JELLEMREJTÉS (#23. VARÁZSLAT)

A sötétség(?) szolgáinak tudniuk kell alkalmazkodni ebben a gyilkos világban, különben menthetetlenül elpusztulnak. A jellemrejtés varázslat tulajdonképpen egy aura-tükör: bárkivel találkozol, olyan jelleműnek fog látni, mint amilyen jellemű ő maga. Így a legtöbb harcot el tudod kerülni - persze a feltételes támadás parancsoktól ez sem ment meg. A találkozáskor persze Te is úgy fogsz viselkedni, mintha a jellemed megegyezne a másikéval. Az, hogy a különböző épületek lakóit mennyire tudod átejteni, azok intelligenciájától és varázserejétől függ. A varázslat elmondása 10 VP-be kerül, és a következő forduló elejéig tart.
A jellemrejtés nem kevés varázserővel bír: hiszen hiába fityeg a nyakadban a
denevér szimbólum, a vele szembejövő jó akkor is meg lesz győződve róla, hogy te bizony fehér aurájú vagy! A jellemrejtéssel elsősorban az agresszióból adódó csatákat lehet elkerülni, hiszen az FT parancsra nincs hatással.
RÖVIDEN AZ AGRESSZIÓRÓL:
Ha két kalandozónak azonos a jelleme, akkor 1-6-os agresszió barátságos, a 7-es barátságtalan, a 8-10 ellenséges viselkedést jelent. Ha a jellem eggyel tér el (pl. gonosz-semleges, semleges-jó) akkor az 1-4 barátságos, az 5 barátságtalan, a 6-10 ellenséges. Ellentétes jellemnél csak az 1 a barátságos, a 2-3 barátságtalan, és 4-től pedig ellenséges. Láthatóan, akár 6-os agressziójú ellentétes jellemű kalandozó is barátságos lesz veled (és bűvölhetsz tőle), ha jellemrejtést használsz.
A jellemrejtés másik hasznos oldala, hogy bizonyos épületekbe nem engednek be bizonyos jellemű kalandozókat: a jellemrejtéssel úrrá lehetsz ezen a "félreértésen". A keleti kolostorok szerzetesei nagyon rafináltak, és átlátnak a jellemrejtésen, hacsak nem erősíted meg egy
purifikátor háj elmorzsolásával (ezt ilyenkor automatikusan megteszed).
[ forrás: Alanori Krónika ]