SZÖRNYÉSZLELÉS (#82 VARÁZSLAT)
Ezzel a varázslattal folyamatosan képes vagy érzékelni, hogy egy adott szörny a közeledben tartózkodik-e. Ha kiadod a V 82 <szörnyszám> parancsot, akkor elmormolod a varázslatot 5 TVP és 20 VP elköltésével. Ettől kezdve az adott fordulóban mindig érzékelni fogod, hogy a 2. paraméterben megadott szörnyből tartózkodik-e egy példány a közeledben. Ha sikeresen érzékeled, akkor egyből meg is támadod. (Játéktechnikailag ez azt jelenti, hogy abban a fordulóban, amelyikben elmondtad a varázslatot, van egy kicsi esély arra, hogy amikor mozgás során szörnyet generál a gép, akkor a keresett szörnyet generálja, amennyiben az adott szörny jöhet azon a tereptípuson, ahol éppen mozogsz. Erre nagyon pici az esély, kezdetben csak 1 %, és a papi varázserő növekedésével nagyon lassan nő, de sosem megy 5 % fölé.)
2014.11.06.
- A Szörnyészlelés varázslat működése teljesen megváltozott. (A fenti enciklopédia az új változat.)
Ezzel a varázslattal egy 5*5 mező területű térképrészt kutathatsz át egy vagy két szörnyfajta után. (Azt, hogy kétféle szörny után kutathatsz, most csináltam meg.) El kell, hogy ismerjem, ez a varázslat főleg csak ismeretlen területeken, szörnyfészkek feltérképezésére lehet használni. A gyakran látogatott helyeken ugyanis mire a következő fordulód beküldöd, a szörnyet valaki ledarálta. Több karakter összedolgozásával, interneten keresztül jobban ki lehet talán használni, pl. az egyik karakter lép délelőtt, több szörnyészleléssel a lehető legnagyobb területet felderíti, utána délután lép a másik karakter - akinek az adott szörny leölése, elfogása esetleg isteni küldetés - és felkeresi a mezőt. Hozzá kell tennem, hogy a játékban a szörnyek akkor jönnek létre, amikor egy játékos rálép egy mezőre, és a szörny csak akkor marad ott, ha az őt "létrehozó" játékos nem tudta leölni. Tehát pl.
színes dözmöngöt szörnyészleléssel keresni valószínűleg hiábavaló próbálkozás.
(tanulható:80. labi)
[ forrás: Alanori Krónika ]