Buborékpalota (820. épület)

Épület koordinátája: [589, 55]

*A palotába bejutás feltétele a sziránusz őrposzt küldetéseinek teljesítése.

be 820 bemész a 820. épületbe
Határozottan a buborékpalotához úszol. Bár vannak őrök a közelben, csak egy pillantásra méltatnak. Nyilván tudják, hogy megbízhatnak benned. A tenyered a bűbájfalra tapasztod, és megvárod, amíg megjelenik a komornyik. Nem kell sokáig várakoznod. Közlöd vele, hogy a helytartó úrhoz jöttél, mire a buborékburok enged a nyomásnak, és így már át tudsz kelni rajta. Már az előtér is egyszerűen lenyűgöző! A falakat kisebb-nagyobb igazgyöngyökkel, és más, sosem látott drágakövekkel díszítették. Egy-egy ilyen kő értéke egy kisebb tartományéval érne fel odafenn - hüledezel. Mivel a komornyik erre úgy mered rád, mintha a felmenőit emlegetted volna, gyorsan megálljt parancsolsz a gondolataidnak. Nagyon kell vigyázni, mire gondolsz - figyelmezteted magad -, mert itt mindenki látja és hallja azt, ami a fejedben zajlik! Egy kis rigmust kezdesz mondogatni magadban, amire nem kell odafigyelni, és mégsem marad abba, aminek sosincs vége. Ez talán elfedi a gondolataidat. A komornyik mindenesetre tovább vezet téged. Néhány folyosón, és átvezető kürtőn túl, egy tágas előtérben találod magad. A falakat itt halványkék fényt árasztó algaréteg fedi, mintha csak odafenn, egy uralkodói palota nehéz brokátdrapériáját látnád. Az inas magadra hagy, átlényegül egy fura energiafüggönyön, ami mögött a helytartói fogadótermet sejted. Meg sem próbálsz utána menni, inkább türelmesen várakozol. Egy oldalsó ajtón át egy újabb sziránusz úszik be. Nem látszik helytartónak. Úszóhártyás ujjai közt egy gömböt tart, amiben különös írásjelek lebegnek. Akarata nyomán ezek az írásjelek mindig változnak, cserélődnek, írássá állnak össze, majd ismét szétesnek. Érdekes játékszer. Néhány percnyi néma várakozás után a sziránusz végre feléd fordul. "A helytartó úr rettenetesen elfoglalt, gondok nyomasztják, nem zavarhatod. Én a hoppmestere vagyok. Most halljuk, mit óhajtasz, felszínjáró? Ha úgy ítélem meg, majd én tolmácsolom mondandódat a helytartónak." "Felajánlom a helytartó úrnak szolgálataimat. Hátha tudnék segíteni valamiben, mint odafenn is tettem, az őrtoronynál..." A sziránusz felhúzza az orrát. "Felesleges emlékeztetned rá, hogy mit tettél, tudok róla. Mindenki tud róla. Ezért lehetsz itt. Szóval valamilyen feladatot szeretnél? Lehet róla szó, de először meg kell győződnöm róla, hogy mennyire vagy eltökélt, és mennyire ismered a fenti világot. Őrmesterünknek azt mondtad, hogy messziről jöttél. A közelben nincs olyan ország, hogy Yaurr Királyság. Én még sosem hallottam róla. Tehát idegen vagy itt. Bizonyítsd be, hogy ismered a környéket! Hozz bizonyságként 40 yeti szivet, 40 dűneelf arckendőt és 3 quwarg halálgömböt. Ha ezeket megszerzed, azzal azt is bizonyítod, hogy felkészültél egy komolyabb erőpróbára is. Úgy véled, felesleges lenne elköszönni, ezért egyszerűen csak faképnél hagyod a palota kijáratához vezető gőgös komornyikot, és átlépsz a buborékfalon. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 820 bemész a 820. épületbe
Határozottan a buborékpalotához úszol. Bár vannak őrök a közelben, csak egy pillantásra méltatnak. Nyilván tudják, hogy megbízhatnak benned. A tenyered a bűbájfalra tapasztod, és megvárod, amíg megjelenik a komornyik. Nem kell sokáig várakoznod. Közlöd vele, hogy a helytartó úrhoz jöttél, mire a buborékburok enged a nyomásnak, és így már át tudsz kelni rajta. A komornyik-sziránusz pont ugyanolyan gőgös, és leereszkedő, mint bármely arisztokrata főinasa bárhol a világon, mindegy melyik nációból származik. Nem mond semmit, csak előreúszik. A helytartói fogadóterem előszobájában magadra hagy. Jó sokáig kell itt várakoznod, mire újból feltárul az energiafüggöny. A helytartó bizalmasa fogad téged. A hoppmester türelmesen fogadja a beszámolódat, de nem kommentálja azt mindaddig, amíg be nem fejezed, egyszer sem szakít félbe. Elégedett lehet, mert minden további nélkül bevezet a helytartóhoz. [212014 tapasztalati pontot kaptál.] Kihasználod a pillanatot, és alaposabban is körülnézel. A fogadóterem lélegzetelállító! Egy hatalmas barlangteremben vagy, ahol körös-körül sziránusz hősök tízszeres méretű szobrai állnak őrt. Van köztük márványból, gránitból de még üvegből készült szobor is! Ügyes kezű sziránusz művészek alkotásai lehetnek... Kicsit elámulsz ezen, de azért szorgalmasan tempózol a hoppmester után. A terem túlsó végében egy trónus áll, akár egy királyi ülőhely, de ez a megszokott forma helyett inkább kagylóhéjszerű. Vastag moharéteggel bélelték, s benne egy középkorú sziránusz üldögél. Egyik kezére támasztja az állát, és úgy néz rád, olyan unottan, mintha észre sem venne. Mikor a helytartó hangja létrejön az elmédben, kicsit meg is ijedsz, hisz olyan erővel hatol át a mentális védőpajzsodon, mintha az ott sem lenne.
"Nocsak! Egy tüdős kalandor...!" - hangja egyáltalán nem lelkes, és nem is csodálkozó, sokkal inkább leereszkedő lejtésű. "Mond csak, mi járatban nálunk? Tán meguntad a levegőt lélegezi, és rózsaszín tüdőcskéd friss vízre vágyott?"
"Helytartó úr! Úgy vélem, nem szolgáltam rá gúnyodra, sokkal inkább köszönetet érdemelnék, úgy vélem." - közlöd vele, és felmutatod a kitűződet. A sziránusz rád legyint.
"Tudom-tudom. Az őrposztoknál vitézkedtél, tudom. Most azonban nagyobb gondom van. Testvéreink jelentették, hogy megtalálták a renegát Szilinosz fészkét. Régóta vadászunk már az árulóra, de most a markunkban van! Végre megtudtuk, hol rejtőzik. A feladat tehát a következő: menj, és hozd őt elém, élve, vagy holtan. Bár, ha holtan hozod, akkor elég lesz a feje is..." - közli veled, és a hoppmester máris átadja a gömböt, amit láttál már nála. Egy labirintus képes tűnik fel a gömb belsejében. Gyorsan memorizálod a képet, és a hozzá fűzött, nem túl bőbeszédű magyarázatot. Ezután sajnos a gömböt vissza kell adnod, pedig szívesen tanulmányoztad volna egy kicsit még.

Ez a 221. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 66, délre 189 mérföldre található.

Úgy véled, felesleges lenne elköszönni, ezért egyszerűen csak faképnél hagyod a palota kijáratához vezető gőgös komornyikot, és átlépsz a buborékfalon. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 820 bemész a 820. épületbe
Határozottan a buborékpalotához úszol. Bár vannak őrök a közelben, csak egy pillantásra méltatnak. Nyilván tudják, hogy megbízhatnak benned. A tenyered a bűbájfalra tapasztod, és megvárod, amíg megjelenik a komornyik. Nem kell sokáig várakoznod. Közlöd vele, hogy a helytartó úrhoz jöttél, mire a buborékburok enged a nyomásnak, és így már át tudsz kelni rajta. Egy mozdulattal az arcodra illeszted a gyöngyhalász maszkot. A komornyik-sziránusz pont ugyanolyan gőgös, és leereszkedő, mint bármely arisztokrata főinasa bárhol a világon, mindegy melyik nációból származik. Nem mond semmit, csak előreúszik. A helytartói fogadóterem előszobájában magadra hagy. Jó sokáig kell itt várakoznod, mire újból feltárul az energiafüggöny. A helytartó bizalmasa fogad téged. A hoppmester türelmesen fogadja a beszámolódat, de nem kommentálja azt mindaddig, amíg be nem fejezed, egyszer sem szakít félbe. Elégedett lehet, mert minden további nélkül bevezet a helytartóhoz. [315984 tapasztalati pontot kaptál.] Egészen a helytartó trónusáig úsztok, ahol az udvarnagy rövid, néma diskurzusban beszámol a lényegről, majd magatokra hagy. A fősziránusz felemelkedik ültéből, és körbe úszik téged.
"Bevallom, nem hittem volna, hogy túléled a kalandot. A főpróba sikeres volt, elpusztítottad a rettegett Szlousszuonszissz-t. Nagyon-nagyon meg vagyok lepve. Tüdejes létedre, nagyon ügyes lehetsz a víz alatti harcban! Természetesen jól tudtam, hogy a renegát már elhagyta azt a fészket, és azt is, hogy az a bestia vette be magát a barlangjába. Sok-sok jó felderítőm hullott el ezért az információért. Most azonban komolyra fordítom a szót. A renegátot természetesen mindenáron el kell pusztítani, a megbízatásod ugyanúgy él, mint legutóbb. Most már nem játszadozom veled, elárulom, hogy hol rejtőzik az a gyűlöletes áruló! Az elmédbe vetítem a barlangjának képét. Látod? Bár a bejárata a tópartról, közvetlenül a felszín alatt nyílik, és odabenn számtalan kisebb-nagyobb barlangi patak és tó van, tudsz majd lélegezni bűbáj segítsége nélkül is. Figyelmeztetlek, hogy Szilinosz nagyon agyafúrt, és rendkívül veszélyes! Ő a csapdák nagymestere, és képzett vízmágus! Ráadásul nem csak korcs sziránuszok, de mindenféle más népség is melléje szegődött. Idomított szörnyetegeket is tart, és hasonlóan hozzád, aki csak varázslattal tudsz idelenn életben maradni, ő is használ egy bűbájt, amivel levegőt is belélegezhet. Sem neki, sem a csatlósainak nincs tehát szüksége a buborékokra. Ezt a varázslatot sajnos senki más sziránusz nem ismeri rajta kívül. Ez a bűbáj a saját fejlesztése, de nagy segítség lenne számunkra, ha meg tudnánk szerezni a titkát. Épp ezért a megbízatásodat oly módon módosítom, hogy találd meg Szilinoszt, és hozd elém élve! Fogd ezt a bilincset, és kattintsd rá. Amint ezt megteszed, ide fog teleportálni elém, és többé nem szabadulhat! Most menj, és teljesítsd a kívánságom!" [A kapott bilincset a karakterlapon nem jelöljük, nehogy baja essen. Ha legyőzöd Szilinoszt, automatikusan használni fogod, további szöveget nem kapaz róla.]

Ez a 222. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 228, délre 165 mérföldre található.

Úgy véled, felesleges lenne elköszönni, ezért egyszerűen csak faképnél hagyod a palota kijáratához vezető gőgös komornyikot, és átlépsz a buborékfalon. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 820 bemész a 820. épületbe
Határozottan a buborékpalotához úszol. Bár vannak őrök a közelben, csak egy pillantásra méltatnak. Nyilván tudják, hogy megbízhatnak benned. A tenyered a bűbájfalra tapasztod, és megvárod, amíg megjelenik a komornyik. Nem kell sokáig várakoznod. Közlöd vele, hogy a helytartó úrhoz jöttél, mire a buborékburok enged a nyomásnak, és így már át tudsz kelni rajta. Egy mozdulattal az arcodra illeszted a gyöngyhalász maszkot. A komornyik-sziránusz pont ugyanolyan gőgös, és leereszkedő, mint bármely arisztokrata főinasa bárhol a világon, mindegy melyik nációból származik. Nem mond semmit, csak előreúszik. A helytartói fogadóterem előszobájában magadra hagy. Jó sokáig kell itt várakoznod, mire újból feltárul az energiafüggöny. A helytartó bizalmasa fogad téged. A hoppmester türelmesen fogadja a beszámolódat, de nem kommentálja azt mindaddig, amíg be nem fejezed, egyszer sem szakít félbe. Elégedett lehet, mert minden további nélkül bevezet a helytartóhoz. [315984 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 sziránusz érme. (ld. enc.)] A helytartói fogadóteremben nagy a nyüzsgés. Mindenféle korú, rendű és rangú sziránuszok veszik körül a helytartó úr trónusát. A néma tanácskozásba téged nem avatnak be, de azt még a vak is látja, hogy valami nagyon komoly baj van. Nem kíváncsiskodsz, inkább megvárod, amíg a hoppmester felhívja magatokra a figyelmet. A tanácsadók gyűrűje szétnyílik, utat engednek neked, és kísérődnek. A helytartó rettenetesen megviseltnek látszik. Hangja ugyanúgy az elmédben hangzik fel, de elgyötört és kétségbeesett.
"Jó, hogy jössz, felszínjáró! Jó, hogy jössz! Sajnos a bilincs, amit adtam, nem vált be. Szilinosz ugyan megérkezett ide a palotába, de azonmód leoldotta magáról a köteléket, amiről azt hittem, leoldhatatlan, megölte a testőröket és megszökött. Ráadásul idebilincselt engem a trónushoz, és elragadta a Napkoronát, ami a népünket összetartó erő! A minden sziránuszt összekötő rokonság szimbóluma! Teljesen kétségbe vagyok esve. Nem tudom, mit tegyek. A Napkoronát mindenképp vissza kell szereznünk, mégpedig lehetőleg minél előbb!"
"És mégis, hol keressem Szilinosz-t? A fészkét kipucoltam, a csatlósait megöltem. Nincs már hová mennie. Nem maradtak szövetségesei.
"A helytartó a fejét csóválja. "Sajnos ez nem így van. Egy szövetségeséről biztosan tudomásunk van. Úgy hívják, Mnhúmenisz. Ugyanúgy renegát, akárcsak Szilinosz. Saját fajtája, a dűneelfek nemzetsége kiközösítette, mert szintúgy világuralomra tört, ahogyan a mi árulónk. Mnhúmenisz mostanában Silhedor gyűlölt sivatagjában él száműzetésben, úgy hárommérföldnyire, északra az ottani dűneelf kereskedő sátrától... Nem tudom, mit csodálkozol. Attól még, hogy a tómélyben élünk, mindenről tudunk! Mnhúmenisz és Szilinosz nagyon rég ismerik egymást, és erős vérszövetséget kötöttek. Megesküdtek egymásnak egykor, hogy ha az egyik bajba kerül, a másik kimenti belőle. Biztos, hogy csakis hozzá teleportálhatott el innen az áruló! Meg kell erről győződnünk, de nem szívesen küldenék diplomatát erre az útra. A legutóbb ide küldött huszonnyolc diplomatámból csak egy tért vissza élve. A sivatag nem a mi világunk, ezt megérted, gondolom. Menj, és beszélj Mnhúmenisz-szel! Tudd meg tőle, hol rejtőzik a renegát! Ha nem hajlandó segíteni pénzért, akkor kínozd meg, vagy öld meg, vagy mit bánom én, hogyan csinálod, de jó hírek nélkül vissza ne gyere! Jah, és még valami." - sugallja, és azzal odalép hozzád. Úszóhártyás tenyerét a sziránusz érmére teszi, majd rövid koncentráció után így folytatja:
"Megbűvöltem az kitűződet. Mostantól erős fénnyel izzani kezd, ha a Napkorona közelében jársz." (A karakterlapodon eddig nem jelölt sziránusz kitűző megbűvölt változata most sziránusz érme néven került hozzád, és segít a Napkorona felkutatásában.)

Úgy véled, felesleges lenne elköszönni, ezért egyszerűen csak faképnél hagyod a palota kijáratához vezető gőgös komornyikot, és átlépsz a buborékfalon. [5 pontot használtál fel, van még ...]

*Mnhúmenisz az 582,78-as koordinátán található a Tűzmágus barlangban (821. épület). A küldetés folytatásához add ki a helyszínen a BE 821 parancsot.

be 821 bemész a 821. épületbe
Megállsz azon a helyen, ahol a mélyben Mnhúmenisz barlangja lehet, és jó hangosan elkiáltod magad.
- Mnhúmenisz! Gyere elő! - Kiáltásod nyomán a mélyből hirtelen egy homoktölcsér tör elő, és a viharos erejű forgószél kis híján ledönt a lábadról. A következő pillanatban Mnhúmenisz áll előtted. Végigmér téged, és a látvánnyal elégedett lehet, mert nem kezdeményez harcot. Karba font kézzel áll előtted, tartása, és tekintete fensőséges, ugyanakkor érdeklődő.
- Ki vagy te, ki parancsolgatni merészelsz nekem, Minden Sivatag Urának?! - harsogja színpadiasan a renegát dűneelf tűzmágus, miközben az általa gerjesztett portornádó lassan elül. Tekintete zavaros, és fejtartásából is arra következtetsz, hogy nincs minden rendben az elméjével.
- A sziránuszok helytartója küldött hozzád, ó, Minden Sivatag Ura! - hajbókolsz kicsit, hátha ezzel megtéveszted, hisz minden bizonnyal őrült. - Azért küldött, hogy a segítségedet kérjem.
- Mutass bizonyítékot! Egy sziránusz érme meggyőző lenne...
Megvonod a vállad, és távozol. Amint eltávolodsz valamennyire, mosolyogva előveszed a kért tárgyat. Vársz egy ideig, aztán visszafelé indulsz. Ez könnyű feladat volt!
Kiáltásod nyomán a mélyből hirtelen egy homoktölcsér tör elő, és a viharos erejű forgószél kis híján ledönt a lábadról. A következő pillanatban Mnhúmenisz áll előtted.
- Na, ez már valami! - derül fel a dűneelf ábrázata. - Akkor most lássuk, hogyan tovább... - Nos, add elő a mondandódat! - int ő.
- A sziránuszok helytartója küldött hozzád, ó, Minden Sivatag Ura! Azért küldött, hogy a segítségedet kérjem. Beszélnem kell vértestvéreddel, Szilinosszal, aki elragadta a helytartó Napkoronáját, és ezzel népét kétségbeesésbe taszította. Segítesz nekem megtalálni őt és a koronát?
- Vagy úgy! A Napkoronára fáj a fogad... Igen, jól tudom, hogy hol van épp a Napkorona, de miért mondanám el neked a rejtekhelyét? Miért adnám ki vértestvéremet egy idegennek?
- Mondd csak meg bátran az árát e tudásnak, és én busásan megfizetem azt! - mondod, a dűneelfek közmondásos pénzéhségére alapozva. Mnhúmenisz megvakargatja az állát, aztán némi gondolkozás után széles mosolyra derül.
- Rendben van, a jóindulatom könnyen megvásárolható. Ha átadsz nekem 20 sáfrányport, 50 pirkitet, 10 kaktuszbogyót, 10 tűzbimbót, 20 varázskövet, 20 őskristály szilánkot, és 30 kronoplazmát, no meg három tökéletes állapotú óelf csontjogart, akkor talán elmesélem neked, amit tudok. De ne kérd, hogy Szilinoszt eláruljam, mert ezt nem tenném soha. A Napkorona azonban engem nem érdekel, számomra értéktelen, ezért annak rejtekhelyét elárulhatom, ha elhozod nekem ezeket a holmikat - mondja, aztán minden további nélkül, egyszerűen alásüllyed a homokba.

Megvonod a vállad, és távozol. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 821 bemész a 821. épületbe
Megállsz azon a helyen, ahol a mélyben Mnhúmenisz barlangja lehet, és jó hangosan elkiáltod magad.
- Mnhúmenisz! Gyere elő! - Kiáltásod nyomán a mélyből hirtelen egy homoktölcsér tör elő, és a viharos erejű forgószél kis híján ledönt a lábadról. A következő pillanatban Mnhúmenisz áll előtted. Kiáltásod nyomán a mélyből hirtelen egy homoktölcsér tör elő, és a viharos erejű forgószél kis híján ledönt a lábadról. A következő pillanatban Mnhúmenisz áll előtted.
- Na, ez már valami! - derül fel a dűneelf ábrázata. - Akkor most lássuk, hogyan tovább... Mikor a mágikus homokvihar elül, a dűneelf elé pakolod mindazt, amit csak kért. Ő megszemléli a tárgyakat, gondosan megszámol, és megvizsgál mindent, majd lekanyarítja a válláról a köpönyegét, és a nagy halom komponensre teríti azt. Mikor felemeli a köpenyt, semmi sincs alatta. Hmm... Ezt a trükköt jó lenne megtanulni tőle - gondolod, de mondani csak ennyit mondasz:
- Teljesítettem a kérésedet, Mnhúmenisz, most rajtad a sor! Áruld el, hol találom a Napkoronát!
- Rendben van, idegen, én mindig állom a szavam. A Napkoronát Szilinosz olyan helyre rejtette, ahol egyébként sosem találtad volna meg, egy quwarg szuperboly mélyére, egyenest a rovarszörnyetegek legnagyobb kincstárába vitte! Figyelj jól, most elmagyarázom neked, hogy hol találod ezt a szuperbolyt, de a koronát nem segítek kihozni. Dolgozz csak meg egyedül a dicsőségért! - vigyorog, majd hosszasan magyarázza, hogy hogyan találhatsz el a szuperbolyig. - Jóindulatom jeléül még a sziránusz érmédet is visszaadom. Sok szerencsét! Szükséged lesz rá! - kacag fel, és azzal alásüllyed a homok mélyére. (A sziránusz érmét ezután már nem jelöljük a karakterlapodon.)

Ez a 223. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 90, északra 207 mérföldre található.

*FIGYELMEZTETÉS! A 223-as labirintus után nem a Tűzmágus barlangjába (821. épület) kell visszamenni, hanem a Buborékpalotába (820. épület).

be 820 bemész a 820. épületbe
Határozottan a buborékpalotához úszol. Bár vannak őrök a közelben, csak egy pillantásra méltatnak. Nyilván tudják, hogy megbízhatnak benned. A tenyered a bűbájfalra tapasztod, és megvárod, amíg megjelenik a komornyik. Nem kell sokáig várakoznod. Közlöd vele, hogy a helytartó úrhoz jöttél, mire a buborékburok enged a nyomásnak, és így már át tudsz kelni rajta. Egy mozdulattal az arcodra illeszted a gyöngyhalász maszkot. A komornyik-sziránusz pont ugyanolyan gőgös, és leereszkedő, mint bármely arisztokrata főinasa bárhol a világon, mindegy melyik nációból származik. Nem mond semmit, csak előreúszik. A helytartói fogadóterem előszobájában magadra hagy. Jó sokáig kell itt várakoznod, mire újból feltárul az energiafüggöny. A helytartó bizalmasa fogad téged. A hoppmester türelmesen fogadja a beszámolódat, de nem kommentálja azt mindaddig, amíg be nem fejezed, egyszer sem szakít félbe. Elégedett lehet, mert minden további nélkül bevezet a helytartóhoz. [407721 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 nyelvoldó. (ld. enc.)] A hoppmester meghallgatja a beszámolódat, és csak a fejét csóválja. "Nem állhatsz ezzel a hírrel a helytartó úr elé, még a végén dühében valami meggondolatlanságot találna tenni veled. Mivel tökéletesen lehetetlen, hogy a kitűződ elromoljon, vagy rosszul működjön, így egészen biztos, hogy nincs a Napkorona ott, ahová a tűzmágus küldött. De ha végiggondolod, nem is logikus, hogy odavigye Szilinosz. Miért tenne ilyet, és még inkább: hogyan jutott volna be a szuperboly mélyére? Nem, biztos, hogy ez egy csapda volt. Elmondom, mit gondolok. Szerintem Mnhúmenisz simán felültetett téged, egyszerűen lóvá tett. Azt akarta, hogy a vértestvére időt nyerjen, és nem mellesleg a halálhíredet is örömmel fogadta volna. Keresett egy megfelelő kelepcét neked, ahonnan jó eséllyel nem térsz vissza élve, és odaküldött ezzel az átlátszó mesével téged. De abban is biztos vagyok, hogy Mnhúmenisz tudja, hol bujkál az áruló, és azt is, hogy a Napkoronát ténylegesen hová rejtette. Én a helyedben visszatérnék, és egy kicsit keményebben megszorongatnám Mnhúmeniszt. Ha semmiképp nem akar beszélni, itasd meg vele valahogy ezt a nyevloldó folyadékot" - hangzik elmédben, és egy apró fiolát kapsz a helytartótól. Úgy véled, felesleges lenne elköszönni, ezért egyszerűen csak faképnél hagyod a palota kijáratához vezető gőgös komornyikot, és átlépsz a buborékfalon. [5 pontot használtál fel, van még ...]

FIGYELEM!!!: újra a Tűzmágus barlangba (#821) kell bemenni!

be 821 bemész a 821. épületbe
Megállsz azon a helyen, ahol a mélyben Mnhúmenisz barlangja lehet, és jó hangosan elkiáltod magad.
- Mnhúmenisz! Gyere elő! - Kiáltásod nyomán a mélyből hirtelen egy homoktölcsér tör elő, és a viharos erejű forgószél kis híján ledönt a lábadról. A következő pillanatban Mnhúmenisz áll előtted. Kiáltásod nyomán a mélyből hirtelen egy homoktölcsér tör elő, és a viharos erejű forgószél kis híján ledönt a lábadról. A következő pillanatban Mnhúmenisz áll előtted. Kiáltásod nyomán a mélyből hirtelen egy homoktölcsér tör elő, és a viharos erejű forgószél kis híján ledönt a lábadról. A következő pillanatban Mnhúmenisz áll előtted.
- Na, ez már valami! - derül fel a dűneelf ábrázata. - Akkor most lássuk, hogyan tovább... Igyekszel palástolni a benned felgyülemlő haragot, de nem igen jársz sikerrel. A mondókád óhatatlanul számonkérő hangvételőre sikeredik. Mnhúmenisz persze észreveszi rajtad a hangulatváltozást, és mikor a beszámolódban elérsz az általad levont tanulságokig, az arcvonásai megkeményednek, és fenyegetőn hátralép.
- Nincs többé mondanivalóm a számodra. Takarodj a területemről! - üvölti, majd a homok mélyére süllyed, és te képtelen vagy követni őt. Dühödben legszívesebben agyonütnél valakit, de tehetetlen vagy. Be kell jutnod a tanyájára, és kifüstölni onnan! - döntöd el végül. Nyilván itt van valahol a barlangja alattad, a homok mélyén.

Ez a 227. labirintus térképe. A bejárat innét 0 mérföldre található.

be 821 bemész a 821. épületbe
Alaposan körülnézel a barlangban, nem is hiába. Tapasztalt kincsvadász lévén, hamar megtalálod a kis titkos rejtekhelyet, melynek zárjába a kulcs pontosan beleillik. Egy levelet találsz benne. Azaz nem, nem is levelet, hanem feljegyzést, derül ki, amikor alaposabban megnézed. Mintha egy lenne az óelfek különleges emlékiratai közül. Az írást nem tudod elolvasni, de nem is fontos. Gyorsan megfordítod a lapot, és... Ez az! Egy térkép, és a közepén egy nagy X, no meg egy vörössel odarajzolt korona! Na, végre! Megvagy! Mnhúmenisz ezt a térképet talán jó pénzért akarta neked eladni, de most így ingyen megszerezted! Hű, milyen hatalmas elme is vagyok - gondolod, miközben a térképet memorizálod. Miközben a térképet bogarászod, mocorgásra leszel figyelmes. Odakapod a fejed, ahol a holttest fekszik, és megdöbbenve tapasztalod, hogy eltűnt. Az átkozott! Hát mégsem halt meg!?

Ez a 224. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 141, északra 9 mérföldre található.

FIGYELEM!!!: most pedig újra a Buborékpalotába (#820) kell bemenni!

be 820 bemész a 820. épületbe
Határozottan a buborékpalotához úszol. Bár vannak őrök a közelben, csak egy pillantásra méltatnak. Nyilván tudják, hogy megbízhatnak benned. A tenyered a bűbájfalra tapasztod, és megvárod, amíg megjelenik a komornyik. Nem kell sokáig várakoznod. Közlöd vele, hogy a helytartó úrhoz jöttél, mire a buborékburok enged a nyomásnak, és így már át tudsz kelni rajta. Egy mozdulattal az arcodra illeszted a gyöngyhalász maszkot. A komornyik-sziránusz pont ugyanolyan gőgös, és leereszkedő, mint bármely arisztokrata főinasa bárhol a világon, mindegy melyik nációból származik. Nem mond semmit, csak előreúszik. A helytartói fogadóterem előszobájában magadra hagy. Jó sokáig kell itt várakoznod, mire újból feltárul az energiafüggöny. A helytartó bizalmasa fogad téged. A hoppmester türelmesen fogadja a beszámolódat, de nem kommentálja azt mindaddig, amíg be nem fejezed, egyszer sem szakít félbe. Elégedett lehet, mert minden további nélkül bevezet a helytartóhoz. [407721 tapasztalati pontot kaptál.] A helytartó nincs a trónusán. Mikor mégis az emelvényig haladtok előre, kicsit elbizonytalanodsz. A hoppmester nem jön zavarba. "A helytartó úr gyengélkedik, most én helyettesítem. Teljesen belebetegedett a korona elvesztésébe. A nép odakint már elégedetlenkedni kezdett, talán közeleg a nap, hogy a helytartó úrnak számot kell adnia a hibájáról. De te csak ne aggódj, majd én tájékoztatom róla, hogy mit intéztél" - sugallja, és lassan, kéjesen a trónusra telepedik. Kicsit meglapogatja, simogatja a trón karfáját, és fura grimaszra torzul az ábrázata. Nyilván mosolyogni próbál... Nagyon vigyázol a gondolataidra, nehogy eláruljanak, de persze megvan a különbejáratú véleményed erről a hataloméhes népségről. "Szilinosz eddig nyolc, egyes becslések szerint tizenhárom diplomata küldöttségünket adta a nerubok kezére. Azt gyanítjuk, hogy mindezt a vadak kegyeiért cserébe tette. Lehetséges, hogy most is valamelyik nerub településen bujkál. Azt javaslom, próbáld meg ott felkutatni." "No, és mégis melyik településen keressem? Jómagam több tucatnyiról tudok, és biztosan akad még a dzsungel rejtekében ennél több is." A sziránusz széttárja uszonyos karjait. "Sajnos ezt nem tudom, de nincs jobb ötletem. Azaz mégis akad egy... Fogd ezt az igazgyöngyöt. Mentalistáink Szilinosz tudati lenyomatára hangolták. Ha huzamosabb ideig egy bizonyos helyen tartózkodott, akkor otthagyta tudati lenyomatát Szilinosz, és az egy ideig még fellelhető marad. Ha valóban járt valamelyik településen, az igazgyöngy feldereng majd, jelezve, hogy jó helyen keresgélsz." [A sziránusz gyöngyöt a karakterlapodon nem jelöljük.] Úgy véled, felesleges lenne elköszönni, ezért egyszerűen csak faképnél hagyod a palota kijáratához vezető gőgös komornyikot, és átlépsz a buborékfalon. [5 pontot használtál fel, van még ...]

*A feladat addig járni a nerub településeket, ameddig meg nem kapod a 225. labirintus térképét.

be 820 bemész a 820. épületbe
Határozottan a buborékpalotához úszol. Bár vannak őrök a közelben, csak egy pillantásra méltatnak. Nyilván tudják, hogy megbízhatnak benned. A tenyered a bűbájfalra tapasztod, és megvárod, amíg megjelenik a komornyik. Nem kell sokáig várakoznod. Közlöd vele, hogy a helytartó úrhoz jöttél, mire a buborékburok enged a nyomásnak, és így már át tudsz kelni rajta. Egy mozdulattal az arcodra illeszted a gyöngyhalász maszkot. A komornyik-sziránusz pont ugyanolyan gőgös, és leereszkedő, mint bármely arisztokrata főinasa bárhol a világon, mindegy melyik nációból származik. Nem mond semmit, csak előreúszik. A helytartói fogadóterem előszobájában magadra hagy. Jó sokáig kell itt várakoznod, mire újból feltárul az energiafüggöny. A helytartó bizalmasa fogad téged. A hoppmester türelmesen fogadja a beszámolódat, de nem kommentálja azt mindaddig, amíg be nem fejezed, egyszer sem szakít félbe. Elégedett lehet, mert minden további nélkül bevezet a helytartóhoz. [519845 tapasztalati pontot kaptál.] Emberfeletti kalandjaiddal közeledtél valamicskét az istenek felé (+1% halhatatlanság). A helytartó trónusa most is üresen ásítozik. A hoppmester pedig már nem is magyarázkodik, hanem egyenest odaúszik hozzá, és elterpeszkedik benne.
"Tudd meg, idegen, hogy mostantól én vagyok a helytartó. Elődöm nemrég elmenekült a városból, és a halak azóta már biztosan végeztek vele. Odakint egy másik hoppmester fogad majd, ha legközelebb erre vetődsz. De hogy a lényegre térjünk, én tudom, hol van most Szilinosz. A xenomorfok kapták el, és elhurcolták a napkoronával együtt. Legfontosabb relikviánkat tehát a xenomorfok egyik fészkében találod." Megrökönyödsz. Egyszerűen nem akarod elhinni, amit hallottál. "De... te honnan tudod, hogy..." "Én nem vagyok olyan rátarti, mint az elődöm volt. Puszta dacos öntudatosságból nem zárom be az elmémet senki előtt. Tudod, mi mindannyian kapcsolatban léphetünk egymással, ha úgy akarjuk. Szilinosz többször is megpróbálta ezt, de mindeddig süket fülekre talált, én viszont megnyitottam előtte az elmémet. Egy kétségbeesett segélykiáltás volt, ami eljutott tőle hozzám. Kaptam az alkalmon, hogy amnesztiát ígérjek a renegátnak, amennyiben sértetlenül visszahozza a koronát. Sőt, még arra is hajlottam volna, hogy visszakapja a régi státuszát a vízmágusok rendjében. Sajnos azonban elkéstem. Már csak azokat a képeket sikerült megpillantanom, amit Szilinosz a xenók támadásakor látott. Ez a néhány pillanat nem sok mindenre volt elég, de a helyet azonosítani tudtam. Talán már magadtól is rájöttél: xenomorfok ütöttek rajta a nerubok rejtekhelyén." "Igen, pontosan erre gondoltam én is. Gondolom, keltetőnek használják a vízmágust, egy xenó petét dugva a gyomrába... Szomorú, de engem jobban érdekel, hogy kitől kapom a következő feladatomat?" "A feladatod nem változott. A Napkoronára szükségem van, népünk szimbólumaként. A xenók a fészkükbe vitték a többi zsákmánnyal, és áldozattal együtt. Menj hát el érte! Szilinosz még él, de öntudatlan. A tudati lenyomata alapján beazonosítottam a helyet. Megmutatom, hogy hol van most. Azokban a pillanataiban, amíg öntudatán volt, elméje rögzítette az útvonalat, én pedig összeállítottam belőle ezt a térképet. Kicsit hevenyészett, tudom, de talán használható."

Ez a 226. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 57, délre 84 mérföldre található.

820 bemész a 820. épületbe
Határozottan a buborékpalotához úszol. Bár vannak őrök a közelben, csak egy pillantásra méltatnak. Nyilván tudják, hogy megbízhatnak benned. A tenyered a bűbájfalra tapasztod, és megvárod, amíg megjelenik a komornyik. Nem kell sokáig várakoznod. Közlöd vele, hogy a helytartó úrhoz jöttél, mire a buborékburok enged a nyomásnak, és így már át tudsz kelni rajta. Egy mozdulattal az arcodra illeszted a gyöngyhalász maszkot. A komornyik-sziránusz pont ugyanolyan gőgös, és leereszkedő, mint bármely arisztokrata főinasa bárhol a világon, mindegy melyik nációból származik. Nem mond semmit, csak előreúszik. A helytartói fogadóterem előszobájában magadra hagy. Jó sokáig kell itt várakoznod, mire újból feltárul az energiafüggöny. A helytartó bizalmasa fogad téged. Az új hoppmester türelmesen fogadja a beszámolódat, és nem kommentálja azt mindaddig, amíg be nem fejezed, egyszer sem szakít félbe. Elégedett lehet, mert bevezet az újdonsült helytartóhoz. A fogadóterem telis-tele mindenféle rendű és rangú sziránuszokkal. Mikor belépsz, mindannyian feléd fordulnak, és szinte hallod izgatott mentális pusmogásukat, amit egymás közt folytatnak. A titeket körülölelő víz csak úgy remeg a visszafojtott izgatottságtól! Mikor pedig előhúzod zsákod mélyéről a napkoronát, majdnem sokkot kapsz a rád zúduló mentális ujjongástól! A helytartó eléd úszik, és egyszerűen kiveszi a kezedből a koronát.
"Végre! Ismét itt van, ismét a kezemben van őseink relikviája! Látjátok? Látjátok?! Ismét a fejemen nyugodhat hát a korona!" - harsogja gondolai úton, és nincs kétséged felőle, hogy mindenki tisztán értette minden szavát, aki csak a teremben tartózkodik. Sőt, talán egész buborékváros tisztán értette. Szörnyű migrén tör rád ettől a hihetetlen mentális hangzavartól. A helytartó saját fejére teszi a koronát, és visszalibeg trónusához. Hosszan pöffeszkedik így, lehunyt szemmel élvezve a nehéz ékszer súlyát, aztán végül csak felnyitja a szemét, és rád emeli tekintetét. "Kalandozó! Megszolgáltál a jutalomért, nem vitás, és úgy vélem, nem fogsz csalódni, ha megkapod. Sokat töprengtem rajta, hogy mit adhatnék neked, ami felér ereklyénk értékével, aminek hasznát látod, aminek örülni fogsz. Végül úgy döntöttem, hogy neked adom fajunk egyik titkos fegyverét a sziránusz mutagént. Ennek segítségével válnak az amúgy gyenge fizikai adottságokkal rendelkező fajunk tagjai olyan védelmezőkké, akitől minden kopoltyús teremtmény retteg. Ha elég bátor vagy, használod magadon, bár nagy veszélyeket rejt a használata még a sziránuszokra nézve is, egy tüdős számára pedig megjósolhatatlan, hogy milyen változásokat okoz."
Na - gondolod magadban - megint nem kaptál semmit a hosszas és veszélyes szolgálatért... [529054 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 sziránusz mutagén. (ld. enc.)] Úgy véled, felesleges lenne elköszönni, ezért egyszerűen csak faképnél hagyod a palota kijáratához vezető gőgös komornyikot, és átlépsz a buborékfalon. [5 pontot használtál fel, van még ...]