ezek kellettek: titkosírás szakértelem 300 szint. [200 pontot használtál fel, van még ...]

kld 240 küldetés végrehajtása 240
Óvatosan kezdesz neki a romváros ezen részének felfedezéséhez. Ezúttal nem a kincskeresés, nem a zsákmányszerzés a cél, hanem az, hogy találj a trigaloknak megfelelő relikviát. Valamit, ami a város aktív idejéről származik, és eléggé épen maradt ahhoz, hogy információkkal szolgáljon a trigal régészeknek. Hiába vagy azonban nagyon óvatos, megzavarnak a kutatásban. Két őrszellem észleli a jelenléted, és rád támad. Szerencsére az egyik közelebb lehetett hozzád, így talán van időd elintézni, mielőtt a távolban látott másik odaér hozzád.

Elleneleid: 1 kraun őrszellem, majd 1 kraun őrszellem.

Na, ez kemény volt, de sikerült! Nincs időd azonban arra, hogy örvendezz a sikeresen. Biztos vagy benne, hogy a csatazaj odavonz még más élőholtakat is, így gyorsan távoznod kell. Szerencsére az utolsó pillanatban felfigyelsz egy érdekes tárgyra. Olyan mint egy mágikus rúna, ami valami ismeretlen fémből készült. Bár a rúnamágia mestere vagy, de ezt a rúnát nem ismered. Na, ez jó lesz a Rúnák Házába. Gyorsan felkapod, azaz felkapnád, de megdöbbentően nehéz. Azért sikerül a hátizsákodba raknod, és elhagyod a romokat. Irány a déli szigeten levő romváros! [A küldetés teljesítéséhez a KLD 241 parancsot kell kiadnod a 819, 62-es koordinátán.] [100 pontot használtál fel, van még ...]

kld 241 küldetés végrehajtása 241
Ezúttal már felkészültebben látsz neki a kutatásnak a déli, nagy romvárosban. Óvatos vagy, olyan mint az árnyék, szinte semmi sem érzékeli a jelenlétedet, mégis elég időt töltesz azzal, hogy megnézd a romokat, megvizsgáld a sziklákat, jelek, maradványok, relikviák után kutatva. Legnagyobb meglepetésedre ezúttal nem a logika, az ész, a titkosírások megfejtésében való jártasságod vezet eredményre, hanem a zenei tudásod. Ugyanis az egyik torz fémdarabot megvizsgálva, úgy tűnik, hogy ez valamiféle fúvós hangszer lehetett valaha. Persze az anyagát nem ismered, és első pillantásra csak egy, az időnek és a korróziónak ellenálló, csavart, összegyűrt fémdarabnak tűnt, de aztán beléd villan a felismerés, hogy ez egy hangszer lehetett. Nem tudod megmagyarázni, miből gondolod, de elrakod. A Rúnák Házának trigal tudósai biztosan érdekesnek találják majd. Egy megvan, kellene még valami, de erre már nincs időd, mert élőholtak közeledését észleled, így gyorsan ellépsz. Majd, némi pihenés után a város egy másik részében keresel tovább. [A küldetés teljesítéséhez a KLD 242 parancsot kell kiadnod a 821, 62-es koordinátán.] (Önanalízis: +12% zene.) Gyorsan elemzed a sikeres próbát. A sikerhez minimálisan ezek kellettek: zene szakértelem 500 szint. [200 pontot használtál fel, van még ...]

kld 242 küldetés végrehajtása 242
Óvatosan kezdesz neki a romváros ezen részének felfedezéséhez. Ezúttal sem a kincskeresés, nem a zsákmányszerzés a cél, hanem az, hogy találj a trigaloknak megfelelő relikviát. Valamit, ami a város aktív idejéről származik, és eléggé épen maradt ahhoz, hogy információkkal szolgáljon a trigal régészeknek. Hiába vagy azonban nagyon óvatos, megzavarnak a kutatásban. Két tudásőr észleli a jelenléted, és tád támad. Szerencsére az egyik közelebb lehetett hozzád, így talán van időd elintézni, mielőtt a távolban látott másik odaér hozzád.

Ellenfeleid: 1 polteid tudásőr, majd 1 polteid tudásőr

Na, ez kemény volt, de sikerült! Nincs időd azonban arra, hogy örvendezz a sikeren. Biztos vagy benne, hogy a csatazaj odavonz még más élőholtakat is, így gyorsan távoznod kell. Szerencsére az utolsó pillanatban felfigyelsz egy érdekes tárgyra. A nem rozsdásodó fémhulladékok tömegéből kitűnik egy darab, olyan, mintha egy szobor egy darabja lenne, egy hosszú kar, valami ismeretlen lény karja. Na, ez jó is lesz! - határozod el, gyorsan fel is rakod a málhásod hátára, és eltűnsz a romok közeléből. Irány a Rúnák Háza. [100 pontot használtál fel, van még ...]

be 904 bemész a 904. épületbe
[5 816 447 tapasztalati pontot kaptál.] A Rúnák Házába belépve ismerős kép fogad. Trigal tudósfélék kutatnak, gondolkoznak, elemeznek. Az biztos, hogy ez a trigal, nem egy túl aktív nép. Nem a terepen keresik a megoldásokat, hanem inkább elmélkednek. A vezetőjük üdvözöl, te pedig leadod nekik a négy relikviát, majd alaposan elmeséled, melyiket hol, milyen körülmények között és milyen okból gyűjtötted be. A trigal megköszöni, neki is állnak az elemzésüknek hamarosan - ígéri. Addig is szükségük lenne még néhány dologra. Ha lennél olyan kedves, és hoznál 3 gm'uller konvertert és 10 energiagolyót, azzal nagyban segítenéd a kutatásaikat. Vajon ezek az udvariassági formulák tényleg elhangzanak, vagy csak az áldás "költi" hozzá a fordításhoz. Sajnos ezt sosem tudod meg. Megígéred a trigalnak, hogy hamarosan beszerzed a kért dolgokat, és távozol. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt! [2 908 223 tapasztalati pontot kaptál.] Visszamész a Rúnák Házába, és leadod a kért dolgokat. Az egyik trigal örömmel veszi át. Közben a vezetőjük elzümmögi neked, hogy bebizonyosodott az elméletük A két szigeten különböző romok vannak. Az északin, amin most is vagytok, a kraun civilizáció romjai találhatóak, míg a déli szigeten a polteideké. Jó lenne mind a két sziget nagyvárosának romját alaposan átkutatnod, hátha rábukkansz valami érdekesre. Elsőnek meg is ad az északi sziget legnagyobb romvárosában egy helyet, ahol rábukkanhatsz a város földalatti részére, ami talán jobban épen maradt, mint a felszín. Ha átkutattad, gyere vissza, és számolj be róla!

Ez a 355. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 57, délre 27 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 904 bemész a 904. épületbe
[8 724 671 tapasztalati pontot kaptál.] Kissé lelombozva térsz vissza a Romok Házába, hiszen nem találtál semmit a kraun rom föld alatti részében, de a trigalok nem esnek kétségbe a hírtől. Alaposan kifaggatnak, hol mit láttál pontosan, milyen új élőholttal találkoztál. Majd megkérnek, hogy a déli sziget polteid romját is kutasd át. Ez az utolsó kérésük. Ha már ennyit megtettél nekik, akkor ezt az utolsót is igazán megteheted. Így megígéred, és távozol.

Ez a 356. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 30, délre 150 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 904 bemész a 904. épületbe
Bemész a Rúnák Házába, és az izgatottan köréd sereglő trigaloknak elmeséled, akarom mondani elzümmögöd, hogy semmi érdekeset nem találtál a polteid romok között. Ismét alaposan kifaggatnak a látottakról, a tapasztataidról. Majd megköszönik a sok segítséget, amit nyújtottál nekik, és egy apró ajándékkal jutalmaznak. Na, majd alaposabban megvizsgálod. Remélhetőleg megérte ez a sok erőfeszítés! Végül elbúcsúzol a trigaloktól, akik kérik, hogy időnként látogass be a városba, ha új információik lesznek a kraunokról és a polteidekről, azt eljuttatják hozzád. [8 724 671 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 Fonálkarkötő. (ld. enc.)] [5 pontot használtál fel, van még ...]