Sziránusz őrposzt (819. épület)

Épület koordinátája: [600,41]

*A bemenetelhez szükséges, hogy vízlégzés legyen a karakteren. Gyöngyhalász maszk működik.

be 819 bemész a 819. épületbe
Megközelíted az őrtornyot, és csak reménykedhetsz benne, hogy az őrök nem veszik majd támadásnak a kíváncsiskodásod. Mindent leteszel, aminek árthat a víz, aztán lesz ami lesz, megteszed az első lépést. A különös bűbáj jól egyben tartja a vízburkot, még akkor is, amikor áthatolsz rajta, egyenest az egyetlen látható bejáratot megcélozva. Hoppá! Hisz itt vízlégzésre lesz szükséged! Egy mozdulattal az arcodra illeszted a gyöngyhalász maszkot. Azt könnyű megállapítani, hogy a tornyot nem a sziránuszok építették. ?sibb, és "szárazföldibb" ez annál. Sokkal inkább látszik törp mesterek keze munkájának, mint bármi másnak. A tavi lények valószínűleg csak elfoglalták a felszínlakók egykori tornyait, miután a Világégés során minden, és mindenki elporladt idefenn. Megvizsgálod az ajtót is, és megállapítod, hogy azt erős varázslat védi, a téged minden irányból körülvevő víz miatt pedig nem tudsz varázsolni. Ha nem nyitják ki belülről... - mikor idáig érsz gondolatban, az ajtó hangtalanul kinyílik előtted. Négy sziránusz őrszem fogad odabenn, egyenest a torkodnak szegezett szigonnyal. Nagyon morc az ábrázatuk, azt meg kell hagyni. Nem tudsz megszólalni, ezért elméd erejét hívod segítségül. Lehunyod a szemed, és koncentrálsz.
- Békével jöttem! - sugallod, és még téged is meglep a tisztán érthető, egyenest a tudatodban felcsendülő válasz.
- Az majd kiderül, idegen! Mi dolgod itt? - kérdi a legidősebb sziránusz, és egyikük sem engedi lentebb a szigonyát egy arasznyival sem.
- Kalandozó vagyok a messzi Keletről. A Yaurr Királyságból érkeztem, és kalandot keresek. Kihívást, aminek megfelelve, némi jutalmat remélek. Bármilyen feladatot hajlandó vagyok elvégezni.
- Értem. Tehát kalandozó vagy... A Nagy Tűz előtt is jártak erre kalandozók... és katonák... és kereskedők. Mindenféle népségek. Gyakran találkoztunk velük, és bár volt köztük csalárd, és alávaló is, mi mégsem voltunk mindig ilyen bizalmatlanok, mint manapság. Meg kell értened, nehéz időket élünk. Nem bízhatunk meg bárkiben.
- És mondd csak, hogyan nyerhetném el a bizalmatokat? - teszed fel gondolatban a legfontosabb kérdést. A sziránuszok összenéznek, de a fegyvereiket továbbra is rád szegezik. Néma gesztusaikból azt látod, hogy gondolati úton diskurálhatnak, de téged kizárnak a megbeszélésből. Az idős őrszem aztán visszafordul feléd.
- Rendben van, próbára teszünk téged. Hozzál bizonyítékot arról, hogy a felszíni világ leggyűlöltebb lényei neked is az ellenségeid! Hozz 200 nerub szemfogat bizonyítékul, és akkor meglátjuk, milyen feladatot tudunk még adni neked. Búcsút intesz a halszemű sziránuszoknak, és miközben lassan kibukkansz a buborékfalon át a levegőre, már azon töröd a fejed, hogy mi legyen a következő lépésed. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 819 bemész a 819. épületbe
Megközelíted az őrtornyot, és csak reménykedhetsz benne, hogy az őrök nem veszik majd támadásnak a kíváncsiskodásod. Mindent leteszel, aminek árthat a víz, aztán lesz ami lesz, megteszed az első lépést. A különös bűbáj jól egyben tartja a vízburkot, még akkor is, amikor áthatolsz rajta, egyenest az egyetlen látható bejáratot megcélozva. Hoppá! Hisz itt vízlégzésre lesz szükséged! Mikor az őrtorony falához érkezel, kopognod sem kell, az ajtó hangtalanul feltárul előtted, az őrök pedig ismerősként üdvözölnek. Ha nem lenne olyan abszurd ez a hely, olyan lenne, mintha haza érkeztél volna. Az őrszemek hellyel kínálnak, de víz alatti világ jellegzetes, puha mohával borított sziklaágya nem igazán vonzó bútordarab számodra. Az őrposzton rangidős sziránusz feszülten figyeli a gondolati úton közölt beszámolódat, és még véletlenül sem szakít félbe. Mikor a mondandód végére érsz, az ábrázata eltorzul. Nincs elég tapasztalatod még a sziránusz mimikában, de úgy véled, ez a grimasz lehet náluk a mosolygás. Elmédben hamarosan képek jelennek meg, képek és azokat kísérő hangok is. Az őrszem nyilván meg akarja mutatni neked, mit kell tenned, a következő lépésben. [106056 tapasztalati pontot kaptál.] - Ez a hely, amit most láttál, egy másik őrposzt, innen nem túl messze. Az a szörnyű gyanúnk támadt, hogy valami baj érte az ott szolgáló testvéreinket. Menj hát, és járj utána a dolognak. Ez lesz az első igazi feladatod. Ha megtudtad, mi történt, siess vissza, hogy mihamarabb jelentést tehessek a helytartó előtt! [A küldetés teljesítéséhez add ki a KLD 53 parancsot a 606,49-es koordinátán.] Búcsút intesz a halszemű sziránuszoknak, és miközben lassan kibukkansz a buborékfalon át a levegőre, már azon töröd a fejed, hogy mi legyen a következő lépésed. [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 53 küldetés végrehajtása 53
Nem könnyű megtalálni az őrtornyot, mert alapjáig lerombolták. Megvizsgálva a romokat, arra következtetsz, hogy a vandalizmus egészen friss keletű. Legfeljebb egy-két napja történhetett. Vajon miért küldtek ide az őrszemek? - tűnődsz, amikor hirtelen mozgolódásra leszel figyelmes. Egy nerub halászcsapat közeledik a tóhoz. Még nem vettek észre. Na, ez jó móka lesz! Fegyvert rántasz, és a bennszülöttekre veted magad.

*Ellenfél két nerub pl. nerub fogolyszedő és egy nerub cselvető, de jöhet neves nerub is.

Átvizsgálod a nerubokat, de csak a megszokott tucat tárgyakat találod náluk, semmi érdekeset. Az azonban már az első pillanatban egyértelmű a számodra, hogy ezt az őrposztot nem a nerubok rombolták le. De akkor ki, vagy mi tette? Körül kell szaglásznod egy kicsit, és rájönni, hogy pontosan mi is történt itt. A terep teljesen egyhangú, nincs a közelben semmi különleges. Talán távolabb Felmászol egy kiálló sziklára, és jó alaposan körülkémlelsz. Méterről-méterre vizsgálod át a környéket, újra és újra, de semmi eredmény. Csalódott vagy, és nem maradt más, mint visszatérni a romokhoz! Az őrtorony falát számtalan helyen sav marta meg, ez jól látható a köveken. Az is tisztán kivehető, hogy hatalmas erejű lény, vagy lények rombolták szét a jól egymáshoz tapasztott építőanyagot, néhol még a sosem látott karomnyomok is azonosíthatók. Ilyen karmokkal egyik nerub sem rendelkezik, az már biztos. A homokban lábnyomokra bukkansz. Kutatsz kicsit az emlékezetedben, de ilyen nyomot még sosem láttál. Legalább ketten voltak, hatalmas testűek, és a hegység magasabb része felé tartottak. Ennyi információval talán már vissza is térhetsz a megbízóidhoz. [50 pontot használtál fel, van még ...]

be 819 bemész a 819. épületbe
Megközelíted az őrtornyot, és csak reménykedhetsz benne, hogy az őrök nem veszik majd támadásnak a kíváncsiskodásod. Mindent leteszel, aminek árthat a víz, aztán lesz ami lesz, megteszed az első lépést. A különös bűbáj jól egyben tartja a vízburkot, még akkor is, amikor áthatolsz rajta, egyenest az egyetlen látható bejáratot megcélozva. Hoppá! Hisz itt vízlégzésre lesz szükséged! Mikor az őrtorony falához érkezel, kopognod sem kell, az ajtó hangtalanul feltárul előtted, az őrök pedig ismerősként üdvözölnek. Ha nem lenne olyan abszurd ez a hely, olyan lenne, mintha haza érkeztél volna. Az őrszemek hellyel kínálnak, de víz alatti világ jellegzetes, puha mohával borított sziklaágya nem igazán vonzó bútordarab számodra. Az őrposzton rangidős sziránusz feszülten figyeli a gondolati úton közölt beszámolódat, és még véletlenül sem szakít félbe. Mikor a mondandód végére érsz, az ábrázata eltorzul. Nincs elég tapasztalatod még a sziránusz mimikában, de úgy véled, ez a grimasz lehet náluk a mosolygás. Elmédben hamarosan képek jelennek meg, képek és azokat kísérő hangok is. Az őrszem nyilván meg akarja mutatni neked, mit kell tenned, a következő lépésben. [51997 tapasztalati pontot kaptál.] Egy ugyanolyan őrposzt belsejében találod magad, mint amiben most vagy. Az őrszem egy emlékképet oszt meg veled, ami olyan valóságos, mintha valóban veled történne meg. Az őrposzt kémlelő-ablakához mész, és kinézel rajta. Éjszaka van odakinn. Csinálsz valamit a kezeddel, amit nem látsz, és odakinn halvány fény gyúl. Hátrahőkölsz, és ugyanolyan vadul kezd kalapálni a te szíved is, mint akkor annak a sziránusznak, aki ezt az emléket átélte. A szörnyetegek hosszú árnyékot vetve szélvész gyorsan közelítenek. Sosem láttál még hozzájuk hasonlót. Azaz dehogynem. Nagyon régen... - mélázol, de most nincs idő erre! Az emlékkép megremeg, a torony rázkódik. A vízburok meghasad, és az életet jelentő víz szétterül a környéken. Fulladozni kezdesz, de még látod, ahogy a lények mászni kezdenek a falon felfelé.
- Ezt az emléket egy ott szolgáló testvérünk küldte el a párjának, az élete utolsó pillanataiban. Eljuttatták hozzám, amíg odavoltál a romoknál. Én nem tudtam vele mit kezdeni, de most itt vagy te, aki talán értelmezni tudod. Láttam az elmédben a felismerést, kalandozó! Mire gondoltál? Oszd meg velem, kérlek! - sugallja az őrposzt vezetője. Összeszeded a gondolataidat, aztán elé tárod a saját emlékeidet.
- Én már láttam ilyen, pontosabban hozzájuk nagyon hasonló lényt - kezded, és hagyod, hogy előbukkanjon a régmúlt homályából a félelemjáró képe. - Ez egy igen mulatságos kis jószág. Odaát él, a Halott Földön túl, Erdauinon. Csak akkora, mint a padláb, de mintha ezeknek az ismeretlen lényeknek a pontos, kicsinyített mása lenne! - Az őrszem hümmög egy sort, majd ezt tudatja veled:
- Ismerjük ezt a lényt, de nálunk kicsit nagyobb változatban él. Menj vissza, és tudd meg, hogy hol bujkálnak! Te képes vagy erre, nekünk viszont sosem sikerülhetne. Ha hasznos információval térsz vissza, azzal nagyon sokat segíthetsz nekünk a hasonló támadások megelőzésében. [A küldetés teljesítéséhez add ki a KLD 54 parancsot ugyanazon a helyen, mint ahol legutóbb is tetted.] Búcsút intesz a halszemű sziránuszoknak, és miközben lassan kibukkansz a buborékfalon át a levegőre, már azon töröd a fejed, hogy mi legyen a következő lépésed. [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 54 küldetés végrehajtása 54
A romok változatlan állapotban fogadnak téged, mintha csak az imént jártál volna itt. Szinte azonnal rábukkansz az ismeretlen szörnyetegek lábnyomaira. Jellegzetes nyomok, ha valaki egyszer lát ilyet, többé nem téveszti el. A nyomok határozottan a hegyvonulat felé mutatnak. Onnan is érkeztek a lények, és oda is mentek vissza, miután jóllaktak a sziránusz- hússal. A nyomok jó darabon nyílegyenesen haladnak, nem nehéz követni őket. Megállapítod, hogy legalább hatan, vagy még többen voltak a lények, és a testméretük, súlyuk nagy változatosságot mutat. Nem hiába töltöttél annyi órát a nyomok tanulmányozásával, most meghozta gyümölcsét a sok gyakorlás! Úgy olvasol a hátrahagyott jelekből, mint ha csak egy nyitott könyv lapjait forgatnád! Elhaladsz egy kisebb plató mellett, ahol a nyomok egyértelműen azt jelzik, hogy a szörnyek itt megálltak, és várakoztak. Nem tudni miért tették, nem is fontos. Aztán hamarosan meredekebbre vált a terep, és nem sokkal ezután egy barlang szája tűnik fel előtted. Lentről azért nem látható, mert a bejárat előtt egy kisebb terasz terül el. A lények innen jöttek elő. Nagy kedved volna benézni a barlangba, de hezitálsz. A feladat az volt, hogy tudd meg, hol bujkálnak, nem az, hogy derítsd fel a barlangjukat. Majd legközelebb bekukkantasz - döntöd el végül. (Önanalízis: +11% nyomkövetés.) [40 pontot használtál fel, van még ...]

*Nyomkövetés: 219 kevés, 220 elég.

be 819 bemész a 819. épületbe
Megközelíted az őrtornyot, és csak reménykedhetsz benne, hogy az őrök nem veszik majd támadásnak a kíváncsiskodásod. Mindent leteszel, aminek árthat a víz, aztán lesz ami lesz, megteszed az első lépést. A különös bűbáj jól egyben tartja a vízburkot, még akkor is, amikor áthatolsz rajta, egyenest az egyetlen látható bejáratot megcélozva. Hoppá! Hisz itt vízlégzésre lesz szükséged! Mikor az őrtorony falához érkezel, kopognod sem kell, az ajtó hangtalanul feltárul előtted, az őrök pedig ismerősként üdvözölnek. Ha nem lenne olyan abszurd ez a hely, olyan lenne, mintha haza érkeztél volna. Az őrszemek hellyel kínálnak, de víz alatti világ jellegzetes, puha mohával borított sziklaágya nem igazán vonzó bútordarab számodra. Az őrposzton rangidős sziránusz feszülten figyeli a gondolati úton közölt beszámolódat, és még véletlenül sem szakít félbe. Mikor a mondandód végére érsz, az ábrázata eltorzul. Nincs elég tapasztalatod még a sziránusz mimikában, de úgy véled, ez a grimasz lehet náluk a mosolygás. Elmédben hamarosan képek jelennek meg, képek és azokat kísérő hangok is. Az őrszem nyilván meg akarja mutatni neked, mit kell tenned, a következő lépésben. [52970 tapasztalati pontot kaptál.] A buborékvárosban találod magad. A látvány lenyűgöző! Sziránuszok mindenütt. Milyen békés és idilli, ahogy a néma víz alatti nyugalom körülölel.
- Mi itt élünk, a buborékvárosokban, odalenn a tómélyben. Míg a jelentésem megküldöm a helytartónak, kérlek, tegyél meg nekünk egy kisebb szívességet. Odalenn, a városainkban nagyon keresett hiánycikk minden felszíni növény, és fűszer. Ezeket az ínyencségeket mi különleges csemegeként fogyasztjuk, mivel csak nagyon ritkán jutunk hozzájuk. Amíg megjön a következő parancs, kérlek, gyűjts nekünk néhány ínyencséget! Neked ez semmiség, nekünk hatalmas próbatétel, annál is inkább, mivel ezek jelentős része az erdőségekben terem, amit az ott élő, gyűlöletes kannibálok miatt lehetőleg messzire elkerülünk. Ugye megteszed? - Mi mást lehetne erre felelni, mint, hogy igen, természetesen. A sziránusz gyorsan felvillantja előtted a növényi termések képét, és melléteszi a minimális mennyiséget is. Szinte te is érzed, ahogy megkordul a gyomra, és az emésztőszervei magasabb fokozatba kapcsolnak a látvány hatására. A sziránusz ezekre a dolgokra vágyik: 10 kővirág gyümölcs, 5 gyökérsarjadék, 15 orchidea kehely, 5 mimózabimbó, 30 pöfeteg spóra, 5 tulipán gumó. Búcsút intesz a halszemű sziránuszoknak, és miközben lassan kibukkansz a buborékfalon át a levegőre, már azon töröd a fejed, hogy mi legyen a következő lépésed. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 819 bemész a 819. épületbe
Megközelíted az őrtornyot, és csak reménykedhetsz benne, hogy az őrök nem veszik majd támadásnak a kíváncsiskodásod. Mindent leteszel, aminek árthat a víz, aztán lesz ami lesz, megteszed az első lépést. A különös bűbáj jól egyben tartja a vízburkot, még akkor is, amikor áthatolsz rajta, egyenest az egyetlen látható bejáratot megcélozva. Hoppá! Hisz itt vízlégzésre lesz szükséged! Mikor az őrtorony falához érkezel, kopognod sem kell, az ajtó hangtalanul feltárul előtted, az őrök pedig ismerősként üdvözölnek. Ha nem lenne olyan abszurd ez a hely, olyan lenne, mintha haza érkeztél volna. Az őrszemek hellyel kínálnak, de víz alatti világ jellegzetes, puha mohával borított sziklaágya nem igazán vonzó bútordarab számodra. Az őrposzton rangidős sziránusz feszülten figyeli a gondolati úton közölt beszámolódat, és még véletlenül sem szakít félbe. Mikor a mondandód végére érsz, az ábrázata eltorzul. Nincs elég tapasztalatod még a sziránusz mimikában, de úgy véled, ez a grimasz lehet náluk a mosolygás. Elmédben hamarosan képek jelennek meg, képek és azokat kísérő hangok is. Az őrszem nyilván meg akarja mutatni neked, mit kell tenned, a következő lépésben. [105941 tapasztalati pontot kaptál.] Az elmédben megjelenő kép egy nagyon mogorva arckifejezésű sziránuszt ábrázol. Az őrszem ezek szerint közvetlenül továbbítja neked a helytartó gondolatait.
- Üdvözöllek, kalandozó! Nagy szerencse, hogy a véletlen összehozott bennünket, mert nagy szükségünk van rád. Eddig azt hittük, hogy a gyűlöletes nerubok a legádázabb ellenségeink, a szörnyű hálóikkal, a gőgös ostobaságukkal, és a kegyetlenkedéseikkel együttvéve, de rá kellett ébrednünk, főként a jelentésed alapján, hogy tévedtünk. Új ellenség ütötte fel fejét, ráadásul ennyire közel a tavunkhoz, ezt nem nézhetjük tétlenül. Tennünk kell valamit! Te vagy a legalkalmasabb erre a feladatra, ezért ezennel kinevezlek téged a sziránuszok bajnokává, és Első Számú Megmentőjévé! A feladatod pedig az lesz, hogy kifüstöld a fészkéből ezt az ismeretlen veszedelmet. Mindet pusztítsd el, ahányat csak találsz! Hálánk nem marad el, ne félj!

Ez a 219. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 21, délre 24 mérföldre található.

Búcsút intesz a halszemű sziránuszoknak, és miközben lassan kibukkansz a buborékfalon át a levegőre, már azon töröd a fejed, hogy mi legyen a következő lépésed. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 819 bemész a 819. épületbe
Megközelíted az őrtornyot, és csak reménykedhetsz benne, hogy az őrök nem veszik majd támadásnak a kíváncsiskodásod. Mindent leteszel, aminek árthat a víz, aztán lesz ami lesz, megteszed az első lépést. A különös bűbáj jól egyben tartja a vízburkot, még akkor is, amikor áthatolsz rajta, egyenest az egyetlen látható bejáratot megcélozva. Hoppá! Hisz itt vízlégzésre lesz szükséged! Mikor az őrtorony falához érkezel, kopognod sem kell, az ajtó hangtalanul feltárul előtted, az őrök pedig ismerősként üdvözölnek. Ha nem lenne olyan abszurd ez a hely, olyan lenne, mintha haza érkeztél volna. Az őrszemek hellyel kínálnak, de víz alatti világ jellegzetes, puha mohával borított sziklaágya nem igazán vonzó bútordarab számodra. Az őrposzton rangidős sziránusz feszülten figyeli a gondolati úton közölt beszámolódat, és még véletlenül sem szakít félbe. Mikor a mondandód végére érsz, az ábrázata eltorzul. Nincs elég tapasztalatod még a sziránusz mimikában, de úgy véled, ez a grimasz lehet náluk a mosolygás. Elmédben hamarosan képek jelennek meg, képek és azokat kísérő hangok is. Az őrszem nyilván meg akarja mutatni neked, mit kell tenned, a következő lépésben. [407468 tapasztalati pontot kaptál.] Egy nerub település képe jelenik meg előtted, amint a bennszülöttek egy sziránuszt készülnek megfőzni épp hatalmas üstjükben. A tavi lény vergődik még, de már nem sok élet van benne. A feje köré vont vízbuborék, amely a légzését biztosította volna, zavaros, vérrel szennyezett folyadékkal van teli, az arca nem is látható. Nyilvánvalóan a halálán van.
- Amit látsz, egy diplomatánk halála. Egy társa cölöphöz kötözve nézte végig a kivégzését, majd az elfogyasztását. Ezt a barbár tettet meg kell torolnunk. Pusztítsd ezeket a vadállatokat, ahogyan csak tudod, és a tetteidről hozz megfelelő bizonyítékot! Egy varázsháló, egy Kabazuka gyűrűje, és két nerub elixír megfelelő bizonyíték lesz.- Nem bírod megállni anélkül, hogy közbe ne vetnél egy gondolatot:
- Értem a kérésed, és megértem a dühödet is, de mondd csak, a xenomorfokkal mi lesz? Százával, netán ezrével tenyésznek odalenn a hegyek méhén. Egyedül képtelen vagyok egy ekkora labirintushálózatot felderíteni. A fenyegetés valós, és nem csak rátok, tavi lényekre leselkedik, de mindenki másra, a felszínen is. - Az őrszem elgondolkodik.
- Helytartónk bölcs sziránusz. Beszámolód alapján helyes döntést hoz majd. Most pedig menj, és teljesítsd be a bosszúnkat a nerubok felett! Búcsút intesz a halszemű sziránuszoknak, és miközben lassan kibukkansz a buborékfalon át a levegőre, már azon töröd a fejed, hogy mi legyen a következő lépésed. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 819 bemész a 819. épületbe
Az őrposzton rangidős sziránusz feszülten figyeli a gondolati úton közölt beszámolódat, és még véletlenül sem szakít félbe. Mikor a mondandód végére érsz, az ábrázata eltorzul. Nincs elég tapasztalatod még a sziránusz mimikában, de úgy véled, ez a grimasz lehet náluk a mosolygás. Elmédben hamarosan képek jelennek meg, képek és azokat kísérő hangok is. Az őrszem nyilván meg akarja mutatni neked, mit kell tenned, a következő lépésben. [308571 tapasztalati pontot kaptál.] Egy víz alatti barlang bejáratának víziója jelenik meg az elmédben.
- Ez a keskeny hasadék egy barlangrendszerbe vezet. Meggyőződésünk, hogy a mélyén egy őskráken tanyázik. Minden jel erre utal. Ha ezt az ősi, minden más szörnyetegnél veszedelmesebb ellenfelet is le tudod győzni, helytartónk olyan jutalmat ad neked, aminél nagyobb megtiszteltetés téged a részünkről nem érhet. Menj hát, és pusztítsd el a rémet, hogy többé soha ne háborgathasson minket!

Ez a 220. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 15, délre 24 mérföldre található.

Búcsút intesz a halszemű sziránuszoknak, és miközben lassan kibukkansz a buborékfalon át a levegőre, már azon töröd a fejed, hogy mi legyen a következő lépésed. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 819 bemész a 819. épületbe
Megközelíted az őrtornyot, és csak reménykedhetsz benne, hogy az őrök nem veszik majd támadásnak a kíváncsiskodásod. Mindent leteszel, aminek árthat a víz, aztán lesz ami lesz, megteszed az első lépést. A különös bűbáj jól egyben tartja a vízburkot, még akkor is, amikor áthatolsz rajta, egyenest az egyetlen látható bejáratot megcélozva. Hoppá! Hisz itt vízlégzésre lesz szükséged! Mikor az őrtorony falához érkezel, kopognod sem kell, az ajtó hangtalanul feltárul előtted, az őrök pedig ismerősként üdvözölnek. Ha nem lenne olyan abszurd ez a hely, olyan lenne, mintha haza érkeztél volna. Az őrszemek hellyel kínálnak, de víz alatti világ jellegzetes, puha mohával borított sziklaágya nem igazán vonzó bútordarab számodra. Az őrposzt vezetője egészen furcsa dolgot művel: megérint téged! Mit megérint, megölel! Nagyon szokatlan gesztus, és rendkívül bizarr, ahogy a sikamlós, haltestű lény a barátjaként magához szorít úszóhártyás mancsával. Hát nem fogtok ebből rendszert csinálni az biztos, döntöd el magadban, és mintha varázsütésre történne, a pillanat hangulata megtörik. Az idősebb sziránusz őrszem eltávolodik tőled, és egy buboréktárolóhoz úszik. Kivesz belőle valamit, amit elsőre valami amulettnek gondoltál, de nem az. Egy kitűző! Picinyke ruhadísz, de láthatóan az őrök nagy becsben tartják, mert mindannyian azt figyelik, mit fog csinálni a vezetőjük. A rangidős őrszem a melledre tűzi a fura emblémát, és az elmédben hirtelen feltárul egy gyönyörű város képe. Egy víz alatti városé, amely hatalmas egymáshoz ragasztott, ragyogó, színes üveggömbök halmazának látszik. A legnagyobb megtiszteltetésben lesz részed, amit csak szinráusztól kaphatsz. Mostantól látogatást tehetsz bármelyik buborékvárosban. (A kitűző olyan jelentéktelen apróság, hogy a karakterlapodon külön nem jelöljük.) [518680 tapasztalati pontot kaptál.] Búcsút intesz a halszemű sziránuszoknak, és miközben lassan kibukkansz a buborékfalon át a levegőre, már azon töröd a fejed, hogy mi legyen a következő lépésed. [5 pontot használtál fel, van még ...]