Papi-, varázslói- és pszi erő, varázspont-regeneráció, max. pszi, mentődobások
A papi erő kiszámítási módja:
papi rang erőssége + (teológia/3) + gonoszság/jóságpont után kapott erősség + papi karkötő erőssége (semlegeseknek)
250 feletti szakértelemnél a 250 feletti értéknek csak az 1/25 része számít. Ez a csonkolás mindenféle számítás előtt
történik. (Pl. 275-ös teológia 251-nek felel meg, majd ezt követi az erősség kiszámítása)
A pontok összege a papi erő, amely meghatározza egy varázslat sebzését, gyógyítás nagyságát stb.
|
A varázslói erő kiszámítási módja:
(taumaturgia + 1) / 2 lefelé kerekítve
250 feletti szakértelemnél a 250 feletti értéknek csak az 1/25 része számít. Ez a csonkolás mindenféle számítás előtt
történik. (Pl. 275-ös taumaturgia 251-nek felel meg, majd ezt követi az erősség kiszámítása)
Varázspont regeneráció:
Varázspont regeneráció értéke nyugaton:
(módosított iq - 12) + (papi erő*2) + (ha taumaturgia nagyobb mint 3: akkor taumaturgia - 3, ha kisebb mint 3: akkor 0)
Varázspont regeneráció értéke keleten:
(módosított iq - 12) + (papi erő*2) + (ha taumaturgia nagyobb mint 3: akkor taumaturgia - 3, ha kisebb mint 3: akkor 0) +
max. vp. / 40
A fentebbi érték minden regenerációt módosító képesség (nekrofun, kt képesség stb.) számítási alapja.
Az értékhez ezek után hozzáadódnak még a tárgyakból szerzett varázspont regenerációk (ide tartozik most már a mágikus pulzáns
is), az isteni küldetés leimádkozásáért kapott "10 VP. regen."-ek és a meditáció.
A pszi erő kiszámítási módja:
19-es szakértelemig minden páratlan pszi szakértelem ad +1 erőt (1->1, 3->2, 5->3... 19->10)
20-as szakértelemtől felfelé minden szakértelem +1 erőt jelent (20->11, 21->12, 22->13... szakértelem->10+szakértelem-19)
Pszi szakértelem növekedésénél a kapható (várható) max. pszi pont:
Alapból minden faj 4-et kap minimum. Kivétel az alakváltók akik 5-öt és a mutánsok akik 6-ot.
20-as pszi-ig:
alap + (módosított iq + módosított egészség - 25) / 8 + (0 vagy 1)
20-as pszitől:
alap + ((módosított iq + módosított egészség - 25) / 8 + (0 vagy 1)) / 2
20 feletti pszinel valószínű van egy kis random is a számításban, feltehetőleg a /2 miatt, mert ott nem fixen
lefelé kerekít a program, hanem a 0.5-re dob %-ot
Pszi katalizátorral használt pszi kő esetében kapott max. pszi:
2 + d (max. pszi / 200+1)
alakváltók és mutánsok nem kapnak rá bónuszt.
Összesen 50 db pszi kő használható fel pszi katalizátorral.
Mentődobások:
Alapja a varázslaterő (papi vagy varazslói erő, az ellőt varázslattól függően), itt a 150 feletti szakértelmeknél a 150 feletti
részen van egy /3-as osztás, csak minden harmadik szakértelem számít 1-nek. (pl. 240->180). Ezt követi egy d20 dobás.
Minden varázslatnak, pszinek van egy mentődobás számítási aránya, ebből 3 típus van: 2:3, 1:2, 2:5 azaz az eddig érték még
meg lesz szorozva ennyivel, így kijön egy "támadó érték" (pl. tűzgolyó 2:3-as, azaz 240-es taumaturgiával: elsőnek 240->180
illetve 180*2/3=120, így 120+d20 lesz a támadó érték).
Evvel szemben áll az ellenfél szerencséje. A különböző, szerencsét és mentődobást módosító tényezők beszámítása után kapott
érték lesz a "védő érték". Amennyiben a támadó érték magasabb mint a védő érték, akkor a varázslat bejön, ellenkező esetben
az ellenfél megdobta a mentődobást.
|