Teknős hínártorony (858. épület)

Épület koordinátája: [677,76]

be 858 bemész a 858. épületbe
Körbejárod a tornyot, hátha találsz valamiféle bejáratot, ugyanis nem nagyon van kedved belemerülni az iszapos vízbe, hogy víz alatti bejutás után kutass. Szerencsére nem is kell, mert a torony másik oldalán agy hatalmas teknőst pillantasz meg, amint békésen napozik. Az intelligens teknősök közé tartozik, olyan mint a ghallai óceánok mélyén élők, vagy mint amilyenekkel a Víz síkján is találkoztál. Azt már eddig is láttad, hogy itt, az Élet földje mocsaraiban sok intelligens teknős él, de mivel barátságosak voltak, és nem jelentettek fenyegetést rád nézve, eddig nem foglalkoztál velük. Az előtted napozó példány azonban roppant öregnek és meglehetősen bölcsnek néz ki. Talán érdemes lenne vele szóba elegyedned - gondolod, így óvatosan közelebb mész hozzá. A teknős közeledtedre felemeli a fejét, így látod, hogy még annál is öregebb, mint gondoltad, és barátságosan üdvözöl. Megtudod, hogy Vén Doemonnak hívják és a teknős nép egyik tanítója, aki itt él a toronynál. Most éppen nem oktatja a kölyökteknősöket, így rád tud szánni egy kevés időt. Akár egy hónapot is beszélgethettek - közli veled. Na igen, egy vénséges teknős az Élet síkjáról nyilván más léptékkel méri az időt, mint egy hozzád hasonló ghallai. Ha egy hónapnyi időd nincs is, de azért pár órát rá tudsz szánni egy ilyen bölcs lénnyel való társalgásra, határozod el magad, majd eldiskurálsz Doemonnal. Sok érdekes ámde nem túl jelentős dolgot tudsz meg az itt élő intelligens teknősökről, meg úgy általában az Élet földjéről. Végül, amikor már elbúcsúznál, Doemon megkér téged egy apró szívességre. Úgy hallotta, hogy Ghallán sok szenvedést okoznak az élőlényeknek a különböző csapdák. Szeretné ezeket megvizsgálni, így arra kér, hogy hozz neki egy-egy hebrencs csapdát, karócsapdát, tüskecsapdát, nyílcsapdát, gránátcsapdát, kórócsapdát és 10 pukkanó tűcsapdát. Hmm, elég macerásnak tűnik ezeket összeszedni, így nem ígéred biztosra, de talán jó dolog lenne jó viszonyt ápolni egy ilyen bölcs lénnyel! A társalgás befejeztével elbúcsúzol Doemontól. Biztos vagy benne, hogy nem utoljára látogattad meg. A hínártorony lassan elveszik a mocsár ködében, te pedig körülnézel, hogy merre is menj tovább. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 858 bemész a 858. épületbe
A hínártornyot körbejárva megkeresed Doemont, aki továbbra is csak napozik. Úgy látszik, a kölyökteknősöknek még mindig vakációja van. [898 127 tapasztalati pontot kaptál.] Udvariasan köszönsz neki, majd szépen sorban lepakolod elé a kért csapdákat. Az öreg teknős hunyorítva vizsgálja őket, majd téged - nyilván a látása már nem régi -, majd mormogva köszöni meg neked az ajándékot. Ezután a dörmögő hangján, szép lassan elmeséli neked, milyen súlyos a helyzet jelenleg itt, az Élet földjén. Te is láttad már ennek jeleit, de most, Doemon elmondása után megérted a részleteket is. Az egész azzal kezdődött, hogy az Élet földjén mindenféle más síkok lényei bukkantak fel, a legrosszabb az volt, amikor a Negatív sík élőholtjai, vagy a Tűz síkjának lakói jöttek látogatóba a Földanyához. Sheran valamiféle szövetséget kötött a többi istennel, de ennek részleteit még a bölcs teknős sem tudja. Utána egy rövid ideig ismét békés lett a sík, olyan mint korábban évezredeken keresztül. Aztán felbukkant ez a mindent ellepő köd, és az Élet honának lakói jóval agresszívabban kezdtek el viselkedni. Sheran avatárjai tanácskozást tartottak, és rájöttek, hogy istenük elhagyta otthonát. Ráadásul ők - akik állandó kapcsolatban vannak vele, és bármikor bárhonnan képesek vele kommunikálni - ezúttal képtelenek elérni úrnőjüket. Mindez persze arra ösztönözte őket, hogy próbáljanak módot találni arra, hogy kapcsolatba lépjenek a Földanyával. Mikor nem jártak sikerrel, még a sík más, nagy hatalmú lényeit is bevonták a kutatásba, pl. Kaggot, Lowaraxot és Breggemammát. Fywl nem válaszolt a hívásukra, ő nem volt hajlandó részt venni a keresésben. Azonban minden törekvésük kudarcba fulladt. Az Élet földjének gyönyörű eredőit teljesen ellepte a fojtogató köd. Ekkor bukkantak fel az első síkvándorok, ghallai utazók, akiket már évszázadok óta nem láttak errefelé. A Földanya avatárjai elhatározták, hogy ezen síkvándorok segítségét kérik Sheran megtaláláshoz. Hátha, a sok síkot bejárt vándorok sikerrel járnak ott, ahol ők - akik már régóta nem hagyták el az Élet földjét - kudarcot vallottak. Így Doemon most téged kér abban, hogy segíts nekik, segíts megtalálni a Földanyát, eloszlatni a ködöt és visszaállítani az Élet földjének szépségét. Mikor igen mondasz a felkérésre, az idős teknős sóhajt egy nagyot, majd elmeséli, hogy ő egyike Sheran azon három avatárjának, akik az Élet földjének egy-egy területét felügyelik. Az ő feladata a mocsarak gondozás és felügyelete. Első lépésként, mielőtt a belsőbb területekről elűznétek a ködöt, és megkeresnétek a Földanyát, a mocsarak biztonságát kell megoldani. És itt most nem Kaggra gondol, vagy más őshonos lényre, hanem olyan teknősökre, akiket egy gonosz hatalom vagy megfertőzött, vagy szövetséget kötött velük, és akik nem csak terrorizálják a mocsarak békés teknőseit, de nyilván szerepük van a köd kialakulásában, és talán tudhatnak valamit Sheran eltűnéséről is. A vezetőjüket Cradamonnak hívják, az ő tanyáját kellene megtalálnod. Valahol a mocsarak közepén kellene keresned, először talán próbálkozz a délkeleti mocsárral, majd utána folytasd a többivel. Ezután kapsz némi útmutatást arról, hogy mégis milyen jeleket keress, amikből kiderül, hogy arrafelé tanyázik-e Cradamon. [Add ki a KLD 142 parancsot a 706, 79-es koordinátán.] A társalgás befejeztével elbúcsúzol Doemontól. Biztos vagy benne, hogy nem utoljára látogattad meg. A hínártorony lassan elveszik a mocsár ködében, te pedig körülnézel, hogy merre is menj tovább. [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 142 küldetés végrehajtása 142
Nekiállasz alaposan felderíteni a környéket. Azok után a jelek után kutatsz, amiket Doemon említett. Semmit sem találsz, de nyilván nagy területet kell átkutatnod. Ez akár napokig is eltarthat. Nem sajnálod hát a fáradságot, és belekezdesz a hosszas keresésbe. Szerencsére az ősöreg teknős által említett nyomokat könnyű észrevenni, így egész gyorsan haladsz. Igazából a legnagyobb nehézséget az okozza, hogy a mocsárban az egyik terület olyan, mint a másik, és nehezedre esik az, hogy számon tartsd, melyik területet kutattad már át, melyiket nem, és merre is kellene folytatnod. Persze elég tapasztalt felderítő vagy ahhoz, hogy ez ne legyen számodra megoldhatatlan feladat. A teljes napodat igénybe veszi a dolog, de végül átnézed a kijelölt területet és nem látsz semmilyen olyan jelet, amit Doemon említett. Itt bizony nincs nyoma egyetlen áruló vagy fertőzött teknősnek sem. Persze nagy a délkeleti mocsár, te csak egy igen-igen apró szegletét jártad most be. Nem tudod, hogy Doemon miért pont itt keresi Cradamont, de nem is nagyon érdekel. A feladatot itt elvégezted. Irány az északkeleti mocsár, ahol Doemon ismét megadott egy helyet. [Add ki a KLD 143 parancsot a 707, 48-as koordinátán.] (Önanalízis: +12% felderítés.) Gyorsan elemzed a sikeres próbát. A sikerhez minimálisan ezek kellettek: felderítés szakértelem 500 szint. [300 pontot használtál fel, van még ...]

*Felderítés: 499 kevés, 500 elég.

kld 143 küldetés végrehajtása 143
A délkeleti mocsárban szerzett tapasztalatok alapján ismét legalább egy, de inkább több napos kutatás előtt állsz. Nem is halogatod tovább a dolgot. Ha nem kezded el, sosem érsz a végére. Mivel már van tapasztalatod, ezúttal alaposabban felkészülsz, így nem okoz problémát az, hogy észben tartsd, merre kutattál már, mit kell még átfésülnöd. Persze most sem megy probléma nélkül a dolog, kutatás közben megzavarnak. Még átvillan az agyadon, mekkora csoda, hogy a délkeleti mocsárban nem támadott rád semmi, de aztán nincs időd ezen morfondírozni, mert máris a nyakadon az ellenfél, egy tőzegelementál.

Csata a tőzegelementállal.

Van itt még egy hétfejű hidra.

Csata a hétfejű hidrával.

Miután legyőzted a tőzegelementált és hétfejű hidrát, más már nem háborgat. Át tudod kutatni a szükséges területet, de sajnos ismét eredménytelenül. A feladatot itt elvégezted. Irány az északnyugati mocsár, ahol Doemon ismét megadott egy helyet. [Add ki a KLD 144 parancsot a 676, 48-as koordinátán.] [300 pontot használtál fel, van még ...]

kld 144 küldetés végrehajtása 144
A keleti mocsarakban szerzett tapasztalatok alapján ismét legalább egy, de inkább több napos kutatás előtt állsz. Mindez egy vizes, saras, rovaroktól és ellenséges lényektől hemzsegő mocsárban. Na, ehhez aztán tényleg semmi kedved! Jó lenne találni valami alternatív megoldást, ami kevesebb vízzel és rovarral, leginkább pedig kevesebb erőfeszítéssel jár. Nem is kell sokáig gondolkodnod ahhoz, hogy kitaláld a megoldást. Néhány kristálygömb segítségével gyorsan és eredményesen átkutathatnád a környéket. Tíz darab elég is lenne, hogy a megfelelő nagyságú területet átnézd vele. Nem hiába vagy alapos és előrelátó, pont van nálad tíz kristálygömb. Nem is habozol sokat, és el kezded velük pásztázni a környéket. A sok-sok óra iszapcuppogás helyett alig egy óra alatt végzel. A kimerült kristálygömböket eldobod. Sajnos ismét nem jártál sikerrel, a keresett jelek egyikét sem láttad a környéken. Cradamon tanyája nyilván nem errefelé van. Már csak három lehetőség maradt, vagy Cradamon a délnyugati mocsárban rejtőzik, vagy nem a mocsarakban van a tanyája, vagy Doemontól rossz információkat kaptál azt illetően, hogy milyen jelek után kutatkodj. Ezt azonban már csak akkor tudod meg, ha visszamész hozzá. [50 pontot használtál fel, van még ...]

be 858 bemész a 858. épületbe
A hínártornyot körbejárva megkeresed Doemont, aki továbbra is csak napozik. Úgy látszik, a kölyökteknősöknek még mindig vakációja van. [2 993 760 tapasztalati pontot kaptál.] Elmeséled neki, hogy sikertelenül kutattál Cradamon tanyája után. Doemon azonban nem tűnik meglepettnek sem csalódottnak. Elmondja, hogy amíg te a távoli mocsarakban kutattál, ő itt nézett körül. Meg is találta, amit keresett. Az a nyavalyás Cradamon, az őrült áruló itt ütötte fel a tanyáját az ő orra előtt. Már tudja a rejtekhelyének pontos helyét. Mielőtt azonban megpróbálsz behatolni, neki biztosítania kell azt, hogy egyetlen ártatlan teknős se legyen a közelben, arra a balszerencsés fejleményre készülve, ha elszabadulnának Cradamon csatlósai, vagy valamilyen súlyos baleset történne. A teknősök igen ellenállók a mágiával szemben, de pont ezért nem is tudják azt használni. Viszont néhány moszatdobó teknős, korábbi tanítványai, elhelyeznének pár védőjelet a területen, ami jelzi a többi teknős számára azt, hogy kerüljék el a környéket. Ehhez az alábbi dolgokra lenne szüksége: 10 narancsnárcisz, 20 csepp csepegő méz, 50 csepp ködharmat, 3 zöldellő gumó, 5 kőtojás, 1 Sheran ékköve, 1 térfókusz. Megígéred neki, hogy elhozod a kért tárgyakat, amit Doemon szemmel látható örömmel nyugtáz. A társalgás befejeztével elbúcsúzol Doemontól. Biztos vagy benne, hogy nem utoljára látogattad meg. A hínártorony lassan elveszik a mocsár ködében, te pedig körülnézel, hogy merre is menj tovább. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 858 bemész a 858. épületbe
A hínártornyot körbejárva megkeresed Doemont, aki továbbra is csak napozik. Úgy látszik, a kölyökteknősöknek még mindig vakációja van. [1 496 880 tapasztalati pontot kaptál.] Átadod neki a kért tárgyakat, amit ő megelégedéssel nyugtáz. Elmondja, hogy szüksége van pár napra ahhoz, hogy kihelyezzék a védőjeleket, de addig is megadja Cradamon tanyájának pontos helyzetét. Felhívja a figyelmedet, hogy vigyázz, mert Cradamon mindig is trükkös szerzet volt, és majdnem olyan ősi teknős, mint ő. A feladatod, hogy elűzd, végső esetben elpusztítsd Cradamont és csatlósait, valamint kiderítsd azt, hogy mely hatalommal szövetkezett, és van-e bármilyen információja Földanya hollétéről. Biztosítod arról, hogy mindent megteszel az ügy érdekében.

Ez a 290. labirintus térképe. A bejárat innét délre 6 mérföldre található.

A társalgás befejeztével elbúcsúzol Doemontól. Biztos vagy benne, hogy nem utoljára látogattad meg. A hínártorony lassan elveszik a mocsár ködében, te pedig körülnézel, hogy merre is menj tovább. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 858 bemész a 858. épületbe
A hínártornyot körbejárva megkeresed Doemont, aki továbbra is csak napozik. Úgy látszik, a kölyökteknősöknek még mindig vakációja van. Elmeséled neki a történteket, mire Doemon megköszöni a segítségedet abban, hogy az Élet földjének mocsarai ismét biztonságosak a teknősök számára. Sajnálatát fejezi ki aziránt, hogy nem sikerült többet megtudnod Sheran hollétéről, és arról, hogy Cradamon kivel szövetkezett. Majd megjegyzi, hogy meglátogathatnád a Földanya másik két avatárját is, ha még nem tetted. Ha nekik is segítettél, akkor utána együtt tovább folyathatjátok az Ősanya utáni kutatást. [2 993 760 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 teknős totem. (ld. enc.)] A társalgás befejeztével elbúcsúzol Doemontól. Biztos vagy benne, hogy nem utoljára látogattad meg. A hínártorony lassan elveszik a mocsár ködében, te pedig körülnézel, hogy merre is menj tovább. [5 pontot használtál fel, van még ...]