ŐSTEOLÓGIA
Most, hogy már igazi mestere lettél a papi mágiának, képessé lettél rá, hogy befogadd a tudaton túlit, azt a mágiát, amely nem egy áttételes, legyengített formáját adja az istenedtől származó varázserőnek, hanem közvetlen kapcsolatot ad istenedhez. Az ősteológia útján mágikus erődet közvetlenül az istenedtől kapod, nem pedig oltárokon vagy rúnaköveken keresztül. Ennek köszönhetően, az ősteológia varázslatok sokkal nyersebb hatalmat is képviselnek - igaz, varázspont költségük is magasabb. Az ősteológiát akkor sajátíthatod el, ha teológia szakértelmed eléri a 250-es szintet. Az ősteológia fejlődését semmilyen KT képesség, varázslat vagy faji módosító nem befolyásolja, és nem tudatturbózható. Az ősteológiára rakhatsz KNO-t, de csak korlátozott mértékben. Minden 10 szakértelemszint után, amennyivel a teológiád meghaladja a 250-et, 1 KNO-t rakhatsz az ősteológiára. Pl. 300-as teológiánál 5 KNO-t költhetsz rá. Az ősteológia varázslatokat ugyanott sajátíthatod el, ahol az ősteológia szakértelmet megkaptad, a VTN paranccsal. A varázslatok nem pénzbe, hanem teológia képzettség pontokba kerülnek. Csak a 250 feletti szakértelem pontjaidat használhatod fel tanulásra. Minden varázslat megtanulása teológia szinthez kötött. Pl. lesznek varázslatok, amelyek elsajátításához akár 400-as teológia kell. Az ősi támadó varázslatokat a normál támadó varázslat mellett használhatod, tehát először elmondasz egy ősteológia támadó varázslatot, és utána egy normál támadó varázslatot. Beállításuk a szokásos parancsokkal történik. Innentől kezdve egy lényre (lénycsoportra, szintre) két FTV-d lehet kiadva, egy ősi és egy normál varázslat. A támadó varázslatok hatását tárgyak nem módosítják, és a teológia, taumaturgia varázslatok többsége (védő varázslatok, agytaposás) nem hat rájuk. Persze lehetnek kivételek, ezeket megemlítjük az adott tárgy, varázslat enciklopédiájában. Az FNO képességek hatnak rájuk. Az ősi varázslatok ellen a mentődobást lényegesen nehezebb megdobni, még akkor is, ha a varázslatot alacsony szinten ismered.