REJTETT KOLOSTOR (493. TÁRGY)
A füstölgő sziklák és bugyborékoló kátránytavak között egyszercsak megpillantasz valami furcsát. Először azt hiszed, hogy csak a szemed káprázik, de azért közelebb mész. Hirtelen egy rejtett szurdok tárul fel előtted! A szurdok belsejében pedig - alig hiszel a szemednek! - egy szerzetesi kolostort látsz! Legalábbis annak kell lennie, kinézete alapján. A sziklába vájt épület úgy lapul meg a Sötét Föld fenyegető környezetében, mint valami ősi rom. Azonban láthatóan élet van benne. Hogyan volt képes átvészelni a Thargodanok pusztító haragját, elképzelésed sincs - hacsaknem valami nagyhatalmú illúziómágia által. Akkor viszont te hogy voltál képes észrevenni? Mindegy, kár ezen töprengeni. Közelebb merészkedsz, de persze csak óvatosan, hiszen ez könnyen lehet valami sötét Thargodan csapda is! Amikor egész közelérsz a bejárati nyíláshoz, egy kobudera szerzetes bukkan fel előtted. Bizalmatlanul méreget, de aztán meghajol. Üdvözlésképp te is meghajolsz. - Bámulatos ez a kolostor! Hogyan voltatok képesek megépíteni, túlélni... - A hit és az eltökéltség számos csodára képes. - válaszol a szerzetes. - De kerülj beljebb, vándor! - A kolostor belseje alig több, mint darabosan kivájt sziklabarlang. Azonban látod, hogy a nagy teremben számos szerzetes gyakorol, meditál vagy dolgozik. A szerzetes közben egy idős paphoz vezet. Illendően meghajolsz előtte, majd amikor int, helyet foglalsz a kemény földön. - Üdvözlet, vándor! Örömmel látjuk, hogy egyre többen érkeztek a Sötét Földre. Imádkozunk, hogy a világunkra leselkedő fenyegetés elháruljon általatok. - nem tudod pontosan, hogy az éjfattyakra vagy a Thargodanokra gondolt az öreg, de bölcsebbnek látod, ha hallgatsz. - Szívesen látunk itt, ha pihenni vágysz, és ha járatos vagy a harcművészetekben, akár oktatásodra is vállalkozunk. Maradj, amíg kedved tartja, és jelentkezz nálam, ha készen állsz a tanításra! [A tanuláshoz a BE 493 parancsot kell kiadnod, 300 TVP árán. Csak akkor fognak tanítani, ha harcművészeted legalább 38-as. Ekkor elsajátíthatsz egy új technikát, amelynek segítségével tested minden porcikáját alkalmazhatod a harcban. A játék nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy ezentúl ha bal kezedben nincs sem fegyver, sem pajzs, akkor azzal is támadhatsz, a balkezes harc szabályai szerint. Harcművész technikát a balkezes támadásnál nem alkalmazol. Az oktatás jellemtől független.]

*Ismert koordináták:
[309,44]
[313,92]
[317,112]

A kolostorban, a balkezes ökölvíváson felül, a legalább 40-es harcművészettel rendelkezőknek új harcművészeti fogásokat is tanítanak. Egy új képesség megtanulása 50 TVP-be kerül.

HALADÓ TANÍTVÁNY
A kolostorokban élő szerzetesek szigorú napirend, és kőbe vésett szabályok szerint élnek. A mesterek minden tanítványra pontosan ugyanannyi időt szánnak, vallásra, fajra, nemre, és hovatartozásra való tekintet nélkül. Tanítvány és tanítvány között, bizony nincs különbség! Ha azonban kiérdemled a "haladó tanítvány" titulust, a státuszod menten megváltozik. Mostantól a Túlélők Földje kolostorainak bármelyik mestere sokkal több figyelmet hajlandó rád fordítani, komolyan veszi a kérdéseidet, és akár még odáig is eljuthatsz, hogy talán meghallgatja a javaslataid! [Eztán, a BE <kolostor> parancsnak megadhatsz egy második paramétert is, amiben meghatározhatod, hogy egymás után hányszor kívánod ismételni a BE parancsot.]

Költség: 1000 arany és 2 rejtőköpeny.
Min. harcművészet: 40

MUO-TIE NYUGALMA
Muo-Tie nevét igazán csak azok ismerhetik, akik konyítanak egy kicsit a harcművészet titkos tanaihoz is. A szerény és visszahúzódó, mondhatni csaknem aszketikus életet élő íjászlány szerelmi bánatában vonult vissza a világi élettől, és zárkózott el a rejtett kolostorba, hogy aztán ott, egészen a haláláig tökéletesítse a távfegyver-használat tudományát. Muo-Tie végül olyan háborítatlan lelki békét ért el, hogy sosem tévesztett célt! Miután te is elsajátítod ezt a hihetetlen légzéstechnikát, képes leszel a távfegyver fázisban is harcművész képességek alkalmazására. Ezzel a technikával mostantól minden célt tévesztő lövedékedre harcművészet/5 plusz támadást kapsz majd, így könnyen meglehet, hogy ezek aztán mégsem tévesztenek célt! A képesség 40. szintű harcművészettől sajátítható el, és míg csak ezt ismered a távolharci technikák közül, mindig ezt választod majd. Később leginkább azokban az esetekben választod majd ezt, ha a szörnyet amúgy nehezen találnád el.

Költség: 2000 arany és 4 mópat tetem.
Min. harcművészet: 40

MEGELŐZŐ ÜTÉS
Mindeddig meg voltál győződve róla, hogy képtelenség egyszerre mindkét kézzel harcművész technikát alkalmazni, de természetesen tévedtél. Pusztán fokozott koncentráció, hatalmas tapasztalat, kellő jártasság és egy avatott mester segítsége szükséges ehhez. Ez a villámgyors ütés az ellenfél visszatámadáskor kinyíló védtelenül maradt testrészét célozza. Ha elsajátítod ezt a remek technikát, biztosabban látod majd meg ezeket a jól támadható testtájékokat, és precízen le is csaphatsz azokra, még az ellenfél riposztja előtt. Ez azt jelenti, hogy ezentúl minden harci körben 25% eséllyel megduplázódik a balkezes sebzésed! A képesség permanens.

Költség: 3000 arany és 12 kátrány.
Min. harcművészet: 45

A KITÉRÉS MŰVÉSZETE
A szörnyek ártalmas lehelete ellen többféle védekezési mód is ismeretes, ám ezek egyike sem méltó egy igazi harcművészhez. A rejtett kolostorban élő szerzetesek mágiával feltöltött ékszerek és csodás védővarázslatok nélkül is képesek elkerülni egy-egy elemésztő sárkányköpetet, légyen az méreg, tűz, vagy sav, egyre megy. A titok nyitja a megfelelő időzítés! Pontosan akkor kell kitérni a lehelet-csóva elől, amikor a szörnyeteg már útjára indította azt, de még nem érte el célját. Ezt az időmorzsát kell ügyesen kihasználni neked is, ha alkalmazni akarod ezt a technikát, és minél magasabb szinten űzöd a harc művészetét, annál hatékonyabb lehetsz. [A játék nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy (harcművészet szakértelmed - a szörny szintje) * 5%-kal csökken a téged ért leheletek sebzése, ráadásul annak esélye is ugyanennyivel csökken, hogy a szörnyek a leheletükkel elpusztítsák a tárgyaidat.] A képesség 50. szintű harcművészettől sajátítható el. Innentől koncentrálhatsz távolharci technikákra is a kí koncentrációval, a pszi képesség harmadik paraméterének megadásával. Ha elsősorban a Kitérés Művészetét preferálod ezek közül, paraméterként az 50-es, ha inkább a Muo-Tie nyugalma képességet, paraméterként a 40-es számot add meg. Olyan szörnyek ellen, amik nem lehelnek, nem fogod használni ezt a képességet.

Költség: 4000 arany és 20 halcsont.
Min. harcművészet: 50

TÖKÉLETES MOZGÁS
A kolostorban elsajátított mozdulatok használata akkor válik gyönyörűséges, csodálni való művészetté, ha eléred a tökéletes mozgás stádiumát. Amikor minden távolság hajszálnyira pontos, amikor minden ütés, és minden hárítás szemrebbenésnyire azonos ritmusra történik, amikor... nos, mikor már te is közel jársz ahhoz a tudáshoz, amit a Mesterek birtokolnak. A tökéletes mozgás technikája tehát nem más, mint a harcművészet egy következő foka a mesterré válás igen meredek lépcsőjén. Mostantól a szakértelmed szintje másfélszeres szorzóval számít be az általad kiosztott sebzésbe! A képesség permanens.

Költség: 5000 arany és 25 csalánvirág.
Min. harcművészet: 55

MUO-TIE HATALMA
Lőfegyverrel jól lőni, vagy dobófegyverrel pontosan célba találni nem pusztán ügyes kéz, és éles szem kérdése. A koncentráció sokkal többet számít ezeknél a fegyvernemeknél, mint bárhol másutt! Muo-Tie, a legendás íjász, ereje, és tudása teljében állítólag egy egész tegez vesszőt lőtt a céltábla középső körébe, mielőtt versenytársai másodszor is felajzhatták volna a fegyverük! Az efféle történetek gyakran túlzóak, ám ha sikerül ráérezned az íjásznő tökéletes technikájára, egy keveset megtapasztalhatsz Muo-Tie hatalmából te is. Ezzel a technikával a távfegyvereddel egyel több támadást adhatsz le, mint eddig. A képesség 60. szintű harcművészettől sajátítható el, ha koncentrálni akarsz rá, a kí koncentráció harmadik paramétereként a 60-as számot kell megadnod.

Költség: 6000 arany és 50 ezüstdarab.
Min. harcművészet: 60

AZ ESSZENCIA URALMA
Van-Chu-Min mester közismert technikáját, az Élet és Halál Érintését már te is réges-rég elsajátítottad, és többször használtad is. Ám talán még előtted is titok volt mindeddig, hogy az idős kobudera szerzetes ezt a képességet a tökéletességig fejlesztette, és mikor érezte az elmúlás közelségét, megosztotta azt a rejtett kolostor legszűkebb közösségével. Ha megcsillan előtted is az Esszencia Uralmának ereje, úgy fogod érezni, már mindent tudsz a Világról, az Életről, a Teremtésről, és az Elmúlásról, egyszóval az Univerzumról... de azért ne szálljon fejedbe a dicsőség! Még nagyon sokat kell tanulnod, hogy Van-Chu-Min nyomdokaiba léphess! [Az Esszencia uralma képesség az Élet-halál érintése továbbfejlesztett változata, mely amellett, hogy sebzésed nyolcadát visszagyógyítja, a sebzésed is annak nyolcadával növeli meg. (A képesség használható fegyveres harcban is, annyi különbséggel, hogy akkor nem nyolcadával, hanem 1/25-ével növeli a sebzésedet. Balkezes fegyverre nem működik a képesség.) Nem fogod akkor alkalmazni, ha életerőd a maximális érték 90%-a felett van. Az Esszencia Uralma sajnos nem működik a vámpirizációra immúnis lények ellen, ezek ellen nem is fogod ezt használni.] A képesség 65. szintű harcművészettől sajátítható el, ha koncentrálni akarsz rá, a kí koncentráció második paramétereként a 65-ös számot kell megadnod.

Költség: 8000 arany és 6 szürke briliáns.
Min. harcművészet: 65

2014.04.14.
- Az élet-halál érintés és esszencia uralma harcművész képességek nem működnek vámpirizációra immúnis szörnyek és vámpírvértet viselő kalandozók ellen. Ilyen ellenfelek ellen a program ki sem választja csata közben HM képességnek.

A KÜLVILÁG KIZÁRÁSA
A harcművészet útját járva lassan kezded már megérteni, hogy a tökéletesedésnek soha nincs vége! Mindig van új távlat, egy új dimenzió, ami kiteljesedik előtted, ha átléped a következő küszöböt. Szorgalmas gyakorlással a tökéletes mozgás technikáját is továbbfejlesztheted, míg csak képessé nem válsz harc közben tökéletesen kizárni a tudatodból a külvilágot. Ha sikerül minden idegszáladdal az ellenfeledre összpontosítanod, már bátran nevezheted mesternek magad. A harcművészet szakértelmed szintje immár kétszeres szorzóval számít az általad kiosztott sebzésbe! A képesség permanens.

Költség: 10000 arany és 8 szaké.
Min. harcművészet: 70

BÉNÍTÓ CSAPÁS
Ez a technika a harcművészet valódi magasiskolája! A lényege, hogy a benned felhalmozott kí-t egyetlen precíz ütésbe összpontosítsd, így keltve pusztító rezonanciát az ellenfél testén belül. A szörnyet, a benne végigfutó lökéshullám teljesen letaglózza majd, így a bénító csapás után a csata hátralevő részében már képtelen lesz varázsolni, vagy végtagjainak speciális képességeit használni. Amennyiben elhibázod a későbbiekben valamelyik jobbkezes ütésed (vagyis nem találod el az ellenfeled), a szörny újra teljesértékű lesz. A bénító csapás sikeres alkalmazásának esélyét a kí-koncentráció csupán duplázza, és az esély, még nagyon-nagyon magas harcművészet esetén is csak kb. 30-40%-os lehet. A technikát csak szörnyek ellen alkalmazod. A képesség 75. szintű harcművészettől sajátítható el, ha koncentrálni akarsz rá, a kí koncentráció második paramétereként a 75-ös számot kell megadnod.

Költség: 10000 arany és 3 destabilizátor.
Min. harcművészet: 75

*2011.07.21-i módosítás:
A bénító csapás harcművészeti képesség használati képlete egy kicsit változott. Elsősorban a magasabb HM értékeknél, illetve rákoncentrálva nőtt az esélye, hogy bejöjjön a képesség. Koncentráció nélkül a maximum 20 %-os értéket 88-as harcművészetnél éri el, koncentrálva a maximum 35 %-ot 103-nál.


Súly : -
Eladási ár : 0 ap
Vételi ár : 0 ap

Miből készíthető/nyerhető ki:
-
Mi kell a készítéséhez:
-
Minek a feltalálásához 
készítéséhez kell :