Raia nappalotája (877. épület)
Épület koordinátája: [733,22]
be 877 bemész a 877. épületbe
Úgy érzed, itt az ideje, meglátogatnod Raia nappalotáját. Talán ott választ kaphatsz arra a sok kérdésre, ami a Pozitív létsíkon tapasztalt események kapcsán merültek fel benned. Így hát odamész a palota bejáratához, amit eddig mindig zárva találtál. Most sincs ez másképpen, de a hatalmas bejárati ajtókon díszelgő napszimbólumból ezúttal egy száj formálódik, és dörgő hangon megszólal.
- A Nappalotába csak az léphet, aki bírja Gábriel támogatását! - majd a száj eltűnik, és a bejárat zárva marad. Nyilván nincs értelme megpróbálod belépni, ha Raia ezt nem engedélyezi, de talán a Gábrieltől kapott angyalszobor megfelelő bizonyíték lenne. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
[980 213 tapasztalati pontot kaptál.]
*Az épületbe való bejutás előfeltétele A csend szentélye (873. épület) küldetéseinek teljesítése, az
angyalszobor megléte.
Magabiztosan mész oda a a ragyogó palotához, hiszen nálad van az angyalszobor. A napszimbólumban felbukkanó száj ismét elmondja a bejutás módját, te pedig szó nélkül felmutatod a nálad levő szobrot. Válasz ugyan nem érkezik, de a palota kapuja kitárul, így izgatottan belépsz. Egy hatalmas előcsarnokba érkezel, ahol angyalok, kerubok, szeráfok, emberek és más humanoidok nyüzsögnek. Világos, hogy ők is olyan szellemlétezők, amilyeneket Tharr Csarnokában vagy Elenios Tükörpalotájában láttál. Abban is biztos vagy, hogy - a többi isten otthonához hasonlóan - ide is csak szellemlétezők, síklakók és halhatatlanok léphettek be mostanáig. Ennek ellenére az előcsarnokban tartózkodók nem igazán törődnek azzal, hogy te bejöttél. Mindössze egy kobudera lép oda hozzád. Matoyishiként mutatkozik be, és megkér, hogy kövesd. Majd átvezet az előcsarnokon, és egy kisebb, ám annál díszesebb terembe kalauzol. Előre enged téged, ám ő nem lép be utánad a terembe, csak becsukja mögötted az ajtót. Nincs időd körbenézni, hogy hova kerültél, mert a teremben nem más vár rád, mint maga Raia. Nem az igazi isteni alakjában, mint Leah, hanem egy fajtársad képében, mint pl. Tharr. Azonban véletlenül se kevernéd össze az egyik cimboráddal, hiszen ragyog, és szinte kézzel foghatóan árad belőle a mérhetetlen hatalom. Ő is mentálisan szólít meg, ahogy a többi "régi" isten, pl. Tharr, Elenios vagy Leah tette.
- Nagy szolgálatot tettél nekem síkvándor! - mondja mindenféle üdvözlés nélkül.
- Köszönöm! Megérdemled, hogy elmeséljem neked a valódi történéseket. Egy istennek is fejlődnie kell. Ha nem teszi, akkor úgy jár, mint azok a bukott és elfeledett istenek, akikről nem is hallottál. Hidd el, igen sokan vannak! Bár egy isten fejlődése sokkal lassabb, mint egy emberé, egy kalandozóé, vagy akár egy elfé, és a bukása is sokkal tovább tart, de végül bekövetkezik. Én is fejlődni szeretnék, jobbá válni... Ez vezetett végül majdnem egy katasztrófához. Annyira eltökélten kerestem az abszolút jóság, a világ megváltása felé vezető utat, hogy kutatásaimban túl mélyre nyúltam. Amikor még a Pozitív létsíknál is magasabb energiaszintű világokra utaztam, ott találkoztam egy még nálam is hatalmasabb entitással, aki magát Therereinnek nevezte. Meggyőzött arról, hogy a mi világunk lények is képesek a felemelkedésre, amely a létezés egy tökéletesebb állapota. Ennek érdekében beengedtem őt és a világából származó lényeket ide a Pozitív létsíkra. Szerencsére a mi világunkban, a SAJÁT otthonomban a hatalmam sokkal nagyobb mint egy másik univerzum távoli szegletében. Így mikor visszatértem, hamar rájöttem, hogy Thererein a saját univerzumában mérhetetlen hatalmával elvakított, de valójában a célja nem más, minthogy a síkom, majd később az egész világunk minden lénye az ő világának energiáját növelje. Ha igazságosak akarunk maradni, akkor a Pozitív létsíkra még lett is volna némi jogalapja, de arra semmi sem jogosít fel senkit, hogy a síkon élők életét elvegye akármilyen jogos, igazságos vagy nemes célért. Sajnos azonban ekkor már késő volt, mivel paktumot kötöttem Therereinnel még akkor, amikor az Ő világában tartózkodtam. Nem tehettem semmit ellene és az energialényei ellen. Csak abban bízhattam, hogy az alattvalóim meg tudják oldani a helyzetet. Igen csak bosszantó az ilyen tétlenség egy isten számára! Szerencsére végül a Szentély tagjai a segítségeddel megakadályozták a katasztrófát. Bár Thererein befolyása megszűnt a mi világunkban. az energialények még nem tűntek el. A paktum miatt én nem léphetek fel ellenük, bár ahogy Gábriel is mondta neked, idővel el fognak tűnni, mert Thererein hatalma nélkül itt nincs elég energia a számukra. Olyan mintha egy ryukut a fagyos pusztára száműzöl. Egyfolytában csak fagyoskodni fog, nem érzi jól magát. Talán felgyorsíthatnánk ezt a folyamatot, ha te további csapás mérnél rájuk azzal, hogy az egyik központi helyüket elpusztítod. Megadom a helyét egy energiaforrásnak, ami energiában az egyik leggazdagabb hely a síkon. Itt épült fel a Pozitív sík harmadik központja, a Kórus és a Szentély mellett. Ez pedig nem más, mint az Energiaforrás. Kérlek, menj el oda, tisztítsd meg az energialények jelenlététől és szennyezésétől. Ez majd némileg ösztönzi az energialényeket arra, hogy visszatérjenek a saját univerzumukba. Ha sikerül, utána teljesítem a többi istennel kötött megállapodást, azaz próbának vetünk alá téged. Ezt majd Matoyishi egyezteti veled, de még egyszer találkozni fogunk, mielőtt elhagyod Pozitív létsíkot! - Miután Raia befejezte a mondanivalóját, eltűnik. Abban sem vagy biztos, hogy valójában itt volt-e vagy csak képzelted. Kissé dölyfös dolog, szó nélkül magadra hagyni, de Raia elismerte ELŐTTED, hogy hibázott. Ez olyan dolog, amit nem tudtál volna elképzelni egy istenről. Sem azt, hogy hibázik, azt pedig még inkább nem, hogy beismeri egy halandónak. Na, de legalább megvan a következő feladat, a Forrás. Miközben ezen gondolkozol, Matoyishi lép be a terembe, és udvariasan kikísér a Nappalotából.
Ez a
324. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 15 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]
be 877 bemész a 877. épületbe
[3 267 335 tapasztalati pontot kaptál.] Emberfeletti kalandjaiddal közeledtél valamicskét az istenek felé
(+1% halhatatlanság). Ahogy megközelíted a Nappalotát, annak ajtaja kitárul. Némileg izgatottan lépsz be, hátha most szóba tudnál elegyedni pár palotalakóval. Azonban csalódnod kell, mert az előcsarnokban serénykedő, várakozó vagy fene tudja mit csináló népek rád sem hederítenek. Neked pedig nincs időd megszólítani őket, mert Matoyoshi vár rád, és a már ismert, díszes terembe vezet. Itt ezúttal nem vár rád Raia, a kobudera is bejön veled a terembe, becsukja az ajtót, majd megkérdezi, mire jutottál a Forrásban. Elmeséled neki, hogy sikerrel kipucoltad a helyet.
- Nagyszerű! - válaszolja. - Akkor rátérhetünk a próbákra, amiket az Úr említett már neked. Az első próba egyszerű. A Hősök napkeresztjét akarjuk elkészíteni, de kifogytunk néhány különleges komponensből. Normál esetben egy kerubot küldenénk érte, de a sík lakói nem szívesen hagyják el mostanában a Ragyogó síkot. Tartanak attól, hogy energiát veszítenek, és utána nem fogják bírni a sík utóbbi időben megerősödött sugárzását. Így a te próbád kapóra jön. Kérlek, hozz nekünk egy intarzitkeresztet a Föld síkjáról, két azúrkövet a Tükörpalotából, két rubinkövet a Reményparázsból, valamint két smaragdkövet Geminától. Mindegyik helyen jártál már, így nyilván könnyű lesz a feladat. Megígéred Matoyishinak, hogy hamarosan teljesíted a kérését. Szívesen beszélgetnél vele, de a kobudera nem kíván hosszasan társalogni veled. Jól láthatóan nyomasztja valami, de erről nem nyilatkozik, Így hát hagyod, hogy kikísérjen a Nappalotából. Ideje meglátogatni néhány síkot, amin korábban már jártál.
[A küldetés teljesítéséhez a KLD 168 parancsot kell kiadnod a 642, 52-es koordinátán.] [5 pontot használtál fel, van még ...]
kld 168 küldetés végrehajtása 168
Intarzitkereszt? Nyilván az intarzitkovácsoknál kell keresned a megoldást, de vajon melyiknél. Dolgrun midig mogorva és magának való volt, így inkább Dolgrint látogatod meg. Bekopogsz, és hamarosan a vidám törpe kovács nyit ajtót. Megörül a jöttödnek, hiszen régóta nem látott már. Beljebb invitál, étellel-itallal kínál, és közben elmeséli, hogy az utóbbi időben nincs gondja az éléskamrája feltöltésével, mert sorra jönnek a síkvándorok, hogy kiállják Tharr próbáját. Te is mesélsz neki a kalandjaidról, amit ő tágra nyílt szemekkel hallgat, hiszen még sosem járt annyi síkon, mint te. Végül úgy egy óra elteltével előállsz a kérdéseddel. Készítene-e neked egy intarzitkeresztet. Ő nevetve válaszol:
- Hát persze! Őszintén szólva már csodálkoztam, hogy nem jön azaz az ifjú kerub, Nehil, vagy mi volt a neve, aki cirka tíz évente eljön egy keresztért. Ezek szerint a Napúr palotájából most téged küldtek. Megcsinálom szívesen, tőled még fizetséget sem kérek, de
kell hozzá kettő intarzit, és most pont kifogytam belőle.
Örömmel közlöd a kováccsal, hogy pont van nálad két intarzit. Ő elveszi tőled, és figyelmeztet, hogy aprólékos és hosszadalmas munka. Nem baj, megvárod, tart amíg tart! Így hát jó pár órát elüldögélsz, míg a törpe átmegy az intarzitkohóba és dolgozni kell. Végül átadja az eredményt, ami egy csinos, díszes kereszt. (Az intarzitkresztet nem jelöljük külön a tárgylistádban.) Megköszönöd neki, majd búcsút veszel tőle. Irány a Levegő síkja.
[A küldetés teljesítéséhez a KLD 169 parancsot kell kiadnod a 649, 106-os koordinátán.] [100 pontot használtál fel, van még ...]
*Ha nincsen nálad 2 intarzit, nem történik semmi, de az viszont 50 TVP-dbe kerül.
kld 169 küldetés végrehajtása 169
Ah, a Tükörpalota! Minden Örömök Háza, az elegancia, szépség és csábítás palotája. Örömmel térsz vissza ide, hiszen mióta kiálltad Elenios próbáit, azóta nem nyertél újra bebocsátást a Tükörpalotába. Nem is kell csalatkoznod, a palota ajtaja feltárul előtted, amint a közelébe érsz. Kissé csalódott vagy, hogy ezúttal nem Elenios vár, de erre azért számítottál. Abban azonban reménykedtél, hogy a csodás Hendiala fogad majd, de sajnos ez a vágyad sem teljesült. Ezúttal egy apró, ámde szemrevaló elf lány rá rád. Vagy inkább nagyra nőtt tündér? Fogalmad sincs, mindenesetre Mircaként mutatkozik be, ő a Tükörpalota cserebiztosa. Elmeséled neki, hogy mi járatban vagy: a Nappalotának kellene két azúrkő.
- Igen, számítottunk már arra, hogy jön valaki azúrkőért, már vagy tíz éve nem érkezett megrendelés rá. Kár, hogy nem Nefil, az a csinos kis kerubocska jött! No de sebaj! Egy két évente tudunk egyet létrehozni, így most már van pár a raktáron. Persze kérdés, hogy mivel fizetsz érte. Nefil naparannyal fizetett, de feltételezem, hogy neked nincs naparanyad.
Legyen az ára darabonként 10, azaz összesen
húsz sztázisszilánk.
Ah, mekkora szerencse, hogy van nálad ennyi! Vagy inkább előrelátás? Előveszed hát a szilánkokat, és leszámolsz Mirca apró kezébe belőlük húszat.
- Szupcsi! - mondja örömmel. - Eltart egy ideig, mire előkeresem a köveket a raktárból - kacsint rád cinkosan. - Addig is élvezd ki a palota vendéglátást. Mostanában ritkán jön hozzánk kívülálló.
Na jó, ha már így rád erőltetik, szívesen elidőzöl pár órát a csodálatos Tükörpalotában. Felkeresed Elenios szolgálói közül azokat, akik itt tartózkodásod< ideje alatt oly sok gyönyört és szép emléket adtak neked. Az idő csak úgy repül, de pár óra múlva előbukkan Mirca, a kezében két csodálatos, kéken csillogó, apró kővel. Átadja őket, így kénytelen vagy elhagyni a palotát. (Az azúrköveket nem jelöljük külön a tárgylistádban.) Irány a Tűz síkja!
[A küldetés teljesítéséhez a KLD 170 parancsot kell kiadnod a 680, 37-es koordinátán.] [100 pontot használtál fel, van még ...]
kld 170 küldetés végrehajtása 170
A lángokkal övezett, napszimbólumos építményt nem nehéz újra megtalálnod. Ezúttal nincs versike a falon, az ajtó kitárul előtted. Egy ismeretlen tűzváltó nő fogad téged, aki Olwia néven mutatkozik be. Kérdésedre elmondja, hogy Krawa ideiglenesen távol van, a visszatértéig ő irányítja a szentélyt. Nem is húzod sokáig a beszélgetést, elmondod neki, hogy a Nappalotából küldtek két rubinkőért.
- Ah igen, Krawa említette, hogy régóta esedékes már a kérés. Természetesen ismerem a rubinkő elkészítésének rituáléját, de sajnos a sík egyensúlya még nem állt vissza teljesen, ezért
híján vagyunk tűzkőnek, ami szükséges a rituáléhoz.
Kérlek, hozz belőle húszat! Ah, mekkora szerencse, hogy van nálad ennyi! Vagy inkább előrelátás? A lényeg, hogy
előveszed a 20 tűzkövet, és átadod Olwiának. Ő megkér, hogy helyezkedj kényelembe, a rubinkő készítésének rituáléja pár órát vesz majd igénybe. Majd eltűnik az épület mélyében, és hamarosan egy ifjú tűzváltó lép be. Bár úgy tűnik, mintha rendrakással és takarítással foglalkozik, de gyanítod, hogy inkább csak téged tart szemmel. Sebaj, amúgy is szükséged van már egy gondolattisztító meditációra. Az idő elsuhan, nem tudod pontosan mennyi idő telik el, talán két-három óra, mire Olwia visszajön, és átad neked két apró, tűzpiros drágakövet. Megköszönöd, majd elbúcsúzol, és elhagyod a Reményparazsat. (A rubinköveket nem jelöljük külön a tárgylistádban.) Irány az Élet földje!
[A küldetés teljesítéséhez a KLD 171 parancsot kell kiadnod a 694, 61-es koordinátán.] [100 pontot használtál fel, van még ...]
kld 171 küldetés végrehajtása 171
Ahogy eddig mindig, Geminát most is a kunyhója mellett találod, állatai társaságában. Nem is üdvözöl, csak szótlanul a kezedbe nyom egy bögre finom levest, majd egy mozdulattal hellyel kínál. Te sem kapkodsz, jól esik békésen ücsörögni egy kicsit és kortyolgatni a meleg levest. Majd mesélni kezdesz. Beszélsz a kalandjaidról az Élet földje után, és arról is, hogy két smaragdkőért érkeztél. A fenébe! Hogy milyen beszédessé válsz, valahányszor Gemina közelébe kerülsz! Ez nem lehet véletlen! Mikor ezt realizálod, elhallgatsz. Gemina veszi át a szót.
- Örülök, hogy ilyen jól boldogultál ezeken a veszélyes helyeken! Az Élet földjén Sheran visszatérése óta lassan normalizálódik a helyzet, de nyilván nem erre vagy kíváncsi, hanem vinnéd már a smaragdköveket a Nappalotába. Ti, síkvándorok, néha olyan türelmetlenek vagytok! Jelenleg nincs smaragdkövem, de tudok készíteni. Mindössze
egy Sheran ékkövére van hozzá szükségem, a többi komponenssel rendelkezem.
Ah, mekkora szerencse, hogy éppen van nálad egy! Gemina átveszi tőled, majd közli, hogy helyezkedj kényelembe, pár óra múlva elkészül a kövekkel. Azzal eltűnik a kunyhóba, ami nyilván jóval több, mint egy egyszerű kunyhó, mert belátsz a nyitott ajtón, de Geminát már sehol sem látod. Így hát leheveredsz a földre, behunyod a szemed, és hallgatod a természet zaját. Hamarosan el is nyom az álom. Fáradt vagy, mostanában nem sokat pihentél. Pár óra alvás után felébredsz, és Geminát látod ténykedni az állatai körül. Átadja neked a két, apró, fűzöld drágakövet. Még beszélgettek egy picit, aztán elbúcsúzol tőle. (A smaragdköveket nem jelöljük külön a tárgylistádban.) Irány a Nappalota! [100 pontot használtál fel, van még ...]
be 877 bemész a 877. épületbe
[3 328 425 tapasztalati pontot kaptál.] Ahogy megközelíted a Nappalotát, annak ajtaja kitárul. Ezúttal is Matoyishi fogad, és nincs időd szóba elegyedni a palota többi lakójával. A szokásos, díszes terembe mentek, ahol átadod a kobuderának a kért tárgyakat. Közben érdeklődsz arról, hogy mi is az a Hősök napkeresztje, de Matoyishi nem igazán válaszol a kérdésedre. Annyit mond, hogy egy kitüntetés, amit a sík egy-egy lakója kap hősies szolgálatáért. Majd tárét a következő feladatra.
- Raia szent száma a négy. Ezért a második, egyben utolsó próbád a Négyes labirintus lesz. Nem azért négyes, mert ez a negyedik sorszámú több labirintus közül, hanem azért, mert Raia maga teremtette meg, hogy legyen egy hely, ahol próbára tudja tenni a síkvándorokat. Az alkotásnál pedig a négyes szám igen sokszor felmerült mindenféle formában: 4, 4*4=16, 44 stb. Így elneveztem Négyes labirintusnak - mosolyodik el. No csak! Ez az első mosoly, amit láttál tőle.
- A feladat egyszerű - folytatja. - Járd végig a labirintust!
Még rákérdezel arra, hogy miért olyan szomorú folyton, mire szűkszavúan elmeséli, hogy több barátját veszítette el az energialények miatt, akiknek a lelke így kikerült az Örök Körforgásból. Másnak nem mesélné el, de úgy hallotta te nagy eredményeket értél el az energialények elűzésében. Együttérzésedet fejezed ki, majd megígéred neki, hogy hamarosan teljesíted a próbát. El is hagyod a palotát, hogy minél előbb elvégezd a rád bízott feladatot.
Ez a
325. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 30, délre 30 mérföldre található. [5 pontot használtál fel, van még ...]
be 877 bemész a 877. épületbe
Ahogy megközelíted a Nappalotát, annak ajtaja kitárul. Legnagyobb meglepetésedre az előcsarnok üres, azaz mégsem. Raia vár rád, ezúttal egyértelműen árad belőle az isteni hatalom. Nem is tudsz ellenállni neki, térdre rogysz és fejet hajtasz. Mire a Fény Ura megszólal:
- Állj fel dicső síkvándor! Kiálltad a próbákat, megfizethetetlen szolgálatot tettél a Fényes Birodalom lakóinak! Mindezért köszönet illet téged, de az időd itt lassan a végéhez közeledik. Még el kell látogatnod a maradék két isten otthonába, hogy az ő próbáikon is túl legyél. Elsőként a Káosz síkjára érdemes menned. Ne gondold azonban, hogy Chara-din világa nem éppoly halálos egy elsődleges anyagi síkról érkező síkvándor számára, mint a Tűz létsíkja, a Negatív vagy Pozitív létsík. Bár valóban nem égsz porrá, nem aszalódsz azonnal semmivé, vagy nem robbansz szét a hatalmas energiától, de elméd nem bírná ki azt a tömény Káoszt, ami ott vár rád. Megkapod hát áldásomat, amitől a Káosz síkján is képes leszel megőrizni elméd épségét. Ne feledd: ott minden értelmes lény az elméjének erejével alakítja a környezetét. Ne hagyd, hogy az Őskáosz utat találjon a gondolataidba, mert akkor elvesztél. Még egy jó tanács: Ne bízz se az Ősbékában, se a szolgáiban! Mások talán azt mondanák búcsúzóul, hogy az istenek óvják utadat. Én azt mondom, hogy maradj önmagad, és megtalálod az utadat! - azzal az isten egy apró fényvillanással eltűnik, és csak az üres előcsarnokot látod. Itt az ideje a távozásnak, most csak a palotából, de hamarosan a Pozitív létsíkról is.
[3 328 425 tapasztalati pontot kaptál.] [5 pontot használtál fel, van még ...]