KAPCSOLÓ AZONOSÍTÁS (#276 VARÁZSLAT)
Sokat bosszankodtál már amiatt, hogy ha kapcsolóra bukkansz egy labirintusban, még nem tudod, melyik irányba is kellene továbbindulnod? Nos, a kapcsoló azonosítás pszi képességgel minden ilyen cselekedet előtt kiterjeszted tudatod, hogy letapogathasd a környező falak és egyéb objektumok elhelyezkedését. Így a kapcsoló használatakor bekövetkező változásokat a mentál síkon rögtön észlelheted is. A pszi képesség használata automatikus, és nem kerül pszi pontba. A kapcsolók megnyomásakor, karok meghúzásakor röviden összefoglalva megtudod, mi is történt, na meg azt is, hogy pontosan hány lépésre a helytől, ahol most állsz. (A labirintustérkép egy mezője 3 lépésnek számít.)
A varkaudar látógömbök nyugati, 126-os labirintusában, amelyben többnyire számunkra ismeretlen moa szerkezetek sorakoznak, tanulható meg ez a pszi képesség. Azok persze, akik még nem rendelkeznek a pszi alapismeretekkel (vagyis még nincs pszi szakértelmük), csak tétován bambulni fognak itt, és nem tudják elsajátítani a Kapcsoló azonosítást.Ha már birtokába jutottunk, elég konkrét képet kapunk arról, hogy mi történik az egyes kapcsolók meghúzása után: pontosan hánylépésre tűnt el egy fal, préselődött össze egy lényt, semmisült meg egy láda, hatástalanítódott egy csapda, vagy éppen egy ajtó tört ripityára. Ha ennél különb dolog történt, a Kapcsoló azonosítás is csak homályosan fogalmaz: az adott helyen történt valami. A varázslatnak rögtön hasznát is vehetjük, már abban a labirintusban is, ahol megtaláltuk, hiszen a moák elég sok mütyürt helyeztek el itt, melyek össze-vissza kapcsolgatják a dolgokat. A Kapcsoló azonosítás segítségével könnyen kiismerthetjük magunkat. Sajnos, amikor egy kapcsolót meg sem találunk - merthogy túl alacsony a felderítés szakértelmünk -, ez a pszi képesség sem tud segíteni.
[ forrás: Alanori Krónika ]