Opati kalmár (843. épület)

Épület koordinátája: [647,33]

be 843 bemész a 843. épületbe
Odaúszol a csigaházhoz, és bekopogsz. Csak reménykedni tudsz abban, hogy nem egy éhes óriáskalmárféle (azaz óriás tintahalféle) lakozik odabenn, hanem egy igazi kalmár (azaz kereskedő), aki talán az Opat nevű helyről jött. Sem a tritonoknál, sem a sziréneknél nem láttál eddig semmiféle boltot. Az egész síkon nem találkoztál még olyannal, aki békésen kereskedne. Mindenesetre meglepődsz azon, amikor a kopogásodra egy krabber dugja ki a fejét. Nem óriáskrabber, alig tűnik nagyobbnak nálad. És a többi krabbertől eltérően ő nem tűnik agresszívnak.
- Ah, egy látogató! Ha jól sejtem, Ghalláról - bugyborékolja feléd. - Üdvözlet neked idegen! fáradj beljebb, talán köthetünk valamilyen kölcsönösen előnyös üzletet!
Az udvarias kérésre "beljebb fáradsz", majd barátságos beszélgetésbe elegyedsz a fura kraberrel. Meg tudod, hogy Klixklaxnak hívják, és valóban kereskedő. Végighallgatod a panaszát arról, hogy milyen rosszul megy az üzlet, itt a Víz síkon. Sem a szirének, sem a tritonok nem igazán hajlanak a kereskedésre, ellenben már többször megtámadták az ő csigaházát. Amikor arról érdeklődsz, hogy milyen portékákkal kereskedik, elmeséli, hogy Opatban van ugyan boltja, de itt nem érdemes fenntartania egy boltot. Inkább csak ritkaságokkal, mágikus relikviákkal és hasonló dolgokkal üzletel. Bizalmasan elárulja neked, hogy otthon az ivadékai már ránőttek a fejére, így ők viszik a boltot Opatban. Ő meg inkább csak pihenget itt, a Víz síkján. A mágikus relikviák hallatán azért felkapod a fejed. Hiszen majd elfeledted, hogy neked csak átmeneti állomás a Víz síkja, tovább kellene haladnod egy másik elemi síkra. Meg is kérdezed Klixklaxot, hogy nincs-e véletlenül egy másik elemi síkra hangolt hangvillája.
- Éppenséggel akad itt egy a Föld síkjára - válaszolja -, de annak komoly ára van.
- Nevezd meg az árat és én megfizetem - válaszolod -, bízván mérhetetlen gazdagságodban, amit kalandozásaid során összegyűjtöttél.
- Óh, nem pénzt akarok én - feleli a kalmár. - Inkább ritkaságokat. Ha teljesíted a kéréseimet, akkor a tied a földvilla.
- Rendben - válaszolod. - Halljuk a kéréseidet!
- Úgy hallottam, hogy Ghallán többféle, egészen érdekes gyöngy is található. Hozz belőlök nekem párat! Mondjuk, legyen 10 fekete gyöngy, 10 quwarg igazgyöngy, 1 moa gyöngy, 1 sárga gyöngy és 1 tudás gyöngye. Elbúcsúzol a kalmártól, és kiúszol a csigaházból. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 843 bemész a 843. épületbe
Odaúszol a csigaházhoz, és bekopogsz. Klixklax beljebb intiál, és végighallgatja a legutóbbi élményeidet. A krabber vidáman veszi el tőled a kért tárgyakat.
- Jól haladunk, hamarosan tiéd a hangvilla, de előtte még kérnék pár dolgot - mondja. Te pedig elszörnyedsz. Sosem érsz a végére Klixklaxx véget nem érő kívánságlistájának! [570 240 tapasztalati pontot kaptál.]
- Remek, remek! Nézzük, mire is lenne még szükségem! Mondjuk, nem lenne rossz, ha hoznál nekem néhány vörös korallgyöngyöt. A vörös korallgyöngy igen ritka, a közönséges gyöngykorallon nem találsz ilyent. Olyan gyöngykorallt kell találnod, ahol az egész korall vörös színű. Abban sajnos nem tudok segíteni, hogyan találhatsz ilyent.
- Nekem azonban van ötletem, válaszolod. Ismerem a fürge krabberek egyik gyülekező helyét. Ők vég nélkül barangolnak itt a Végtelen óceánban. Biztosan találkoztak már vörös gyöngykorallal! [Add ki a KLD 91 parancsot 662, 6-os koordinátán.] Elbúcsúzol a kalmártól, és kiúszol a csigaházból. [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 91 küldetés végrehajtása 91
Könnyen megtalálod a fürge krabberek gyülekező helyét. Rövid várakozás után fel is bukkan három krabber. Mivel már jó ideje úszol a Víz síkjának végtelenjében, pontosan tudod, hogyan kell a békés szándékodat kinyilvánítanod. Gondosan elrakod minden fegyveredet, és jól láthatóan békésen közelíted meg őket. Szóba is állnak veled. A közös nyelv megtalálása sem probléma, mivel már nem egyszer kommunikáltál az itteni lényekkel. Rövid üdvözlés és ismerkedés után előadod nekik a kérdésedet. Izgatottan bugyborékolnak valamit a saját nyelvükön, majd közlik veled, hogy ők is mesélnek a Víz síkjáról, ha te is mesélsz nekik érdekes dolgokról, olyan helyekről, ahol már jártál. Úgy döntesz, hogy talán a legérdekesebb az lehet egy, a víz alatt élő krabber számára, ha a hajós élményeidről mesélsz nekik. Azok, akik itt a Víz síkján élnek, nyilván nehezen képzelik el, hogy a víznek lehet felszíne. Ezért részletesen leírod nekik, hogy Ghallán hogyan néznek ki a tengerek, mit jelent az, hogy hajózás. Mesélsz nekik a különböző hajókról, majd azokról a tájakról, szigetekről, tavakról, ahol hajósként megfordultál.Ámulva hallgatnak téged. Amikor befejezed, várod, hogy ők is meséljenek neked. Ebben nem is kell csalódnod, jópár történetet hallasz különböző mulatságos esetekről, néhány érdekességet a Víz síkjáról, azonban egy szót sem vörös gyöngykorallról. Mikor erre rákérdezel, vidáman vallják be neked, hogy olyant még nem láttak. Hmm, lehet, hogy ezek nem is fürge krabberek, hanem cseles krabberek? Mindenesetre nem látod értelmét, hogy levezesd rajtuk a bosszúságodat. Ártalmatlan tréfa volt. Így elbúcsúzol tőlük, és eltöprengesz azon, hogyan tovább. Hallottál már egy ősöreg, békés sárkányteknősről, Ssarkathragról, aki ismeri a Víz síkjának minden zugát, minden titkát. Talán őt kellene megkeresned. Azt is tudod, hogy memóriaserkentő nélkül nem nagyon van értelme beszélned vele, így előtte még arról is gondoskodnod kell. [Add ki a KLD 92 parancsot az 640, 20-as koordinátán.] (Önanalízis: +25% csapdakészítés.) [100 pontot használtál fel, van még ...]

Csapdakészítés: 59 kevés, 60 elég.

kld 92 küldetés végrehajtása 92
Nem okoz nagy nehézséget, hogy megtaláld Ssarkathragot. Nagyobb egy átlagos sárkányteknősnél, de nem olyan nagy, mint Drakothrog. Már messziről lerí róla a kora: a bőre halványabb, petyhüdtebb, a páncélját nem is látni, úgy belepte a moszat és mindenféle más vízinövény. Ha nem tudtad volna, hogy itt kell keresned, egyszerűen valami nagy algás sziklafélének nézted volna. Óvatosan közelebb mész, és félénken megszólítod. Legnagyobb meglepetésedre mély, dörmögő hangon, de békésen válaszol. Szavai lassan hömpölyögnek, mint Ghalla óceánjainak hullámai. Röviden előadod neki jöveteled célját, mire Ssarkathrag dörmögve válaszol:
- Hmm, vörös gyöngykorall... Már láttam olyant valahol... Nem is emlékszem már rá, hogy hol... Mit is mondtál, ki vagy te?
Előhúzod a memóriaserkentőt, és nagy nehezen ráveszed az ősöreg sárkányteknőst, hogy megigya. Nemsokára magad is látod a hatását: a szürke, hályogos szemek újra színnel és élettel telnek meg. Ismét előadod Ssarkathragnak, hogy ki vagy, és miért kerested meg.
- Aham, szóval vörös gyöngykorallt keresel! - válaszolja. - A Föld síkjának hatására lesz vörös a gyöngykorall, így csakis ott találhatsz ilyent, ahol a Víz síkja határos a Föld síkjával. Tudok is egy ilyen helyet - azzal elmeséli neked, hogy pontosan merre is találod meg, amit keresel. Majd ezután még békésen elbeszélgettek egy darabig mindenféle dolgokról. Jól láthatóan Ssarkathrag tudása, imseretei szinte végtelenek, így ámulva hallgatod. Örülsz neki, hogy ebben a végtelen vízben, ahol mindenki csak a táplálékért, túlélésért vagy hatalomért harcol, eltölthetsz egy békés órát egy ilyen nagy tudású lénnyel. [Add ki a KLD 93 parancsot az 660, 41-as koordinátán.] [100 pontot használtál fel, van még ...]

kld 93 küldetés végrehajtása 93
A Ssarkathragtól kapott információk alapján könnyen megtalálod azt a hatalmas gyöngykorall telepet, amelynek egy nagy része vörös színű. Üröm az örömben, hogy Ishakart pillantod meg, amint egy hullámsárkány kísérőjével egyetemben éppen a vörös korallból lakmározik. Valamit sürgősen tenned kell, különben lelegeli az egészet. Ahogy Ishakar felé indulsz, a másik hullámsárkány az utadat állja.

Ellenfeled egy hullámsárkány...

Ellenfeled egy Ishakar...

Miután legyőzted a hullámsárkányt és Ishakart, nincs nehéz dolgod. A vörös gyöngykorallon jó néhány vörös korallgyöngyöt találsz. Ez talán elég lesz az opati kalmárnak! [100 pontot használtál fel, van még ...]

be 843 bemész a 843. épületbe
Odaúszol a csigaházhoz, és bekopogsz. Klixklax beljebb intiál, és végighallgatja a legutóbbi élményeidet. A krabber vidáman veszi el tőled a kért tárgyakat.
- Jól haladunk, hamarosan tiéd a hangvilla, de előtte még kérnék pár dolgot - mondja. Te pedig elszörnyedsz. Sosem érsz a végére Klixklaxx véget nem érő kívánságlistájának! [2 851 200 tapasztalati pontot kaptál.]
- Egy ideje már itt tartózkodsz a Víz síkján. Nyilván jócskán gyűjtöttél már az itteni relikviákból. Mostanában nagy a kereslet ezekre, ezért hozz nekem egyet mindegyik hártyatárgyból (köpeny, karika, kesztyű)! Ja, és a perpetuum is ritka érdekesség. Abból is hozz egyet nekem! Elbúcsúzol a kalmártól, és kiúszol a csigaházból. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 843 bemész a 843. épületbe
Odaúszol a csigaházhoz, és bekopogsz. Klixklax beljebb intiál, és végighallgatja a legutóbbi élményeidet. A krabber vidáman veszi el tőled a kért tárgyakat.
- Jól haladunk, hamarosan tiéd a hangvilla, de előtte még kérnék pár dolgot - mondja. Te pedig elszörnyedsz. Sosem érsz a végére Klixklaxx véget nem érő kívánságlistájának! [1 425 600 tapasztalati pontot kaptál.] Emberfeletti kalandjaiddal közeledtél valamicskét az istenek felé (+1% halhatatlanság).
- Látom, kezded soknak találni a kéréseimet, így már csak egy van hátra. Úgy halottam, hogy Drakotrogh évtizedek óta először ismét tojásokat rakott le. Akadna egy vevőm egy ilyen ritkaságra, így az utolsó kérésem, hogy hozd el nekem az egyik tojását. Ehhez segítséget is adok, elmondom neked, hogy hol találod meg a rossztermészetű sárkányteknős fészkelő helyét. Egy hatalmas moszat és hínár mező közepén rakta le a tojásait a vén ravasz. A gigász növényrengeteg miatt nagy méretű lény nem juthat be a tojásokhoz, de egy magunkfajta "kisebb" lény igen. A hely gyakorlatilag egy nagy labirintus, ahol a falakat moszat és hínár alkotja, nem igazán tudsz rajtuk átjutni. Vigyázz, mert rengeteg ragadozó élhet ott benn, és Drakotrogh is biztosan állított őröket!

Ez a 262. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 60, északra 75 mérföldre található. Elbúcsúzol a kalmártól, és kiúszol a csigaházból. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 843 bemész a 843. épületbe
Odaúszol a csigaházhoz, és bekopogsz. Klixklax beljebb intiál, és végighallgatja a legutóbbi élményeidet.
- Csak vicceltem. Tisztességes üzletkrabber vagyok. Azt ígértem, hogy a tojásért tiéd a földvilla. Ha még bármire szükséged lenne, keress meg nyugodtan. Biztosan meg tudunk egyezni.
Gyorsan elbúcsúzol a kalmártól, és magadban arra a következtésre jutsz, hogy nincs semmire szükséged, ami megérné azt a macerát, amivel a földvilla megszerzése járt. Viszont most már meglátogathatod a Föld síkját, azaz Tharr birodalmát. Itt kell majd megtalálnod az utadat a következő síkra, ami várhatóan vagy a Tűz vagy a Levegő síkja lesz. Ha jól értelmezted az Istenek szentélyében hallott jóslatot, akkor ehhez meg kell szerezned a Föld sík urának, Tharrnak az áldását. (Figyelem! Egy újabb létsík hangvilláját szerezted meg, így ezentúl oda is képes vagy ellátogatni. A Föld síkjára történő átlépéshez a megfelelő teleportnak a következő koordinátákat adhatod meg: X-nek 630 és 669 között kell lennie, Y-nak 44 és 83 között. Sima mozgás paranccsal nem tudsz a Víz és Föld síkja között mozogni, de a különböző teleportokkal pont úgy tudod közöttük váltani, mint Ghalla és a Víz síkja között.) [2 851 200 tapasztalati pontot kaptál.] Elbúcsúzol a kalmártól, és kiúszol a csigaházból. [5 pontot használtál fel, van még ...]