ERŐPAJZS I. (#12. VARÁZSLAT)

Az erőpajzs I. javítja ellenállásodat a fizikai támadásokkal szemben: 2-vel jobb lesz a védettséged. A varázslat elmondása 6 VP-be kerül, és egészen a forduló végéig tart. Ez egy láthatatlan burok, amely körbeveszi egész testedet. Párhuzamosan létezhet mágia ellen védő pajzsokkal, és páncélokkal, de más erőpajzsokkal nem.
*A programba 2006 májusában bekerült módosítás szerint a varázslat hatása a következő forduló elejéig tart.
Az erőpajzs I. +2 védettséget ad, annyira univerzális, hogy érdemes mindenkinek berakni a V 12-t kezdeti parancsba, hacsak nincs
erőpajzs II vagy
III varázslata (ezekkel ugyanis nem adódik össze). Ennek a +2 védettségnek főként a játék elején van értelme, a 2 védettségen nagyon sok sebzést takaríthatsz meg, néha többet, mint amennyit egy ugyanennyi VP-ért elmondott
gyógymóggyal visszaszerezhetnél.
Nagyon magas védelemnél már az erőpajzs I. jelentősége kisebb, ugyanis szörnyekkel szembeni harcnál, amikor azt kell eldönteni, talált-e az ütés, vagy sem, a gép a 18 feletti védettséget kettővel, a 40 fölöttit hárommal osztja le. A védettség azonban nemcsak a találati esélynél, hanem a sebzés csökkentésénél is számít, és a csatorna inenső oldalán a védettség teljes mértékben számít a csökkentő képletben.
AZ ERŐPAJZS MÛKÖDÉSE AZ OLIMPIÁN
Mivel az erőpajzs kör végéig tartó varázslat, a program nem a karakterlapodnál, hanem a memóriában tárolja. Amikor az Olimpiára benevezel, akkor már nem lesz regisztrálva, hogy van rajtad erőpajzs, csak a +2 védettség - így az erőpajzsot, más kör végéig tartó varázslatokhoz hasonlóan, az Olimpián nem tudják rólad
mágiatörni.
[ forrás: Alanori Krónika ]