Papi-, varázslói- és pszi erő, varázspont-regeneráció, max. pszi, mentődobások

A papi erő kiszámítási módja:

papi rang erőssége + (teológia/3) + gonoszság/jóságpont után kapott erősség + papi karkötő erőssége (semlegeseknek)

250 feletti szakértelemnél a 250 feletti értéknek csak az 1/25 része számít. Ez a csonkolás mindenféle számítás előtt történik. (Pl. 275-ös teológia 251-nek felel meg, majd ezt követi az erősség kiszámítása)

A pontok összege a papi erő, amely meghatározza egy varázslat sebzését, gyógyítás nagyságát stb.
	
Papi rangok Erősség
követője 1
hűséges követője 2
ministránsa 3
tanítványa 4
hittérítője 5
eljövendő papja 6
kisebb papja 7
felszentelt papja 8
bíborosa 9
püspöke 10
főpap-jelöltje 11
főpapja 12
nagyhatalmú főpapja 13
korlátlan hatalmú főpapja 14
személyes tanácsadója 15
félisten hatalmú szolgája 16
félisten hatalmú uralkodó papja 17
félisten hatalmú felszentelt főpapja 18
félisten hatalmú személyes tanácsadója 19
kisebb avatárja 20
személyes testőrként szolgáló avatárja 21
első számú avatárja 22
teljhatalmú megbízottja és jobbkeze 23
halandók felett uralkodó helyettese 24
földi és égi helytartója 25
esszenciájának örököse 26
lényének egy apró része 27
testi manifesztációja 28
lényének egy nagyobb része 29
isteni megnyilvánulása 30
leghatalmasabb, halhatatlan főpapja 31
hírvivője az univerzumban 32
lényének egy jelentős része 33
istenné kikiáltott személyes barátja 34
képviselője az istenek tanácsában 35
minden ügyének intézője földi és égi dolgokban 36
lényével eggyé olvadó entitás 37
lényével eggyé olvadt entitás 38
lényét magába fogadott isteni entitás 39
lényeként az univerzum felett uralkodó ősistenség 40
Az végső, leghatalmasabb papi rang a "lényeként az univerzum felett uralkodó ősistenség". A papi erő azonban nem áll meg 40-nél, nagysága a 40-es határ elérése után automatikusan kiíródik a karakterlapra.

Teológia Erősség
1-2 -
3-5 +1
6-8 +2
9-11 +3
12-14 +4
15-17 +5
18-20 +6
21-23 +7
24-26 +8
27-29 +9
30-32 +10
33-35 +11
36-38 +12
39-41 +13
... teo / 3 (lefelé kerekítve)

Gonoszságpontok Erősség
1-14 -
15-24 +1
25-34 +2
35-84 +3
85-134 +4
135-665 +5
666 +7

Jóságpontok Erősség
1-14 -
15-29 +1
30-44 +2
45-59 +3
60-89 +4
90-119 +5
120-776 +6
777 +8

Papi karkötők Erősség
réz papi karkötő +2
ezüst papi karkötő +3
arany papi karkötő +5

A varázslói erő kiszámítási módja:

(taumaturgia + 1) / 2 lefelé kerekítve

250 feletti szakértelemnél a 250 feletti értéknek csak az 1/25 része számít. Ez a csonkolás mindenféle számítás előtt
 történik. (Pl. 275-ös taumaturgia 251-nek felel meg, majd ezt követi az erősség kiszámítása)

Varázspont regeneráció:

Varázspont regeneráció értéke nyugaton: 

(módosított iq - 12) + (papi erő*2) + (ha taumaturgia nagyobb mint 3: akkor taumaturgia - 3, ha kisebb mint 3: akkor 0)

Varázspont regeneráció értéke keleten:

(módosított iq - 12) + (papi erő*2) + (ha taumaturgia nagyobb mint 3: akkor taumaturgia - 3, ha kisebb mint 3: akkor 0) + 
max. vp. / 40

A fentebbi érték minden regenerációt módosító képesség (nekrofun, kt képesség stb.) számítási alapja.

Az értékhez ezek után hozzáadódnak még a tárgyakból szerzett varázspont regenerációk (ide tartozik most már a mágikus pulzáns
 is), az isteni küldetés leimádkozásáért kapott "10 VP. regen."-ek és a meditáció.

A pszi erő kiszámítási módja:

19-es szakértelemig minden páratlan pszi szakértelem ad +1 erőt (1->1, 3->2, 5->3... 19->10)

20-as szakértelemtől felfelé minden szakértelem +1 erőt jelent (20->11, 21->12, 22->13... szakértelem->10+szakértelem-19)

Pszi szakértelem növekedésénél a kapható (várható) max. pszi pont:

Alapból minden faj 4-et kap minimum. Kivétel az alakváltók akik 5-öt és a mutánsok akik 6-ot.

20-as pszi-ig:

alap + (módosított iq + módosított egészség - 25) / 8 + (0 vagy 1)

20-as pszitől:

alap + ((módosított iq + módosított egészség - 25) / 8 + (0 vagy 1)) / 2

20 feletti pszinel valószínű van egy kis random is a számításban, feltehetőleg a /2 miatt, mert ott nem fixen 
lefelé kerekít a program, hanem a 0.5-re dob %-ot

Pszi katalizátorral használt pszi kő esetében kapott max. pszi:

2 + d (max. pszi / 200+1)

alakváltók és mutánsok nem kapnak rá bónuszt.

Összesen 50 db pszi kő használható fel pszi katalizátorral.

Mentődobások:

Alapja a varázslaterő (papi vagy varazslói erő, az ellőt varázslattól függően), itt a 150 feletti szakértelmeknél a 150 feletti 
részen van egy /3-as osztás, csak minden harmadik szakértelem számít 1-nek. (pl. 240->180). Ezt követi egy d20 dobás.
Minden varázslatnak, pszinek van egy mentődobás számítási aránya, ebből 3 típus van:  2:3, 1:2, 2:5 azaz az eddig érték még
 meg lesz szorozva ennyivel, így kijön egy "támadó érték" (pl. tűzgolyó 2:3-as, azaz 240-es taumaturgiával: elsőnek 240->180 
illetve 180*2/3=120, így 120+d20 lesz a támadó érték).
Evvel szemben áll az ellenfél szerencséje. A különböző, szerencsét és mentődobást módosító tényezők beszámítása után kapott
 érték lesz a "védő érték". Amennyiben a támadó érték magasabb mint a védő érték, akkor a varázslat bejön, ellenkező esetben 
az ellenfél megdobta a mentődobást.