Tizenkettek tornya (895. épület)

Épület koordinátája: [726,115]

be 895 0 0 bemész a 895. épületbe
Azon kezdesz el gondolkozni, hogyan is juthatnál be, de váratlanul szikrák kezdenek pattogni a lábad körül és egy szemvillanás alatt teleportálsz. Sötét szobában találod magad, majd lassan fények gyúlnak és egyre erősebben ragyogják be a helyiséget, míg végül nappali világosságban úszik a szoba. Egy dolgozószoba, varázskönyvekkel, kristálygömbbel, különféle komponensekkel - semmi kétség, egy varázsló szobája.
- Áh egy síkvándor, légy üdvözölve, a nevem Gnekmack Gnilvamip Lumubbniss, de te csak szólíts Lumu-nak. Ez itt pedig a Tizenkettek tornya. Látom rengeteg kérdésed van, máris, máris a lényegre térek, nem, nem kell mondanod semmit... igen, nem. De, jól sejted, olvasom a gondolataidat. Sajnálom, hogy faragatlanságnak érzed, nem, nem tudod megakadályozni, de - ugyan kérlek, én nem próbálkoznék a helyedben, igen, itt élek, igen egyedül, nem... de állj már meg! - Itt egy pillanatra abbahagyja a szóáradatot és csak szótlanul néz rád. Talán azt várja, valóban rá akarsz-e támadni, amiért engedély nélkül olvassa a gondolataidat, ami ellen úgy látszik nem tudsz védekezni. Vajon tényleg meg tudná akadályozni, hogy lecsapd, mint egy gonyolékot? De ennél tovább nem jutsz a gondolatmenettel, mert éles fájdalom hasít a fejedbe, olyan elképesztő kínnal, mintha belülről szét akarnák feszíteni. Az óriási fájdalom közepette képsorok villannak fel a szemeid előtt, mintha ezer és ezer életet élnél le gyorsított tempóban. Egy örökkévalóságnak tűnő pillanattal a később a fájdalom eltűnik, mintha sosem létezett volna, te pedig úgy érzed mindent tudsz, amit csak kérdezni akartál. A torony a Tizenkettek tornya, a tizenhárom faj képviselői építették, minden fajból a valaha élt leghatalmasabb mágusok. Tizenhárom? De Ghallán csak kilenc faj van. És miért Tizenkettek tornya, ha tizenhárom faj? Oh, a torony egyik szintjét lerombolták. De kik? És ki a többi faj? Megpróbálod felidézni a részleteket, de ennek az emléke valahogy nincs meg, hiába keresgéled. A tornyot azzal a céllal hozták létre, hogy tanulmányozzák a mágiát, távol minden politikától, isteni intrikáktól, távol mindentől. Az egész tornyot száműzték a világokból, minden világból. Egyszerre létezik mindenhol és sehol. Néha anyagiasul egy-egy helyen, hogy aztán eltűnjön örökre, mintha sosem létezett volna. Most épp a Mágia síkján jelent meg, de hogy meddig marad itt, nem tudja senki. Minden oldaltornyot egy-egy ősmágus lakja, te pedig a gnóm ősmágussal, Lumuval találkoztál.
- Bocsáss meg síkvándor, de egyszerűbbnek tűnt, minden szükséges mondanivalómat belevetíteni az agyadba - mondja Lumu. Elmagyarázza, hogy már vártak rád, mert egy fontos küldetéssel szeretnének megbízni. Tudjuk, hogy van nálad egy szerkezet, amit ti Ghalla lakói csak refrugátornak neveztek. A szerkezet sokkal bonyolultabb és értékesebb annál, mint amit ép ésszel fel tudsz fogni, és te malacperselynek használod.
- Bár nem érted mi az a "malac", de úgy érzed azt akarja mondani, csak kapargatod a felszínét a tárgy valódi képességeinek. Lumu folytatja.
- Hajlandóak vagyunk megtanítani használni a refrugátor eddig számodra ismeretlen funkcióit, amennyiben te is segítesz nekünk - na, végre a tárgyra tér, gondolod. - Sajnos ennek a toronynak szinte a foglyai vagyunk, így időnként szükségünk van külső segítségre, de garantálom, megéri az erőfeszítésed. Nos, ha érdekel, akkor először is hozz nekünk néhányat azon kacatokból, amiket eddig sikeresen beletömködtél a - mmm hogy is hívják? - jah igen, a refrugátorba. Mondjuk 3-3 db szirén hajszál, quwargszilánk, térkristály, bazaltgolyó, kőtojás, ébenkoponya, heliotrop és bíborgolyó elég lesz, hogy feltérképezzük a pontos képességeit. Most menj, gondold végig, szeretnéd-e a dimenziók egyik leghatalmasabb varázstárgyát jobban megismerni, vagy sem. Csak rajtad áll. Határozatlanul biccentesz, amit kér az igen nagy érték a számodra, de talán nem blöfföl a pici gnóm... vagy ha mégis, nagyon megbánja. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 895 0 0 bemész a 895. épületbe
[959 705 tapasztalati pontot kaptál.] Újra megközelíted az épületet, ott, ahol a legutóbb is sikerült bejutnod. Kisvártatva hamarosan megint fény borít be és újra Lumu dolgozószobájában találod magad. A kért tárgyakat kipakolod szépen sorban, Lumu pedig azonnal egy dobozkába illeszti őket. Furcsamód mindegyik darabka számára egy pontosan illeszkedő foglalat van előkészítve a bársonnyal bélelt dobozban. Felettébb különös, ám hirtelen más jut eszedbe, amit már meg akartál kérdezni és Lumu rögtön magyarázatba is kezd, mintha csak látná gondolataidat - talán még mindig látja, vagy talán sosem szakadt meg a kapcsolat?
- Nos, igen, jól sejted, nem hétköznapi teleportációs eszközzel hozlak be a toronyba. Tudod ez a szerkezet - és itt a szekrény méretű szerkezetre mutat - a TE életjeleidre van ráállítva, érzékeli, ha a közelben tartózkodsz, de azt is, hogy milyenek a szándékaid. Khmm, nos ha a közelben tartózkodsz és be szeretnél jutni, a szerkezet beméri az életenergiádat, minden felszereléseddel együtt apró cafatokra szed, és itt újra összerak, mindezt pedig olyan gyorsan, hogy észre sem veszed. - mosolyodik el Lumu, szemlátomást nagyon büszke a szerkezetre.
- HOGY MICSODA! - förmedsz rá - És ezt csak most mondod? Ez őrületesen veszélyes lehet!
- Ugyan, dehogy, évezredek óta használt technológia, ne is foglalkozz vele. - még tiltakoznál, de olyan szigorúan leint, hogy hirtelen szóhoz sem jutsz.
- Azonban szeretnék a lényegre térni. A tudatod átvizsgálása során - jaj, ne légy már ennyire mérges - megismertünk egy nagyon különleges lényt, az antimágikus goblint. Ha hiszed, ha nem, a mágustanács szeretné tanulmányozni, így megkérünk, hogy fogj el egyet nekünk élve és vidd el az általad Sötét Földként ismert világban megtalálható Ősmágus toronyba. Persze ti nem így hívjátok, na mindegy oda, ahol ősmágikus varázslatokat oktatnak. Az egyik varázslónk, aki mellesleg a fáziseltolásos Zan-háló, illetve a gyomtalanító feltalálója, abban a temporális téridő görbületbuborékban ragadt, aminek ez a torony az egyik szobája. Nem érted, látom, mindegy, ne foglalkozz vele csak fogj el egy ilyen lényt, és vidd el az említett toronyhoz, a többit bízd ránk. Sok szerencsét, ha sikerül a feladat, tudni fogjuk. Mielőtt bármi mást mondanál, Lumu megint babrál valamit a szerkezettel és máris a tornyon kívül találod magad. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 895 0 0 bemész a 895. épületbe
[1 599 510 tapasztalati pontot kaptál.] Újra megközelíted az épületet, ott, ahol a legutóbb is sikerült bejutnod. Kisvártatva hamarosan megint fény borít be és újra Lumu dolgozószobájában találod magad.
- Jó úton halad a vizsgálat, de most elakadtak. Szükség volna egy temetés... nem is, egy teremtésgyöngyre. De ilyesmit csakis az ősi istenek használtak, és már mind a feledés homályába veszett, teljességgel lehetetlen ilyet szerezni. Ősi istenek sincsenek már sehol, de ha volnának is, ugyan ki segítenie? - Ezen csak keveset töprengsz, jól tudod, hogy Chara-din egy ősi isten, ősibb legalábbis a többinél, talán az Ő segítsége elég lehet, de azt te sem tartod valószínűnek, hogy pont ilyesmivel foglalkozzon. Csak utólag veszed észre, hogy hangosan gondolkodtál, és Lumu csillogó szemekkel hallgatta végig eszmefuttatásod. - Mindjárt gondoltam, hogy ha valaki, akkor te találsz megoldást. Ugye segítesz? - Elmagyarázod, hogy az nem olyan egyszerű, Chara-din a káosz gonosz istene, benne akkor sem lehet megbízni, ha valóban érdekében áll segíteni, ami erősen kétséges. [A küldetés teljesítéséhez a KLD 216 parancsot kell kiadnod a 733, 64-es koordinátán.] Mielőtt bármi mást mondanál, Lumu megint babrál valamit a szerkezettel és máris a tornyon kívül találod magad. [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 216 0 0 küldetés végrehajtása 216
Magabiztosan közelíted meg azt a helyet, ahol legutóbb Chara-din feladattal látott el, ám most semmi jele annak, hogy itt volna. Hosszú órákig vársz, szólongatod, hívod, majd becsmérled is, mégsem történik semmi. Épp, mikor feladnád megjelenik a semmiből az örvény, te pedig bátran átlépsz rajta, tudod mi fog történni. A túloldalon, a semmiben lebegve már vár rád az ősbéka. Végig hallgatja mondandódat a Mágia síkján tapasztalt történésekről, és hogy a segítségét kéred. Magad is meglepődsz, amikor a béka biccent a fejével.
- Ti halandók meg a csipp-csupp kérésitek! De te mivel szolgálsz cserébe?
- Zavarodottan nézel, mire gondol?
- Éhes vagyok. A lelkedet is szívesen felfalnám, de ma jó kedvemben találsz beérem kevesebbel is.
Hirtelen ötlettől vezérelve előkapsz a zsákodból egy istenek nektárját és átnyújtod. Az óriásbéka behabzsolja, majd elégedetten dünnyög.
- Rendben, segítek neked, egy feltétellel: hozd el nekem a Káosz Jogarát egykori börtönömből. Érzem, tudom, hogy még mindig ott van, én azonban nem juthatok be oda, de te igen. Ha ezt a kis apró szívességet megteszed nekem, minden bizonnyal én is tehetek érted egy apró szívességet - a béka szája torz vigyorra vált, ami ebben az alakban a legmorbidabb dolog, amit jó ideje láttál. Mikor rákérdezel, hogy pontosan miféle tárgy ez a jogar, agresszívan felhorkan.
- Micsoda ostoba kérdés ez? Csak láttál már jogart, ne bosszants ostoba kérdésekkel. És még valami! Ha sikerül megszerezni, csak tedd a zsákodba, eszedbe ne jusson a kezedbe fogni, testedet a világok súlya nyomná össze, miközben elmédet elborítaná a téboly. Megértetted? Ja, és bár gondolom nem kell külön figyelmeztetnem téged, hogy kiszabadulásom óta lehet, mondom lehet, hogy történt ott némi felfordulás. - kacsint még egy utolsót, mielőtt eltűnik. Pár pillanattal később újra a mocsárban találod magad, a vortexnek pedig nyoma sincs. Na, mielőtt elmész a Sötét Földre, előtte azért visszamész a toronyba jelenteni, mi történt. [200 pontot használtál fel, van még ...]

be 895 0 0 bemész a 895. épületbe
[1 599 510 tapasztalati pontot kaptál.] Újra megközelíted az épületet, ott, ahol a legutóbb is sikerült bejutnod. Kisvártatva hamarosan megint fény borít be és újra Lumu dolgozószobájában találod magad. Elmeséled a gnóm ősmágusnak, mi történt, ő pedig arra biztat, hogy menj, és szerezd meg azt a káoszjogart, vagy mit. Persze véletlenül se vidd el Chara-dinnak, ki tudja, mit tervez az ősbéka. Hozd el inkább neki a toronyba. Mielőtt bármi mást mondanál, Lumu megint babrál valamit a szerkezettel és máris a tornyon kívül találod magad.

Ez a 343. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 1143, északra 60 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 895 0 0 bemész a 895. épületbe
[3 199 020 tapasztalati pontot kaptál.] Újra megközelíted az épületet, ott, ahol a legutóbb is sikerült bejutnod. Kisvártatva hamarosan megint fény borít be és újra Lumu dolgozószobájában találod magad. Lumu örömmel fogad téged. Elmeséled neki, hogy miket tapasztaltál a Sötét Földön, és úgy gondolod Chara-dinban nem bízhatsz meg, talán a jogar használatával képesek Ők is létrehozni egy teremtésgyöngyöt. Lumu megígéri, hogy meg fogja vitatni a témát a mágustanáccsal, de most egyéb kötelességei szólítják. Viszont szeretné, ha te is jelen lennél, így megkér, hogy térj vissza egy későbbi időpontban és hozd magaddal a jogart is. Ezután elbúcsúzik, babrál a szerkezettel, téged újra körbevesz a már ismerős fény és máris kívül találod magad. [A küldetés teljesítéséhez a KLD 217 parancsot kell kiadnod ezen a koordinátán.] Mielőtt bármi mást mondanál, Lumu megint babrál valamit a szerkezettel és máris a tornyon kívül találod magad. [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 217 0 0 küldetés végrehajtása 217
A megszokott módon nyersz ezúttal is bebocsátást a toronyba, ám most nem a megszokott dolgozószobában anyagiasulsz, hanem egy nagy előadóteremben, közepén egy pódium, amit tucatnyi különféle varázsló vesz körbe. Hangosan tanácskoznak, jöveteledre alig figyelnek. Hangos köszönésedre Lumu siet eléd és közli, már nagyon vártak téged mindenki izgatott. Megkér, hogy tedd a jogart a pódiumra, majd megkezdődik a vitatkozás. Órák telnek el, számodra ismert, valamint sosem látott módszerekkel analizálják a jogart, próbálsz ellesni egy-két trükköt - eredménytelenül. Az összes létező mágikus rítust, ráolvasást, amiről valaha csak hallottak kipróbálják, auraelemzést végeznek, végül sorra végig próbálják hogyan reagál a jogar a különféle mágiákra, beleértve a támadó mágiák irányított és lokalizált változatait, azonban úgy tűnik itt gondba ütköznek. Senki nem ismeri az összes varázslatot. Senki nem vette a fáradtságot soha, hogy megtanuljon néhány kevésbé hatékony mágiát. Jót kacagsz rajtuk. Még hogy ősmágusok, amikor ilyen alap mágiát nem ismernek? Ám gyorsan lehervad a mosoly az arcodról mikor észreveszed, hogy minden szem rád szegeződik. Lumu megkér, hogy besegíthetnél-e. Gyakorlott varázslóként egyáltalán nem okoz gondot az adott varázslat egy lokalizált változatát ráirányítanod a jogarra, pedig pont úgy formáztad, ahogy elmagyarázták. Végül az ismert mágikus módszerek végére értek, feladjátok, úgy tűnik a jogar az ég világon nem jó semmire. Kétségtelenül igazi mestermunka, nagyon szépen díszített... de mágiaanalizálási szempontból értéktelen. Teremtésgyöngy kreálásra biztosan alkalmatlan, jó eséllyel más haszna sincs, a kaotikus isten tréfája lehet, de azért örülnek, hogy elhoztad nekik megmutatni, régen nem hozta lázba semmi őket és nagyon élvezték az elmúlt órák vitatkozásait. Ha viszont így van, akkor akár vissza is viheted Chara-dinnak, gondolod. Közben a varázslók szépen egyesével elteleportálnak, Lumu szól, hogy vidd a jogart, nekik nem kell és ő is eltűnik. Mérgesen odalépsz a pódiumhoz és felkapod a jogart, nem emlékezve (vagy talán nem törődve?) a káoszisten korábbi intelmével. Hirtelen úgy érzed, mintha egy sárkány szállt volna a hátadra, iszonyú erő préselne össze, kétrét görnyedsz a láthatatlan erő súlya alatt. Az elmédben milliónyi hang kiabál, sikoltozik, üvölt egyszerre, a füledet próbálnád befogni, ha mozdulna a kezed. A szemed előtt rémséges borzalmak jelennek meg, olyan dolgok, amiknek a látványába biztosan beleőrülnél, ha nem volnál félig halhatatlan. Közben a tér szövete hasad ketté, amin rémséges borzalmak készülnek átlépni ebbe a világba, talán félisteni erőd, vagy csak a vak szerencse műve, hogy a jogar végül kiesik a kezedből és az egész téboly véget ér. Óvatosan elcsomagolod a jogart. Valami ereje egészen biztosan azért van. De vajon miféle? Elhatározod, hogy mégis visszaviszed Chara-dinnak a jogart, lesz ami lesz. [Add ki a KLD 218 parancsot a 733, 64-es koordinátán.] Gyorsan elemzed a sikeres próbát. A sikerhez minimálisan ezek kellettek: taumaturgia szakértelem 4000 szint. [200 pontot használtál fel, van még ...]

kld 218 0 0 küldetés végrehajtása 218
Magabiztosan közelíted meg azt a helyet, ahol legutóbb Chara-Din feladattal látott el, ám ismét semmi jele annak, hogy itt volna. Türelmesen várakozol, míg megjelenik a vortex és te átlépsz rajta Chara-Din birodalmába. Ezúttal nem egy óriásbéka formájában fogad, egy középkorú magas, szakállas jóképű ember férfi alakjában jelenik meg. Ám cseppet sem barátságos hangnemben üdvözöl, arcát a harag és düh torzítja, talán pont ezért jelent meg ember alakban?
- Át akartál verni halandó! Tudom jól, hogy elvitted a jogaromat azokhoz a nyamvadt varázslókhoz, és azt is tudom, hogy csoffadt kezeiddel meg merted érinteni. Az az ÉN Jogarom, hogy merészelted! - ezen a ponton már szabályosan kiabál veled, aztán mint amit egy pillanat alatt elvágtak, rögtön barátságos és nyájas hangon folytatja beszédét, szinte fájóan éles az átmenet a hangulatváltozásában.
- No de borítsunk fátylat a múltra, ami volt, elmúlt, nem igaz? Add ide szépen, ami az enyém, és te is megkapod tőlem azt... ami téged illet. Ez a mondat nagyon baljósan hangzott, vonakodva veszed elő a jogart a zsákodból, mintha nem is te irányítanád a mozdulataidat; vagy mégis? Óvatosan kicsomagolod és átnyújtod az ősi alaknak. Ezen mozdulatunkon aztán Chara-Din őszintén meglepődik, és egészen emberi módon, kissé remegő kézzel veszi át a jogart tőlünk. Amint kézbe veszi, a jogar óriási lángokat vet, majd a fények kihunynak csak a jogar vége izzik halvány vörösen, a markolat a szivárvány színeiben táncol, Chara-Din szeme felragyog, arcán hisztérikus vigyorral, átszellemült hangon szólal meg:
- Végre! VÉÉÉÉÉGRE! Az Enyém! Teljesen az Enyém! Megszereztem, az Elképzelhetetlen Hatalom Jogarát, el sem tudod képzelni mióta vágyom erre. És hogy te most önként odaadod nekem, ez ez... ez szembe megy az Ősi paktummal. Tudod halandó, nem volna szabad birtokolnom ezt a jogart még. Kötnek az ősi istenek béklyói. De most, hogy ez a jogar nálam van, gond nélkül megszeghetem a szabályokat. Vagyis a helyett, hogy elárulnálak és megölnélek itt helyben, ahogy azt terveztem, megszegem a szabályokat, és megtartom, amit ígértem. - Azzal kimond három nagyhatalmú a varázsigét, érzed ahogy a manaszövet felhasad és materializálódik előtted egy világító gömb.
- Most pedig fogd a teremtésgyöngyöt és vidd, tégy vele, amit jónak látsz! (Figyelem! A tárgyat a karakterlapon nem jelöljük!). Azzal újra a mocsárban találod magad és azon tűnődsz, vajon most adtad vissza Chara-Dinnak régi hatalmának forrását? S vajon ezzel megpecsételted Ghalla sorsát, vagy épp ezzel segíted elő a közös ügyeteket, hogy legyőzzétek az Ellenséget? Talán az idő majd megmondja. [100 pontot használtál fel, van még ...]

be 895 0 0 bemész a 895. épületbe
Újra megközelíted az épületet, ott, ahol a legutóbb is sikerült bejutnod. Kisvártatva hamarosan megint fény borít be és újra Lumu dolgozószobájában találod magad. Lumu fogad téged egy másik varázslótársa jelenlétében. Elmeséled mi minden történt, és hogy megszerezted, amit kértek. Át is adod a világító gömböt Lumunak, ő pedig azonnal kerít neki egy zsákot és megkér, hogy tedd abba bele. Mindeközben a másik alak, egy magas nyúlánk elf, egészen csontos vékony kezében egy kicsiny dobozt tart, amit most átnyújt neked.
- Először is, egy apró figyelmesség tőlünk, amiért ilyen jó szolgálatot tettél nekünk. - mondja kissé dallamos hangján az elf.
- A korábbi kis tokenjeidre nem lesz szükséged többé a refrugátor használatához, ez a kis szerkezet gondoskodik majd róla.
- Most pedig térjünk rá a refrugátor komoly képességeire - veszi át a szót Lumu.
- Az egyik ilyen legfontosabb tulajdonsága, hogy képes manipulálni a térszekvenciális multiszekundum-eltoló fázisgörbület..., ja persze, nem érted. Hmmm! Időutazás. Arra jó, hogy tudsz vele az időben utazni.
- Nahát, miért nem ezzel kezdte! - gondolod magadban amikor egy óriási robbanás rázza meg az épületet, majd csilingelés és sziréna hangja nyomja el Lumu hangját. Az elf aggódó arccal siet ki a dolgozószoba ajtaján,
- Semmi gond, csak a vészriadó! Ne is foglalkozz vele! - közli Lumu sietve, láthatólag próbál megnyugtatni téged, ám maga is zavarodottan siet az asztalnyi szerkezetéhez, és nekiáll rajta gombokat nyomkodni, karokat húzogatni.
- Ó jaj! Ez nem jó! Nagyon nem jó! A torony mindjárt átzuhan a létezés egy másik dimenziójába, neked mint kívülállónak azonnal el kell hagynod a tornyot mielőtt... - ám a mondat végét már nem hallod, mert ebben a pillanatban a szokásos fénycsóva vesz körül, és már ki is teleportálódsz. A torony a szemed előtt félig elhalványul, de nem tűnik el teljesen. Nem vagy benne biztos, de az az érzésed, nem így kellett volna történnie, és azt is biztosra veszed, hogy nem ők tervezték. Na és a refrugátor titka? Nem mondták el, és elképzelésed sincs hogyan juss vissza újra toronyba. Érdeklődve nézed a kezedbe nyomott szerkezetet. Előveszed a refrugátort is, tanulmányozod. Hogy mire való az új eszköz, azt hamar megérted, no de időutazás? Lesz min gondolkodnod, de egyelőre visszatérsz egyéb teendőidhez. [3 199 020 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 ében érmeverő. (ld. enc.)] [5 pontot használtál fel, van még ...]