A csatornától keletre a kalandozásaid során már korábban is láttál nagyobb tavakat, de eddig még nem mertél kísérletet tenni arra, hogy lemerülj mélyebbre bennük. Ezek a nyugati kis tavacskákra hasonlítanak, de azoknál lényegesen hatalmasabbak - akár több mérföld szélességűek - és mélyebbek. Mélységükre nem is tudsz becslést adni igazán, mert a ghallai átlagnép a közelükbe se merészkedik és pár méter után már olyan zavarosak a kavargó üledéktől, hogy alig lehet látni olyan mélységben. Ráadásul az is előfordulhat, hogy a nagyobb tavak a föld alatt - barlangrendszereken keresztül - összeköttetésben állnak egymással. Minden bizonnyal nem veszélytelenek, mert a vízpart közelében élő falusiak közül már páran odavesztek titokzatos körülmények között. Ha eléggé bátor vagy, lemerülhetsz a tó színe alá. Ehhez az USZ parancsot kell használnod, második paraméterként azt kell magadnod, mennyi TVP-t költesz az úszásra. Minél többet, annál mélyebbre merülsz az úszkálás során. Ha 20 TVP-nél többet költesz az úszásra, akkor már
vízlélegzés varázslatra is szükséged lesz (hiszen olyan mélyre merülsz, ahonnan már nem tudsz feljönni levegőt venni). Ha úszás szakértelmed 5-ös alatt van, nem úszhatsz a feneketlen tóban, és az, hogy milyen mélyre merülhetsz, szintúgy a szakértelmed szintjétől függ. A feneketlen tóban való úszkálás úgy kimerít, hogy egy fordulóban csak egyszer vagy erre hajlandó (akkor is, ha egy másik feneketlen tavat találnál a közelben-távolban).
*
2014.01.09.
Ezentúl nincs korlátja annak, hogy egy fordulóban hány feneketlen tóban lehet úszni. Ugyanabban a tóban továbbra is csak fordulónként egyszer lehet úszni.
Javult a feneketlen tavak kincstáblája. Mivel itt nincs a szó szoros értelmében vett kincs (nincs feneke a tónak), ezért a tóban található szörnyek dobnak több és jobb kincset. Ennek következtében a tómélyi barlangban is kicsit több és jobb lett a kincs. Egy kis ízelítő a feneketlen tó új kincseiből: kreiton agy, kreiton esszencia, immunitás kövek.
*Szörnyek:
-első:
trosnyogó szakóca,
hínárevő piranha,
opati polip,
elektromos angolna,
-második:
villámrája,
vízdémon,
trix kölyök,
trix vadász,
-harmadik:
vérkeszeg,
óriás vízi sün,
tavi piranha,
trix mágustanonc,
-negyedik:
trix nőstény,
trix harcos,
puffadt vízihulla,
-ötödik:
trix vízmágus,
óriás lámpáshal,
kráken ősanya
*Ismert koordináták:
[213,120]
[226,56]
[228,33]
[229,16]
[241,12]
[242,116]
[244,50]
[246,17]
[246,83]
[252,32]
[255,79]
[255,112]
[260,25]
[265,120]
[280,40]
[282,13]
[283,120]
[286,94]
[290,86]
[471,102]
- 50 TVP-nél több pontért úszáshoz szükséged lesz egy
trix amulettre (KFelni kell mint övcsat!). Amennyiben nincsen ilyen fényforrásod, 50 TVP-nél többet nem költ a karakter a tóban való úszásra, hiába van kiadva több TVP-ért a parancs.
- Az első szörny megöléséhez nem kell a
vízlégzés.
- A második lényt leölve összesen 30 TVP-t használ el a tóban a karakter. A második lénnyel való találkozáshoz 10-es úszás elég, pontosabb adat nem ismert.
- A harmadik lényt leölve összesen 40 TVP-t használ el a tóban a karakter. A harmadik lénnyel való találkozáshoz min. 13-as úszás kell.
- A negyedik lényt leölve összesen 50 TVP-t használ el a tóban a karakter. A negyedik lénnyel való találkozáshoz min. 17-es úszás kell.
- Az ötödik lényt leölve összesen 60 TVP-t használ el a tóban a karakter. Az ötödik lénnyel való találkozáshoz min. 21-es úszás kell.