SZÖRNYIDÉZÉS (#84 VARÁZSLAT)
Ezzel a varázslattal megidézhetsz egy bizonyos fajtájú szörnyet.
Az anyagi komponens egy alkatrész, amelyet az adott szörnyfajból vágófegyverrel lehet kinyerni (pl. tigroszlán esetén egy tigroszlán fog). Nyilvánvaló tehát, hogy a varázslattal nem lehet olyan szörnyet megidézni, amelynek nincs kinyerhető alkotórésze ill. annak kinyeréséhez valamilyen speciális tárgy szükséges. A varázslat elmondása a V 84 paranccsal történik, 72 VP-ért és 10 TVP-ért. A szörny 99% valószínűséggel jelenik meg, azon a mezőn, ahol a varázslat ki lett adva
(de tenger mezőn, valamint labirintusban és egyéb zárt helyen nem működik). A megidézett szörny nem engedelmeskedik hívójának, de akár azonnal kiadható rá egy FT vagy FOG parancs is, feltéve, hogy azon a mezőn, abban a körben nem öltél már meg egy ugyanolyan fajú lényt. Figyelem: a szörnyidézés varázslatot egy körben max. háromszor használhatod, és a megidézett szörny leöléséért tapasztalati pont nem jár!
*Röviden szeretnék írni a szörnyidézés működéséről, a programról és harcról általában. Amikor mozgás paranccsal rálépsz egy mezőre, rengeteg rutin kerül meghívásra. Harcolsz vagy megpróbálod elfogni az ott levő lényeket, meglátod az épületeket, tereptárgyakat, végrehajtódik a feltételes mászás, kutatás parancsod. Találkozol játékosokkal, lopni próbálsz tőlük és hasonló. Speciális eset áll fent az első mezőnél, ahonnét elindulsz. A fenti dolgok nem történnek meg, mivel nem léptél rá a mezőre, már ott állsz, nem költesz TVP-t a fenti dolgok megtörténtére. Ezért van az, hogy ha pl. az induló mezőn is csatamezőzni akarsz, ki kell adnod a KUT parancsot. A feltételes parancsok is akkor kerülnek végrehajtásra, ha az adott feltételes parancsot kiadod. Például, ha kiadsz egy feltételes lopás parancsot, a gép azt megpróbálja rögtön végrehajtani. Hasonlóképp a feltételes mászás, készítés is csak akkor hajtódik végre az induló mezőn, ha ott adod ki őket. Igaz ez a feltételes támadásra is. Ha egy adott mezőn kiadsz egy feltételes támadást, a program megnézi, van-e ott egy olyan lény, amire FT-d van, és megtámadja. De ha talál egy ilyen szörnyet, nem keres tovább. Természetesen ebből ritkán adódik probléma, hiszen annak az esélye, hogy egy mezőn két különböző szörny várakozzon, amelyek közül mindkettőre FT-d van, közel nulla. Ha elmondasz egy szörnyidézést, akkor automatikusan meghívásra kerül az FT parancs vizsgálata is. Ha egy szörnyfészken táboroztál le előző köröd végén, amely szörnyre FT-d volt, majd a köröd elején megidézel egy szörnyet, akkor bizony könnyen lehet, hogy kisül az FT a szörnyfészek lényre, és mivel csak egy FT-d hajtódik végre egy mezőn (hacsak nem adod ki a második FT-t az első csata után ott helyben), ott maradhat az idézett lény. Ezt vegyétek figyelembe, ha a szörnyidézést használjátok.
A szörnyidézés egy közkedvelt varázslat -talán azért, mert olyan sok dologra lehet használni, amire én nem gondoltam, és ami miatt valószínűleg a varázslatot most már nem merném berakni. Az ilyesmit persze minden játékos szereti.
Az isteni küldetések pl. jóval egyszerűbben megoldhatók, mint
szörnycsábítással vacakolni, egyesek pedig komplex kombókat találnak ki, mint pl.
autentikus vámpír megidézése és maga leszivatása minden kör végén, csak azért, hogy kapjon +1 max. ép-t. Sajnos, sokrétűsége miatt ezt a varázslatot magas szintű, erőforrásokban gazdag rabszolgatartók nagyon jól tudják használni széles lehetőségei miatt.
A szörnyidézés nem működik zárt helyen, tenger mezőn, akkor, ha az adott mezőn már a max. lehetséges számú szörny tartózkodik (azaz 8), olyan lényre, amelynek nincs kinyerhető komponense, illetve amely kinyeréséhez nem
kőkés kell, ezen kívül nem idézhetők meg bizonyos mágikus lények (pl.
praglonc,
triklem drakolder stb.).
[ forrás: Alanori Krónika ]