Dornodon lávakastélya (857. épület)

Épület koordinátája: [692,22]

be 857 bemész a 857. épületbe
Összeszeded a bátorságodat, és megközelíted a félelmetes építményt. Amikor egészen közel érsz hozzá, a hozzád legközelebb levő falrészből egy hatalmas kőfej alakul ki, majd dörgő hangon megszólal.
- Az Izzó kastélyba csak az léphet be, aki bizonyította rátermettségét az Örök Lángok Honában! Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyakat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt! [898 127 tapasztalati pontot kaptál.] Ezúttal már bátrabban közelíted meg a vészjósló épületet, és amikor a kőfej megjelenik a falon, büszkén szólítod meg.
- Íme a rátermettségem bizonyítékai - mutatod fel a Rubinnyakéket és az izzó mágiakövet. A fej erre szó nélkül eltűnik, és egy sötét, üres alagút nyílik a helyén. Félelmet nem ismerve lépsz be a sötétségbe. Érdekes módon ide nem világítanak be a sík lángjai. Megpróbálsz fényt teremteni, de semmilyen módon nem sikerül. Ez itt a Sötétség Alagútja! Nincs oly fény, talán Raia ragyogását kivéve, ami bevilágíthatná. Így hát vakon indulsz arra, amerre a bevezető utat sejted. Elveszted az időérzékedet, és nem tudod megítélni, mennyi ideig téblábolsz a sötétségben. Lehet akár pár perc, akár pár óra, nap, vagy év is. Végül fényt pillantasz meg, majd néhány lépés múlva átérsz az alagúton, és egy hatalmas csarnokban találod magad. Nincs időd alaposan körülnézni, mert egy gigászi, lángoló alak lép eléd. Nem tartod valószínűnek, hogy maga Dornodon lenne az, és ez be is bizonyosodik, amikor megszólal.
- Üdvözöllek halandó! Érezd át a megtiszteltetést, hogy beléphetsz a Mindent Emésztő Tűz Urának kastélyába. Urgod vagyok, az Úr első szolgája. Figyeltük tetteidet itt, az Örök Tűz Honában, és láttuk, hogy eredményesen küzdesz a sík megóvásának érdekében. Bár a tűz köveket sújtó "átkot" nem szüntetted meg, ahogy azt egyesek gondolják, de megfelelő segítséget adtál ahhoz, hogy egy ideig ne jelentsen közvetlen fenyegetést. Ebben a problémában már nem tudsz tovább a hasznunkra lenni. Urunk úgy gondolja, hogy ideje lenne tovább haladnod, és más isten birodalmát is meglátogatnod. Előtte azonban további próbatételek várnak rád. Elsőként azt kell bizonyítanod, hogy nem felejtetted el azt a tudást, amit azokon a síkokon szereztél, ahol eddig jártál. Hozd el nekem Goanhaud-lu álomfoszlányát a Mélység Elveszett Városából, Tharr bátorságát az ő Csarnokaiból, Elenios szépségét a Tükörpalotájából! Kezdd a Víz síkjával! Még érdeklődni szeretnél arról, hogy ezek az elhozandó dolgok mégis micsodák, de nincs rá alkalmad. Urgod eltűnik a teremből, te pedig a Sötétség Alagútján kívül nem látsz más kijáratot. Felméred, hogy itt most nincs több lehetőséged, így némi habozás után belépsz az alagútba, és hamarosan ismét a lobogó lángok között találod magadat. [A küldetés teljesítéséhez a KLD 139 parancsot kell kiadnod a 649, 22-es koordinátán.] [5 pontot használtál fel, van még ...]

*A sikeres első belépéshez nem viselheted a Rubinnyakéket.

kld 139 küldetés végrehajtása 139
Lebegsz a Mélység Elveszett Városa közelében, és megpróbálod kitalálni, mi lenne a teendő. Hogyan szerezheted meg egy halott isten gondolatfoszlányát? A várost átkutatni értelmetlen lenne. Nyilván még számtalan goan bolyong benne, valószínűleg még őrültebben mint eddig, ha ez egyáltalán lehetséges. Ráadásul azt sem tudod, mit keress. Itt bizony a képzelőerődet kell próbára tenned. Végül arra a következtetésre jutsz, hogy egy ekkora hatalmú lénynek, mint Goanhaud-lu, a tudati lenyomata még nyilván jelen van itt, ahol elpusztítottátok a fizikai testét. Csak valahogy láthatóvá kellene tenned. Képzett pszimester vagy, tehát nem kétséges, hogy megtalálod a lenyomatot, de valamilyen tároló anyagra szükséged lenne. Aztán eszedbe jut a pszi kristály, amiből a pszi katalizátort készítetted annak idején. Biztos, hogy 10 ilyen kristály elég lenne a feladathoz. Szerencsére van nálad elegendő mennyiség, így előveszed, majd mentális érzékeléseddel elkezdesz az őrült isten tudati maradványa után kutatni. Nem hiába vagy igazi mestere a pszionikus energiáknak, nem könnyen ugyan, de végül sikerrel jársz. Mentális pajzsokat emelsz az elméd köré, nehogy az isten őrült álma megfertőzzön, majd hagyod, hogy a pszi kristályok magukba szívják a maradvány pszi energiát. A kristályok sötét lila fénnyel izzanak fel, és egybe olvadnak egy nagy közös kristállyá. Végül befejezed a procedúrát, és a birtokába kerülsz Goanhaud-lu álomfoszlányának. (Figyelem! Az álomfoszlányt nem jelöljük külön a tárgylistádban!) Át is térsz a következő feladatra, Tharr bátorságára. Nem kérdéses, hogy ehhez Tharr csarnokait kell újra meglátogatnod. [A küldetés teljesítéséhez a KLD 140 parancsot kell kiadnod a 650, 64-es koordinátán.] [200 pontot használtál fel, van még ...]

kld 140 küldetés végrehajtása 140
Tharr csarnokainak bejárata előtt állsz. A hatalmas titanitfal az utadat állja, és azt már korábban kipróbáltad, hogy nem enged be a csarnokokba azóta, mióta teljesítetted Tharr feladatait, és megkaptad az átkelési lehetőséget a Levegő síkjára. Így most a fal előtt állva töprengesz azon, hogy hogyan is szerezhetnéd meg Tharr bátorságát. Aztán úgy döntesz, hogy ha bátorságot keresel, először magadban kell megtalálnod, így bátran elindulsz a titanitfal felé. Legnagyobb megdöbbenésedre közeledtedre a falon levő hatalmas kapu kitárul. Pont úgy, mint amikor korábban itt volt dolgod. Nyilván Tharr tudja, hogy mi járatban vagy, és belépést engedélyezett a számodra. Benn a szokásos kép fogad. A gigászi barlangterem pont oly hatalmas, mint amire emlékszel. Nagy üveggömbök, azaz milgandok ragyogják be a teret, melyből akkora járatok, barlangok nyílnak, hogy egy ongóliant is vígan elfér bennük. Ez a hatalmas csarnok mos sem üres, nyüzsögnek benne a lények, ismét színes egyvelegét látod a különféle népeknek. Távolról üllők és kalapácsok csattogása, kohók zúgása hallatszik. Nem kétséges, hogy adamantit, titanit és mithril megmunkálása zajlik. Sőt, intarzité is, hiszen a két kinti kovács, Dolgrin és Dolgrun, a kinti világnak munkálja meg az intarzitot. A Csarnok lakói közül többen barátságosan biccentenek feléd, ahogy elhaladsz mellettük, szemmel láthatólag még mindig emlékeznek rád. Elgondolkozva ballagsz befelé, ám egy hatalmas alak állja az utadat. Gruangdag az, és láthatóan tudja, hogy mi járatban vagy újra itt. Nem is kell neki semmit se mondanod, és ő se beszéli túl a dolgot:
- Magad is tudod, hol találod - mondja.
- Igen tudom - válaszolod. - A bátorság az, amikor legyőzzük a korlátainkat és félelmeinket. Tharr bátorságát nem tudom megszerezni, csak a sajátomat. - Gruangdag csak bólint, és te már tudod, hogy teljesítetted a próbát. Nem kell hozzá más, mint a régi harcaid, bátorságod egyik emléke. Mondjuk egy trófea nyaklánc. Az tökéletesen megfelelne! Szerencsére van nálad egy ilyen. Meg is mutatod Gruangdagnak, aki megérinti, a lánc felragyog, majd a ragyogás elhalványul. Az ongóliant hadúr ezek után szó nélkül magadra hagy. Te még egy ideig elidőzöl a csarnokban, feleleveníted az emlékekeit annak, amikor először tetted be a lábad ide. A "trófeanyakláncos" idők óta mintha évszázadok teltek volna, de a csarnokokban is már több éve jártál. Találkozol néhány régi ismerőssel, majd fájó szívvel búcsút veszel a helytől, és tudod, hogy ide nem fogsz még egyszer visszatérni. Bár ki tudja, korábban is ezt gondoltad! A következő cél Elenios szépsége, tehát irány a Tükörpalota a Levegő síkján! [A küldetés teljesítéséhez a KLD 141 parancsot kell kiadnod a 649, 106-os koordinátán.] [200 pontot használtál fel, van még ...]

kld 141 küldetés végrehajtása 141
Itt állsz Elenios tükörpalotájának bejáratnál. Azóta nem jártál benn, hogy átkeltél a Tűz síkjára. Talán itt is hasonló lesz, mint Tharr csarnokainál, és ezúttal ismét beengednek erre a káprázatos helyre. Előtte azonban ki kellene találnod, hogy mit szeretnél benn csinálni. Hogyan szerezheted meg Elenios szépségét? Talán benn kapsz némi segítséget, döntöd el magadban a dolgot, majd közelebb lépsz a mithrilkapuhoz, rajta a madár alakú kopogtatóval. A madár ezúttal nem kérdez semmit, a kapu kitárul előtted, te pedig ismét belépsz a leggyönyörűbb helyre azok közül, ahol valaha is jártál. Nem kell csalódnod, a tükörfalakkal díszített szoba és benne Hendiala éppen olyan gyönyörű, mint amire emlékeztél. Nem mond semmit, csak mosolyog rád, te pedig a feladvány megoldásán tűnődsz. Hendiala gyönyörű, és bár Eleniosról csak halvány emlékeid vannak, de ő még gyönyörűbb volt, bár jelen pillanatban nem tudod elképzelni, hogy létezik szebb nő Hendialánál. Nyilván nem azt kéri Urgod, hogy vidd el neki Hendialát, vagy Eleniost, a szépségüket pedig nem tudod tárgyiasítani. Ahogy ott morfondírozol, látod, hogy Hendiala szépsége elhalványul, egyre csúnyább és öregebb lesz. Rájössz, hogy kedve szerint változtathatja a kinézetét. Nem tudod a vakító szépségű nő az eredeti kinézete-e, de az biztos, hogy az a kedvenc megjelenési formája. Ekkor realizálod, hogy itt biztosan nem a külső szépségről van szó, hiszen az - mint láthatod Hendialán is - változhat, ráadásul eléggé egyén és faj függő, hogy ki mit tart szépnek. Ez az! Csakis a belső szépségről lehet szó. A jóságról, szeretetről, barátságról. Valami olyan dolog kellene, ami Elenios szeretetére emlékeztet! Nézzük csak, Elenios szereti a szépet, a madarak mellett a virágok a másik nagy kedvencei. Az áldozati tárgya is egy virág volt, a mákrózsa. Persze az első mákrózsa megtalálása óta még számtalan gyönyörű virággal találkoztál, pl. a fekete lótusz, a kreommat-liliom, a bíbor orchidea, a lila tulipán vagy a tűzliliom. Legyen a fekete lótusz. Egy lótuszvirág nyilván kevés, Elenios sem méri szűkmarkúan a szeretetét. Egy tucatnak azonban elégnek kell lennie határozod el magadat. Szerencsére van nálad elég lótuszvirág. Egy csokorban át is nyújtod őket Hendialának, aki egy bólintással és kacér mosollyal jutalmaz meg. Majd visszaadja neked a csokrot, ami immár kékes-lilás fénnyel ragyog. Na, ezt Urgodnak is el kell fogadnia! Gyerünk tehát vissza Dornodon lávakastélyába! Bár szívesen időznél még egy kicsit ezen a csodálatos helyen, és az is fáj, hogy magát Eleniost nem láthattad ismét. [200 pontot használtál fel, van még ...]

be 857 bemész a 857. épületbe
[1 496 880 tapasztalati pontot kaptál.] Odamész a vészjósló épülethez, és ezúttal már habozás nélkül lépsz be a Sötétség Alagútjába. Még mindig fogalmad sincs arról, mennyi idő átjutnod az alagúton, de ezúttal is sikerül. Most van pár perced körbenézni a hatalmas, és félelmetes csarnokban. A világítást az izzó falak adják. A padló is tűzforró lehet, szerencsére az azúrtalizmán megvéd itt is a forróságról. Félelmetes - főleg denevéreket, különböző thargodanokat, és más ördögi lényeket formázó - szobrok díszítik. A közepén egy hatalmas, díszes fémtrónus magaslik, mely előtt egy átlagos ember törpének látszik. Tovább azonban nem tudsz nézelődni, mert megjelenik Urgod, ezúttal is lángoló formájában. Érdekes, hogy nem várt itt már akkor, amikor beléptél. Talán meglepted az érkezéseddel?
- Nos, sikerült teljesítened a parancsaimat? - kérdezi dörgő hangon.
- Íme Goanhaud-lu álomfoszlánya - nyújtod át a pszi energiáktól fénylő rombikozidodekaédert. - Tharr bátorsága - adod át a Gruangdag áldásától ragyogó trófeanyakláncot. - És Elenios szépsége - hagyod a végére a lótuszvirágból álló csokrot, ami Hendiala áldásában tündököl.
- Remek - közli veled sztoikus hangon Urgod. - A következő feladatod végig menni a Lávaútvesztőn, melyben félelmetes csapdák és az átlagosnál erősebb ellenfelek várnak! Gyere vissza, ha túlélted a dolgot! - fejezi be röviden a beszélgetést a tűzavatár, és egy tűzport kíséretében magadra hagy. Gyanús a dolog, hogy így figyelmeztet a veszélyre, Dornodon hívei, főleg a küldöttei nem a segítségükről híresek! Mindenesetre nem töprengesz sokáig a kérdésen, és mivel nincs kedved a baljóslatú helyen bámészkodni, a Sötétség Alagútján át elhagyod a Lávakastélyt.

Ez a 288. labirintus térképe. A bejárat innét északra 33 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 857 bemész a 857. épületbe
[1 496 880 tapasztalati pontot kaptál.] Emberfeletti kalandjaiddal közeledtél valamicskét az istenek felé (+1% halhatatlanság). Odamész a vészjósló épülethez, és ezúttal már habozás nélkül lépsz be a Sötétség Alagútjába. Még mindig fogalmad sincs arról, mennyi idő átjutnod az alagúton, de ezúttal is sikerül. A hatalmas és félelmetes csarnokban semmi sem változott az utolsó ittléted óta. Nemsokára Urgod is előkerül, és büszkén közlöd vele, hogy bejutottál a Lávaútvesztő mélyére. Urgod a lángalakjában lobban egyet.
- Remek! - közli veled sztoikus hangon. - Már csak egy próbatétel maradt, győzd le Toragh szellemét a saját várában! Azonban vigyázz, a várat nem csak a Toragh katonái őrzik, hanem vérelementálok és nekronsárkányok is leselkednek a behatolókra! Mondja mindezt, némileg kelletlenül. Úgy tűnik, nincs ínyére, hogy a veszélyekre kell figyelmeztetnie téged. Véget is vet a beszélgetésnek, és egy tűzport segítségével távozik. Neked pedig nincs kedved a baljóslatú helyen bámészkodni, a Sötétség Alagútján át elhagyod a Lávakastélyt. (Figyelem! Ez egy nagyon veszélyes küldetés, készülj fel a természetellenes öregedésre!)

Ez a 289. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 42, délre 51 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 857 bemész a 857. épületbe
Odamész a vészjósló épülethez, és ismét habozás nélkül lépsz be a Sötétség Alagútjába. Csak remélni tudod, hogy utoljára kell megtenned. Még mindig fogalmad sincs arról, mennyi idő átjutnod az alagúton, de ezúttal is sikerül. A hatalmas és félelmetes csarnok ezúttal nem üres, és még csak nem is Urgod vár téged. Egy fekete köpenyes, csuklyás emberalakot találsz ott, amint elmélyülve nézegeti a hatalmas fémtrónust. Nyilván, egy másik síkvándor, bár sem fegyvert, sem páncélt nem látsz rajta. Barátságosan kérdezed meg tőle, hogy ő is Urgodra vár-e. Ő a válasz helyett mesélni kezd.
- Tudod én nem akartam elpusztítani Ghallát, de meg kellett tennem! A Zan "gazdái" eljönnek, és kipusztítanak itt minden életet, és ezt a "tisztelt" istenek sem akadályozhatják meg. Meg van írva a Sors könyvében. De én megtehetem! Ezért kellett istenné válnom, hogy szembeszállhassak az Ellenséggel! Le is győzöm majd, ha eljön az ideje, bár ehhez szövetkeznem kellett a többi istennel! Ezért kísérletezek a Zannal már évtizedek óta. Igen, jól sejted, a Zan az oka a tűzkövek kiégésének, de szerencsére sikerült elodázni azt a pillanatot, amikor a Tűz síkjának egyensúlya felborul, ami még nagyobb katasztrófához vezetne, mint az Ellenség támadása. Így még van időnk arra, hogy felkészüljünk, mielőtt az Ellenség, a Daxx szuperistene átlép a világunkba! Neked azonban tovább kell menned, hogy a többi isten próbáját is teljesítsd, és ők is meggyőződhessenek arról, hogy méltó vagy a megtiszteltetésre. Arra, hogy ott állj mellettük az Ellenség elleni végső csatában. A következő állomásod az Élet földje, Sheran birodalma. Bár nem foglalkozom más istenek birtokaival, de azt érzem, hogy ott sem mennek rendben a dolgok. Ne csak erős, kitartó és ügyes legyél, hanem könyörtelen is! A gyengéknek nincs helye az új világrendben, ami az Ellenség legyőzése után következik. Már az első mondat után rájöttél, hogy Dornodon beszél hozzád. Ő nem mentális kommunikációt alkalmaz, mint Tharr és Elenios, hanem normális beszédet. Talán hiányzik neki Ghalla és az emberek világa? Mindenesetre igen hasznos információkat kapsz arról, hogy mi áll ennek az egésznek a hátterében. Mikor Dornodon befejezi a beszédet, te még kérdeznél tőle, de azt veszed észre, hogy eltűnik. Nem elteleportál, hanem olyan, mintha ott sem lett volna. Talán valójában nem is volt, ki tudja? Mindenesetre tudomásul veszed, hogy a dolgod itt a Tűz síkján véget ér, mehetsz tovább az Élet földjére. Mikor elhagyod lávakastélyt, már azon töprengesz, vajon mi várhat rád Sheran birodalmában! [2 993 760 tapasztalati pontot kaptál.] [5 pontot használtál fel, van még ...]