NAPFÓKUSZ / ÉJFÓKUSZ (211. TUDATI KÉPESSÉG)
Pontérték: 6
Használati költség: 3 TVP
Fejlesztheti: bárki
Hatás: Védelmet nyújt tudati támadó képességek és tudatcsata ellen.

Enciklopédia: Az EK 211 parancs kiadásával ezentúl a KT tagjai egy különleges tárgyat hozhatnak létre, melynek neve napfókusz illetve éjfókusz. A tárgy létrehozása 2 TU-ba és 20 TVP-be kerül. Mivel ez egy speciális tárgy, nem jelenik meg a karakterlapodon, nem semmisülhet meg, nem lophatják el. Kinézetre egy csodaszép, pehelykönnyű, kb. 10 cm átmérőjű, áttetsző gömb. Aktiválásához mindig az EK 211 parancsot kell kiadnod, 3 TVP árán. (Tehát az első EK 211 létrehozza, a továbbiak aktiválják.) Ha bármikor, a fordulód során aktiváltad, akkor a táborozásod alatt bizonyos fokú védelmet élvezel a tudati támad sokkal szemben. Egyharmad esélye van, hogy a támadás kudarcot vall (persze a költséget ilyenkor is elkölti, de ez nálad ki se íródik), egyharmad esélye, hogy a támadás sikerrel jár, és egyharmad, hogy a támadóra visszacsap a képesség (tudatcsatánal ez azt jelenti, hogy mindenképp ő veszít). Továbbá a táborozás alatt vele egy mezőn áthaladó kalandozók hozzávetőleges TU-ját is megtudhatja a fókusz használója.




Megjegyzés: Egy újabb tudati védekező képesség, amely funkciójában megegyezik a többivel: akin ilyen van, azt nem nagyon érdemes megtámadni. Hasonlítsuk össze a druida képességgel, ami teljes immunitást ad. Nos, egy kevésbé tájékozott kalandozó mégiscsak támadhat, mégiscsak sikerülhet a támadása, ezért ez valamivel kevesebb, mint az immunitás. Az 1 parancshelyet és 3 TVP-t mindíg el kell költeni, nem csak akkor, ha támadás ér. Viszont ez tudatcsatával szemben is nyújthat védelmet (bár hogy mostanában mennyire érdemes tudatcsatázni, az más kérdés).

A "képesség a képességben" nevű apró, és mára már illegális trükk itt is megvan, úgyhogy mondhatjuk, a két képesség nagyjából azonos erősségű.


[ forrás: Alanori Krónika ]