Sátortábor (832. épület)

Épület koordinátája: [619,85]

be 832 bemész a 832. épületbe
Egyenesen a sátortábor bejáratához vonulsz, és vigyázol, hogy ne tégy félreérthető mozdulatot. Az őrök megkérdik a neved, és felszólítanak, hogy viselkedj rendesen... Nem szükséges befejezniük a mondatot, elég csak egy pillantást vetned a felettetek lebegő gigantikus épületre. A hegyszirt tetejét mintha borotvával vágták volna tükörsimára odabenn. Csak a peremét hagyták meg, mellvéd gyanánt, tökéletes erődítményt alkotva ezzel a magányos hegyből. Azt már a legelső pillanatban látod, hogy nem vésővel és kalapáccsal készítették ezt a helyet, hanem mérhetetlen erejű földmágia hozta létre. A sátrak egyre szűkülő körökben sorakoznak a központi, nyitott tér körül, ahol egy nagy kondérban épp főznek valamit. Lovagokat látsz mindenfelé, harcedzett veteránoknak látszanak mindahányan. A Királyság tehát komolyan gondolja a gyarmatosítást. - Üdvözöllek, kalandozó! Hadd halljam a neved - szólít meg egy meghatározhatatlan korú, borzasztó szakállú férfi. Írisz nélküli szemeivel egyenesen rád mered. Zavarba ejtő, hogy nem tudod, pontosan hová néz, vagy mit lát. Megremeg a térded, hisz azonnal felismered Tráki Vlagyimirt, az élő legendát. Feszesen áll előtted, talpig páncélban, fedetlen fővel, és a fegyverövét sem csatolta le, tartásából mégsem fenyegetés, sokkal inkább kíváncsiság árad feléd. Gyorsan bemutatkozol, és néhány szóban elmondod, mennyi-mennyi hőstettet hajtottál végre már életedben.
- Hallottam, hogy Samael herceg eltűnt. Azért jöttem, hogy segítsek megtalálni őt - fejezed be a mondókádat. Vlagyimir szakértő módjára mér végig. Szinte érzed, amint sorra számba veszi, felbecsüli a harci tudásod, a mentális és mágikus energiáidat, fizikai erődet és tudati hatalmadat.
- Nos, rendben van, bebizonyíthatod, hogy alkalmas vagy a feladatra, hiszen minden segítőre szükségünk van, de meg kell győződnöm a rátermettségedről. Hozz nekem egy-egy Quttaqrua pörölyét, Agyzúzót, Jégisten kopjáját, Vércsapolót, Fadabama hasítóját, árnypengét és 5 sorsfordítót. Ja, és hozz nekem egy ajánlólevelet, hogy elnyerd teljes bizalmamat is. No, mi van, nem érted a feladatot? - kérdi a lovag, tétovázásod láttán.
- Dehogynem értem, de honnan vegyek ajánlólevelet? - Vlagyimir elvigyorodik. - Ja, vagy úgy? Nos, természetesen Királyunktól. Úgy hallottam, az isbai jósda vendégszeretetét élvezi, Alanortól nagyjából északkeletre, úgy harminc mérföldre találod a jósdát. Ha sikerrel visszatérsz, máris elmondom, hogy hol tartunk a kutatásban. Érzed, hogy ideje indulni, és a lovagok sem marasztalnak. Ez itt nem a te világod. Elköszönsz tehát, és elhagyod a sátortábort. Vár az ismeretlen Vadon! [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 832 bemész a 832. épületbe
Egyenesen a sátortábor bejáratához vonulsz, és vigyázol, hogy ne tégy félreérthető mozdulatot. A tábor bejáratánál álló őrök már csak odabiccentenek feléd. Megismernek, és utat nyitnak előtted. A központi téren várod, hogy Vlagyimir előkerüljön. Aztán egyszer csak az ónixpiramis aljából fénypászma nyúlik eléd, és mikor fénye kihuny, ott áll előtted a lovag.
Vlagyimir elismerően megveregeti a vállad.
- Nem kellett csalódnom benned! Jól gondoltam én, hogy igazi, belevaló kalandor vagy! Nos, elmondom, hogy mik a további terveim, figyelj jól! [411428 tapasztalati pontot kaptál.]
Nos, tehát abban nem tévedett Loronden, hogy Samaelt tényleg elragadták a nerubok, de ez már egy régi történet. Egy ősi moa romhalmaz mélyéről jómagam hoztam elő a herceget, miután halomra öltük a vadakat a dzsungelben. Sajnos az expedíció többi tagját már nem találtuk életben. Samael elmesélte, hogy naponta hurcolták tovább egyik nerub településből, a másikba, és hogy szót értett a nerubok egyik törzsfőjével. A nerubok törzsi vezetők Ötöknek nevezik magukat, és az egyikük itt, a szomszédos őserdőben uralkodik népe felett. Samael megpróbálta meggyőzni a törzsfőt, hogy hasznos lehet számára a Yaurr Királysággal szövetséget kötni, de persze nem járt sikerrel. Ha találkoztál már a nehézfejű nerubokkal, akkor megérted, hogy ezen miért is nem kell csodálkozni. Nem tudom pontosan, végül hogyan szökött meg, de elmenekült, és bevette magát egy romos, ősi épületbe. A vakszerencse segítette, hogy egyáltalán életben maradt. Ott akadtam rá. Mikor behoztam ide a táborba, és kifaggattam, úgy vettem észre, hogy... hogy is fogalmazzak... szóval, hogy a herceg egy kissé... nos, megháborodott! Azt vette a fejébe, hogy katonai erő nélkül, pusztán diplomáciai módszerekkel a Királyság szövetségesévé teszi az ittenieket. Én mondtam neki, hogy badarság, és hogy felesleges szócséplés, pláne veszélyes is, de nem tudtam meggyőzni. Kijelentette, hogy elmegy, és nem tarthattam vissza. Annyit tudtam csak tenni érte, hogy mellé adtam két legjobb lovagomat, akik bizton megvédik bármilyen veszedelemtől, és útjára engedtem. Ennek jó ideje már. Azóta se a lovagoknak, sem neki nincs híre. Nem vagyok képes felkutatni a tudati lenyomatát, és mentális üzeneteim sem érnek el hozzá. Mindemellett tudom, hogy él, és ez így együtt rettenetesen aggaszt. Az első hely, ahol a nyomait kéne kutatnod, a sziránuszok fővárosa lesz. Keresd meg a helytartó tanácsnokát, ő az egyetlen, aki tudhatja, hogy hová ment tovább Szhulniszonból Samael. Ezt az útmutatást egy sziránusz diplomatától kaptuk. Békés lények, a Nagy Tavak mélyén megtalálod őket. Fogd ezt a térképet! Ezen láthatod a tanácsnok buborékházának alaprajzát. Keresd meg őt a Hármas Tó mélyén, és beszélj vele! Elképzelhető, hogy kulcsra is szükséged lesz, talán valamelyik diplomatától szerezhetsz egyet.

Ez a 228. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 306, északra 237 mérföldre található. Érzed, hogy ideje indulni, és a lovagok sem marasztalnak. Ez itt nem a te világod. Elköszönsz tehát, és elhagyod a sátortábort. Vár az ismeretlen Vadon! [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 832 bemész a 832. épületbe
Egyenesen a sátortábor bejáratához vonulsz, és vigyázol, hogy ne tégy félreérthető mozdulatot. A tábor bejáratánál álló őrök már csak odabiccentenek feléd. Megismernek, és utat nyitnak előtted. A központi téren várod, hogy Vlagyimir előkerüljön. Aztán egyszer csak az ónixpiramis aljából fénypászma nyúlik eléd, és mikor fénye kihuny, ott áll előtted a lovag.
Vlagyimir elismerően megveregeti a vállad.
- Nem kellett csalódnom benned! Jól gondoltam én, hogy igazi, belevaló kalandor vagy! Nos, elmondom, hogy mik a további terveim, figyelj jól! [617142 tapasztalati pontot kaptál.]
Hm. Azt mondtad, Therethzitherethio? Nos, történetesen tudom, hol van ez a romváros, és azt is sejtem, hogy hol találod az élőholt óelfek királynőjét. Már jártam abban a városban. Nagyon nyomasztó hely, és nem szívesen mennék vissza. Nem csak környezet, de a lakói is rendkívül kellemetlenek. Ha odamész, készülj fel rá, hogy nem minden óelf szellemlény kíváncsi rád, és egyáltalán nem lesznek barátságosak. Ungosuliathar, az uralkodó az erdőt járja, és alomra öli a betolakodókat, a királynő, a gyönyörű Phalthagore viszont a rompalotában gubbaszt. Vele kell beszélned, nem a királlyal. Itt van ez a térkép. Látod itt ezt a hatalmas fát? Ennek lombsátorában rejtőznek a királyi palota maradványai. Itt kell keresned az óelfek királynőjét.

Ez a 229. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 831, délre 33 mérföldre található. Érzed, hogy ideje indulni, és a lovagok sem marasztalnak. Ez itt nem a te világod. Elköszönsz tehát, és elhagyod a sátortábort. Vár az ismeretlen Vadon! [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 832 bemész a 832. épületbe
Egyenesen a sátortábor bejáratához vonulsz, és vigyázol, hogy ne tégy félreérthető mozdulatot. A tábor bejáratánál álló őrök már csak odabiccentenek feléd. Megismernek, és utat nyitnak előtted. A központi téren várod, hogy Vlagyimir előkerüljön. Aztán egyszer csak az ónixpiramis aljából fénypászma nyúlik eléd, és mikor fénye kihuny, ott áll előtted a lovag.
Vlagyimir elismerően megveregeti a vállad.
- Nem kellett csalódnom benned! Jól gondoltam én, hogy igazi, belevaló kalandor vagy! Nos, elmondom, hogy mik a további terveim, figyelj jól! [617142 tapasztalati pontot kaptál.]
Nos, igen, én is láttam Samael-nél azt a könyvet. Elkértem tőle, hogy hadd nézzek bele, de nem adta oda. A herceg teljesen kifordult önmagából! Semmi másról nem tudott beszélni, csak egy bizonyos Duldegarról és az ő tér-idő elméletéről. Gondolom, abban a különös könyvben olvasott valamit erről. Aztán persze nem foglalkoztam ezzel a kérdéssel, mert lekötött a támaszpont elkészítésének gondja. Miután aztán Samael eltűnt, eszembe jutott a könyv, és utánajártam ennek a Duldegarnak. Állítólag így hívják a tér-idő egyik urát. Azt is kiderítettem, hogyan lehet eljutni hozzá. Az egyetlen út egy tér-idő hasadékon keresztül kínálkozik. Kutasd fel Duldegart, és tudd meg tőle, hogy hová lett Samael! Érzed, hogy ideje indulni, és a lovagok sem marasztalnak. Ez itt nem a te világod. Elköszönsz tehát, és elhagyod a sátortábort. Vár az ismeretlen Vadon!
[5 pontot használtál fel, van még ...]

*A Duldegarral való találkozáshoz téridő hasadékokba kell mászni, ott találkozhatsz vele, nem fixen:

...
- Üdvözöllek, halandó! Talán már találkoztunk... A Síkok Vándora vagyok. Gyakran megfordulok itt, és úgy érzem, veled is össze fogok még akadni itt. Látom, ügyesen eltakarítottál néhányat undok ellenségeim közül, ezért hálám jeléül fogadd el ezt a kis ajándékot - mondja, és a markodba ejt néhány kacatot, aztán eltűnik a hasadékkal és a kutyájával együtt. Elteszed a fejpénzt, ...

A semmiből lép eléd az időhasító, aki látszólag öregebb, és jóval gyengébb az összes társánál, akivel valaha dolgod volt. Már nyúlnál is a fegyvered után, de ő leint téged.
- Áá! Szóval visszatértél, és persze nem sikerült az idő szövetét széthasítanod... Én megmondtam előre. A Kódex is csak egy értekezés. Elméleti fejtegetés, egyetlen szava sem bizonyított. Az időt én is csak manipulálni tudom, apró, óvatos bemetszéseket ejtek rajta, amiket igyekszek mielőbb beforrasztani is. Az időt megállítani, vagy visszafordítani még én sem vagyok képes - mondja, és rád legyint.
- De hisz én még sosem jártam itt! - tiltakozol. - Ugyan, gyermekem, nézz szét! A "sosem" szónak itt nincs értelme, mint ahogyan az "itt" szónak sem. Találkoztunk, és akkor én már mindent elmondtam neked... Vagy várjunk csak! Még csak ezután fogunk találkozni? Hm. Kicsit most összezavarodtam. Megtaláltad a hercegedet?
- Nem, nem találtam meg! Éppen ezért vagyok itt. Abban bízok, hogy hátha te tudsz nekem segíteni.
- Nos, persze, hogy tudok! Samael itt járt nálam, két lovag kíséretében, és képzeld csak el, nála volt az egyik könyvem! A könyvem, amit még, oh, de mikor is? Hát igen, valamikor nagyon rég írtam... Vagy csak ezután fogom megírni? Mindegy! Szóval az Idő Kódexe volt nála. Nem tudom, hogyan kerülhetett a birtokába, de ez nem is érdekes. Azt akarta, hogy menjek vele, és forgassam vissza az időt, hogy valami ősi romváros elkerülje a pusztulást, és épségben maradjon... Badarság! Ezt meg is mondtam neki, de ő erősködött, hogy igenis lehetséges, hiszen megírtam a könyvemben. Pedig ilyesmi nincs is benne. Vagy mégis van? Ugye, milyen vicces lenne, ha nem emlékeznék rá, hogy mit fogok megírni? Végül útnak indítottam a hercegedet, mert már kezdett elegem lenni a fantazmagóriáiból. Néhány évezred múltán születik majd egy moa tudós, egy bizonyos Tre-piquer, az időmanipulátor, aki a Kódex és egy ügyes szerkezet segítségével megfordítja majd az időt!
- De a moák már évezredek óta kihaltak - kottyantod közbe.
- Nem, nem, dehogy haltak ki! A te világodban talán, de még számtalan más planétán élnek, és alkotnak. Őszintén szólva kedvelem őket. Szóval azt mondom most neked is, amit majd Samael hercegnek is fogok mondani... ööö... vagy amit mondtam neki... ööö... vagyis mindegy. Keresd meg az időmanipulátort! Ha valaki képes azt a fránya Tűzvihart semmissé tenni, akkor az ő. Itt van a koordinátája annak a tér-idő hasadéknak, ahonnan elérheted a planétáját, és itt van a házának az alaprajza is. Egyszer majd járok nála, azt hiszem. Onnan emlékszem majd erre - motyogja Duldegar zavartan, és azzal semmivé enyészik. Memorizálod gyorsan a szemed elé táruló látványt.

Ez a 230. labirintus térképe. A bejárat innen nyugatra 111, délre 114 mérföldre található. Ideje kortyintani! [75 pontot használtál fel, van még ...]

be 832 bemész a 832. épületbe
Egyenesen a sátortábor bejáratához vonulsz, és vigyázol, hogy ne tégy félreérthető mozdulatot. A tábor bejáratánál álló őrök már csak odabiccentenek feléd. Megismernek, és utat nyitnak előtted. A központi téren várod, hogy Vlagyimir előkerüljön. Aztán egyszer csak az ónixpiramis aljából fénypászma nyúlik eléd, és mikor fénye kihuny, ott áll előtted a lovag.
Vlagyimir elismerően megveregeti a vállad.
- Nem kellett csalódnom benned! Jól gondoltam én, hogy igazi, belevaló kalandor vagy! Nos, elmondom, hogy mik a további terveim, figyelj jól! [822856 tapasztalati pontot kaptál.]
A király lovagja megvakargatja az üstökét. - Semmivel sem vagyunk előrébb. A herceg talán feladta az idő megfordításával kapcsolatos badar terveit, és ehelyett a dűneelfekhez ment. Tudom, hogy hol tartják a törzsi gyűléseiket a Dűnetenger urai. El kell menned oda, és beszélned kell a vezetőkkel! Gondolom, Samael is ezt tette. Talán még mindig ott van valamelyik homokbarlang mélyén. Talán foglyul ejtették, talán megkínozták, vagy valami még rosszabb történt vele. Ki kell derítened!

Ez a 231. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 807, északra 111 mérföldre található. Érzed, hogy ideje indulni, és a lovagok sem marasztalnak. Ez itt nem a te világod. Elköszönsz tehát, és elhagyod a sátortábort. Vár az ismeretlen Vadon! [5 pontot használtál fel, van még ...]

*A 231. labirintusban megszerezhető Uterenth térképe. A tárgyat H (vagy HH) paranccsal használva 20 TVP-ért megkaphatod a küldetéssorozat folytatását jelentő 232. labirintus térképét. A térkép megkapása a titkosírás szakértelem nagyságától függ. A térkép nem veszik el a sikertelen megfejtési kísérletek során, de a 20 TVP levonásra kerül.

be 832 bemész a 832. épületbe
Egyenesen a sátortábor bejáratához vonulsz, és vigyázol, hogy ne tégy félreérthető mozdulatot. A tábor bejáratánál álló őrök már csak odabiccentenek feléd. Megismernek, és utat nyitnak előtted. A központi téren várod, hogy Vlagyimir előkerüljön. Aztán egyszer csak az ónixpiramis aljából fénypászma nyúlik eléd, és mikor fénye kihuny, ott áll előtted a lovag.
Vlagyimir elismerően megveregeti a vállad.
- Nem kellett csalódnom benned! Jól gondoltam én, hogy igazi, belevaló kalandor vagy! Nos, elmondom, hogy mik a további terveim, figyelj jól! [1308384 tapasztalati pontot kaptál.]
A beszámolód alapján nem kétséges, hogy azt a várost xenomorfok támadták meg, és mindenkit elhurcoltak onnan, már akit nem faltak fel azonmód. Oda kell mennünk! A nyomok alapján én is úgy vélem, hogy a sötét elf várostól három mérföldre, délkeletre lehet a fészkük. Összekészítem a csapatomat, és te is velünk jössz! Kapsz egy különítményt, amit te fogsz vezetni! Menj előre, és várj be ott minket! Amint odaértem, utat robbantok, egyenest a xenók fészkébe. Most rajtunk a sor, hogy meglepjük őket!

Ez a 233. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 879, délre 24 mérföldre található. Érzed, hogy ideje indulni, és a lovagok sem marasztalnak. Ez itt nem a te világod. Elköszönsz tehát, és elhagyod a sátortábort. Vár az ismeretlen Vadon! [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 832 bemész a 832. épületbe
Egyenesen a sátortábor bejáratához vonulsz, és vigyázol, hogy ne tégy félreérthető mozdulatot. A tábor bejáratánál álló őrök már csak odabiccentenek feléd. Megismernek, és utat nyitnak előtted. A központi téren várod, hogy Vlagyimir előkerüljön. Aztán egyszer csak az ónixpiramis aljából fénypászma nyúlik eléd, és mikor fénye kihuny, ott áll előtted a lovag. Samaelt sehol sem látod, nyilván odafenn, a piramisban pihen. Kíváncsian várod, hogy vajon mit fog mondani Vlagyimir. Megmentetted a herceget. A minimum, hogy lovaggá üssön, gondolod, és nem tudsz úrrá lenni az ábrázatodon szétterülő elégedett vigyorgáson.
- Most királyunk köszönetét tolmácsolom - szólal meg érces hangján a borzasztó szakállú kalandor, és erősen megrázza a kezed -, és egyben uralkodói kinyilvánítását is, amely szó szerint így hangzik - mondja, s azzal szónokolni kezd:
- A kiégett pusztákat ezennel gyarmatunknak tekintjük, és Királyságunkhoz csatoljuk! A fennhatóságunk alatt álló teljes terület neve mától legyen Új Namír Birodalom! Minden yaurrnak és erdauini kalandornak kötelessége, hogy fennhatóságunkat feltétel nélkül elismerje! Kötelessége ezen túlmenően minden alattvalónknak, beleértve a kalandozókat is, hogy az új gyarmat lakhatóvá, és biztonságossá tételében erejét nem kímélve segédkezzék... blablabla... a többi téged már nem érint. Alig akarsz hinni a fülednek.
- Ennyi? Semmi jutalom, vagy elismerés? Azt hittem, minimum lovaggá ütnek a hőstettemért! Hisz az életemet kockáztattam! Sőt, nem csak az életemet, de a lelkemet tettem kockára...
- Nos, hallottad a Király szavait. Ez, hogy úgy mondjam, a kutya kötelességed volt - mondja Vlagyimir vigyorogva.
- Én neked semmilyen jutalmat nem adhatok, de szívesen látlak egy pofa sörre, ha legközelebb erre jársz. Mondjuk, én azért a helyedben elmennék Lorondenhez, hátha tud neked segíteni azzal a kódexszel kapcsolatban. Most pedig menj! Feltartasz bokros teendőimben. Még mondanál valamit válaszul, de a lovagot egy csettintése nyomán hirtelen felszippantja a piramisból alávetülő fénypászma. Percekig állsz még ott. Egyszerűen nem tudsz napirendre térni ekkora arcátlanság hallatán. [1308384 tapasztalati pontot kaptál.]

Érzed, hogy ideje indulni, és a lovagok sem marasztalnak. Ez itt nem a te világod. Elköszönsz tehát, és elhagyod a sátortábort. Vár az ismeretlen Vadon! [5 pontot használtál fel, van még ...]

*A küldetéssorozat az Isbai jósdában zárul le teljesen, látogasd meg újra és megkapod Az idő kódexét.