KITARTÓ LÓ (#19. VARÁZSLAT)
Ez a 10 VP-be kerülő varázslat jelentősen megnöveli a karaktered kitartását: abban a fordulóban, amikor ezt elmondod, max. 10 mezőt léphetsz (nem pedig 8-at). Előfordulhat, hogy egy magasabb szintű alakváltó ezt a varázslatot már semmire sem tudja használni, mert neki ez természetes képessége. [MEGJ.: az elfogott hátasok is 10-et tudnak így lépni.]
Az, hogy egy körben 8 helyett 10-et léphetsz, hatalmas táp, több szörnyet ölhetsz, pont elérsz olyan helyekre, ahová egyébként nem tudnál stb. Persze, igazándiból csak akkor tudod használni, ha elegendő TVP áll rendelkezésedre. A kitartó ló varázslatot nem fogja használni, akinek ugyanilyen alakváltó képessége van, illetve akinek hátasa ennél jobb (nemcsak 10 lépést ad, hanem a mozgás TVP költségét is csökkenti).
Figyelem: ha egy körönként 9 lépést adó hátasod van, használhatod a kitartó lovat (ilyenkor tegyük fel, hogy a hátasra mondod).
Itt szeretnék rátérni egy problémára, amelyet idönként játékosok felvetnek: 10-nél több lépés egy körben. Ez elé (azonkivül, hogy azt mondom, a játék szabályai szerint ez a maximum) két óriási akadály emelkedik. Az egyik a térkép. Új térképrendszert kellene tervezni, kisebb kockákkal, erre pedig nem vállalkozom. A másik, amit már sokszor leirtam, a forduló költség -a forduló terjedelmét legjobban az M parancsok növelik meg, márpedig a terjedelemnövekedés költségnövekedést is jelentene. De azért aki még mindig többet szeretne lépni, annak felhivom figyelmét, végül is beadtam a derekamat: már sokféle teleportálás létezik a játékban, amelyek segitségével a 10-es korlát átléphető.
[ forrás: Alanori Krónika ]