VAK ŐRÜLET (#18. VARÁZSLAT)

Ezt a varázslatot 3 VP-ért elmormolva, fanatizálod magad a harcok időtartamára, fájdalommal nem törődve veted magad az ellenfélre. Lehetőséget kapsz ezzel, hogy a menekülésedet 15% és 30% közötti értékre állítsd be. A % értéket a varázslat második paramétereként kell megadnod. Példa: V 18 20. A varázslat hatása a legközelebbi VI paranccsal történő menekülés % állításig tart. Ez egyébként a legjobb lehetőség arra, hogy meghalj, úgyhogy nagyon óvatosan használd !
A menekülés% eredeti minimuma, a 30% nem egy gonosz korlát volt: eredetileg, a játék tervezésekkor úgy gondoltam, hogy ha ennél lejjebb lehet állitani, akkor a karakterek bizony életveszélybe kerülhetnek. Később kiderült, hogy a játéknak van egy szakasza (kb. 200 ép fölött, de a csatornától nyugatra), amikor a karakterek akár 20% menekülésnél sincsennek életveszélyben, hiszen magas védettségük miatt valószinűtlen, hogy egy szörny egy körben 15-20 ép-nél többet sebezzen rajtuk. Márpedig ilyenkor, ha alacsonyabbra tudjuk vinni a menekülés%-ot, akkor az a körben akár 2-3 plusz szörny leölésének a lehetőségét is jelenti. Nem beszélve arról, hogy mint az az előző számból kiderült, ha valaki alacsonyabb ép százalékon kezdi a körét, akkor többet is gyógyul.
A vak őrülettel akkor is érdemes lehet levinni a menekülés%-ot 15-re, ha direkt meg akarsz halni. Tudom persze, hogy ez elég hülyén hangzik, de néha erre direkt szükség lehet. Ha pl. egy Leah pap meg akarja látogatni istenét (küldetés), vagy összebeszél egy jó karakterrel, hogy dem-eztessék meg egymást (tudom, nem túl szerepjátékos dolog, de igy lehet azt a bizonyos "ölj meg egy kalandozót" c. küldetést a legkönnyebben megcsinálni).
[ forrás: Alanori Krónika ]