Kalóztanya (743. épület)

Épület koordinátája: [445,119]

be 743 bemész a 743. épületbe
Arra tartasz, ahol a hegyek lába a tengerbe ér, és hamarosan rábukkansz az egykori kikötőre. Itt néhány épület még viszonylagos épségben áll. Ha nem hallottál még a múlt nagyhírű ryuku kalózáról, Halálbáróról, aki egykor ezt az egész várost uralta, talán elcsodálkozol ezeknek a romoknak láttán. Itt, ezen az istenek háta mögötti szigeten, valaha bizony pezsgett az élet, legalábbis erről árulkodnak a néhol még látható hatalmas szobortalapzatok, a széttört, csicsás szökőkutak, és a mára elmorzsolódott utcakő. Szerencsére tapasztalt nyomolvasóként te könnyedén olvasol az árulkodó jelekből. Úgy tűnik, az egyik part menti raktárépületben egy kisebb bűntanya rejtőzik, ezért egyenest oda tartasz. Határozottságodnak és céltudatosságodnak hála, épségben el is jutsz a bejáratig. Benyitsz, és hagyod, hogy szemed megszokja a félhomályt. Odabent csupán egyetlen asztal áll, és egy különös fickó ül annak sarkán. Öltözékéből ítélve egy ryuku kalózkapitánnyal van dolgod. Hanyag tartása magabiztosságot sugároz, pedig nem látsz nála fegyvert.
- Félfül Zayi vagyok - közli szenvtelen hangon. - és téged, idegen, bizonyára csupán a puszta kíváncsiság űzött ide. - Közelebb lépsz. Zayi nem várva választ a kérdésére, némi szünet után folytatja: - De látom, kalandozó vagy, mégha oly furcsa-féle is, biztos kihívásokat és munkát keresel nálunk! Nos, találkozásunk mindkettőnk számára haszonnal kecsegtethet ugyan, de megbocsáss a bizalmatlanságomért, némi óvintézkedést azért szükségesnek tartok. A Császár néha hozzád hasonló fickókat küld szét Birodalmába, hogy azok utánunk, "becsületes halászok" után kémkedjenek. Ha el szeretnéd nyerni a bizalmamat, add tanújelét, hogy te nem tartozol e talpnyalók közé! Hozz nekem három hivatalnoki pecsétgyűrűt, és a mi kis titkos tárgyalásunk máris folytatódhat! Kissé elégedetlen vagy a sorsod alakulásával, de hát mi mást tehetnél? Búcsúszó nélkül hagyod el a kalózok territóriumát, miközben magadban már a következő lépésedet tervezgeted. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 743 bemész a 743. épületbe
Arra tartasz, ahol a hegyek lába a tengerbe ér, és hamarosan rábukkansz az egykori kikötőre. Itt néhány épület még viszonylagos épségben áll. A környék gyanúsan kihalt, de te nem dőlsz be a látszatnak! Nehogy egy árnyékban lapuló, izgága orvlövész teletűzdeljen mérgezett nyílvesszőivel, inkább vigyázol minden mozdulatodra, és lassan közelebb óvakodsz a kalóztanyához. Kicsit nevetséges ez a felhajtás - gondolod, miközben körülsandítasz. A kalózok mindent elkövetnek, hogy félelmetesnek és nagy hatalmúnak látsszanak. Míg beszélsz, a vezérük fontoskodó arcot vág, és hátratett kézzel sétálgat fel s alá körülötted, de téged nem csap be, hisz csak nagy nehezen tudja palástolni elégedettségét. [47995 tapasztalati pontot kaptál.]
- Nos, igen. Talán elhiszem, hogy tényleg nem vagy császári bérenc - köp ki megvetően Zayi. - de ez még nem jelenti, hogy megbízunk benned - mondja, és sokat sejtetően körülnéz. Te is érzed társai jelenlétét, de még megsaccolni sem tudod, hányan lehetnek. Mindenesetre kerülöd a hirtelen mozdulatokat. - Mit is mondtál, hogy hívnak, és honnan jössz? - kérdi.
- Nem mondtam a nevem, és eztán se kötöm az orrodra, kalóz! - mondod csendesen, de határozottan. - Bökd ki végre, miféle munkát szánsz nekem, vagy máris megyek a dolgomra!
Zayi elkomorodik, és szúrós tekintettel fürkészi az arcod. Szerencsére nem láthatja át szándékaid.
- Rendben van kevély idegen, próbára tesszük tudásod. Épp szükségünk van valakire, akit még nem köröznek Sawakiban. A kereskedelmi kikötő egyik raktárában nagy értékű, és könnyen lenyúlható "áru" rejtőzik, ám a víz fölé nyúló raktárépület kapuját csakis belülről lehet kinyitni. Menj, és nyiss utat nekünk. Egy jellegtelen halászdzsunkával érkezünk majd az éj leple alatt - kezdi, és részletesen, szájbarágósan elmagyarázza a teendőidet. Zayi felhívja még arra is a figyelmedet, hogy igen nehéz kijátszani a kikötői őrség éberségét, és a feladat valószínűleg komolyan próbára teszi majd rejtőzködő képességeidet. Mikor úgy érzed, mindent értesz, még rákérdezel a gyűrűkért járó jutalomra, ám Zayi csak vigyorog, és nem mond semmit. [A küldetés teljesítéséhez a KLD 8 parancsot kell kiadnod Sawaki kikötőjénél.] Kissé elégedetlen vagy a sorsod alakulásával, de hát mi mást tehetnél? Búcsúszó nélkül hagyod el a kalózok territóriumát, miközben magadban már a következő lépésedet tervezgeted. [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 8 küldetés végrehajtása 8
A kikötő napközben igen mozgalmas hely, mindenki teszi a dolgát, sehol sem látni bámész naplopókat. Egy alkalmas helyen jól elrejted a cókmókod, veszel egy mély levegőt, és hajrá! Igyekszel céltudatosnak látszani, körülkémlelsz, nem figyel-e valaki, aztán nyílegyenesen a kiszemelt raktárhoz vonulsz. Szerencséd van, mert bejutni viszonylag egyszerű. Csak ki kell várnod a megfelelő pillanatot. Tucatnyi rakodómunkás épp hatalmas bálákat cipel befelé. Te is felkapsz egyet, és beállsz a sor végére. Miután megszabadulsz terhedtől, egy óvatlan pillanatban ügyesen felszívódsz, és meglapulsz az egyik sarokban. Huhh! Ezzel megvolnánk, de csak most jön a neheze! Ki kell várnod az éjszakát anélkül, hogy felfedeznének. Lassan vánszorognak a percek, és odakint besötétedik. A kinti zajok fokozatosan elhalnak, és a kikötő elnéptelenedik. Míg elérkezik az idő, a kikötő őrszemei háromszor is átvizsgálják a rejtekhelyedet, de hiába. Hála kifinomult rejtőzési technikádnak, és hangtalan mozgásodnak, mindhárom alkalommal sikerül elkerülnöd, hogy leleplezzenek. A raktárban tényleg értékes holmik lehetnek, ha ennyire vigyáznak rá. Eltűnődsz rajta, hogy talán alaposabban meg kéne szemlélni azokat a fura ládákat, de ekkor épp elérkezik éjközép. Szerencsére a vízre nyíló, hatalmas vaskapu egyáltalán nem nyikorog, és az éjszakai csendben hamarosan a rakodórámpához siklik az aprócska halászdzsunka. A kalózok csak egy pillantásra méltatnak, aztán máris hozzáfognak a rakodáshoz. Mire az elégedettségtől eltelve előhozakodhatnál kérdéseiddel, máris beugrálnak, ellökik a hajót a rámpától, és keményen nekifekszenek az evezőknek. Hát így is jó! - gondolod, és úgy döntesz, ideje lelépni. A hajnal már a szállásodon talál. Érdekes érzés! Lassan kezdesz kalózzá válni! (Önanalízis: +11% rejtőzködés.) [80 pontot használtál fel, van még ...]

*Rejtőzködés: 62 kevés, 71 elég, pontosabb adat nem ismert.

be 743 bemész a 743. épületbe
Arra tartasz, ahol a hegyek lába a tengerbe ér, és hamarosan rábukkansz az egykori kikötőre. Itt néhány épület még viszonylagos épségben áll. A környék gyanúsan kihalt, de te nem dőlsz be a látszatnak! Nehogy egy árnyékban lapuló, izgága orvlövész teletűzdeljen mérgezett nyílvesszőivel, inkább vigyázol minden mozdulatodra, és lassan közelebb óvakodsz a kalóztanyához. Kicsit nevetséges ez a felhajtás - gondolod, miközben körülsandítasz. A kalózok mindent elkövetnek, hogy félelmetesnek és nagy hatalmúnak látsszanak. Míg beszélsz, a vezérük fontoskodó arcot vág, és hátratett kézzel sétálgat fel s alá körülötted, de téged nem csap be, hisz csak nagy nehezen tudja palástolni elégedettségét. [95990 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 3000 arany.] A kalózok vigyorogva köréd sereglenek. Bár érzel még némi távolságtartást, az látszik, hogy közülük való, mindenre kapható gazembernek látnak. A zsákmány, és a precíz teljesítmény, amit nyújtottál, nyilván meggyőzte őket. Hamar kiderül, hogy Félfül Zayi csupán alvezér a kalóztanyán, és hogy a csapat zöme épp odavan portyázni. Arra is hamar rájössz, hogy a sawaki-i akciót Zayi a saját szakállára hajtotta végre, és így a zsákmányból kapott haszon kevesebb felé oszlik. Zayi egy dukátokkal tömött erszényt lök eléd (az előbb már jeleztük, hogy eltetted a benne lévő aranyakat). Ezután türelmesen várakozol. A kalózok alvezére aztán egy idő után elküldi a többieket, és komolyabb hangnemben hozzád szól.
- Szóval... hm... barátom... neked van egy hajód, igaz? - Felesleges kérdés, bólintasz. - Az jó, az nagyon jó! - lelkesedik Zayi. - Kíváncsi vagyok, vajon a tengeren is olyan jól elboldogulsz-e, mint odaát, Sawakiban? Hajlandó lennél kockára tenni a hajód épségét, és az életed, hogy igazi kalóz váljék belőled? - Némi bizonytalankodás után beleegyezően bólintasz. - Nagyszerű, barátom! Akkor gyerünk, és csáklyázzunk meg pár kereskedőhajót! A fiúk most pár napig jól ellesznek nélkülem. Veled tartok! - tiltakozol, hogy hát kicsi a hajó, és te egyébként is csak egyedül... de hajthatatlan. - Nyugi, nem leszek láb alatt, észre sem veszed majd, hogy ott vagyok, és ne félj, nem kérek részt a zsákmányból! Bár az igaz, hogy segíteni sem fogok - kacarászik egy sort, és máris menni készül. Kissé elégedetlen vagy a sorsod alakulásával, de hát mi mást tehetnél? Búcsúszó nélkül hagyod el a kalózok territóriumát, miközben magadban már a következő lépésedet tervezgeted. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 743 bemész a 743. épületbe
Arra tartasz, ahol a hegyek lába a tengerbe ér, és hamarosan rábukkansz az egykori kikötőre. Itt néhány épület még viszonylagos épségben áll. A környék gyanúsan kihalt, de te nem dőlsz be a látszatnak! Nehogy egy árnyékban lapuló, izgága orvlövész teletűzdeljen mérgezett nyílvesszőivel, inkább vigyázol minden mozdulatodra, és lassan közelebb óvakodsz a kalóztanyához. Kicsit nevetséges ez a felhajtás - gondolod, miközben körülsandítasz. A kalózok mindent elkövetnek, hogy félelmetesnek és nagy hatalmúnak látsszanak. Míg beszélsz, a vezérük fontoskodó arcot vág, és hátratett kézzel sétálgat fel s alá körülötted, de téged nem csap be, hisz csak nagy nehezen tudja palástolni elégedettségét. [143985 tapasztalati pontot kaptál.] Félfül Zayi-val madarat lehetne fogatni. Lelkesen újságolja társainak, milyen nagyszerűen helyt álltatok, és hogyan fosztottatok ki három kereskedőhajót is. Még hogy ti?! Hisz a kisujját se mozdította - gondolod ingerülten. Feltűnik, hogy sokkal több a kalóz a rejtekhelyen, mint legutóbb, és igen, mintha egy árbóc-csúcsot láttál volna a sziklák mögül kikandikálni. Talán visszatért a portyáról a nagyfőnök? Nem kell sokat várnod a válaszokra. Hamarosan előkerül egy nagydarab, kerek arcú, szakállas, és rendkívül mogorva fickó, egy bizonyos Rhodden. Mikor megjelenik, a kalóznép elcsendesedik.
- Ki ez az alak? - förmed Félfül Zayira, aki gyorsan hadarva elmeséli neki legutóbbi akciótokat, és a pecsétgyűrűkről is szót ejt. Valahogy a sawaki-i akciót kifelejti a beszámolójából. - Valóban így történt? Tényleg ilyen belevaló kalózjelölt volnál? - kérdezi bizalmatlanul, és körbejárva megszemlél téged. - Nos, rendben van, fiacskám! Mostanság nagy szükségünk van ilyen jó kiállású kalózokra, mint te vagy. Van egy, hogy is mondjam, igen kényes feladat, amit nem szívesen bízok ezekre az idiótákra - karol a válladba, és terel el a zsivalygó legényei közeléből. - Tudod, ha portyáról van szó, remek fickó mindahány, de a diplomáciához, na ahhoz nincs érzékük. Van egy régóta húzódó vitánk egy közeli kolóniával. Innen délnyugatra van egy kis sziget, csak pár mérföld az egész, de a szívében teriádok élnek, akikkel nem igazán jövünk ki. Néhány hete sikerült elérnünk, hogy szóba álljanak velünk, mert tudod, nem jó az ellenségeskedés. Mégiscsak itt élnek néhány mérföldre tőlünk. Aztán egy véletlenül elejtett mondatom miatt megorroltak rám, így velem már nem állnak szóba. Csak te mehetsz el hozzájuk. Simítsd el ezt a viszályt, és gazdagon megjutalmazlak a fáradozásaidért! Hajózz át annak a csöpp szigetnek a tengerpartjára, és keresd meg a teriádok ónixoszlopát! Sajnos nem emlékszem, hogy pontosan hol találod, de hidd el, nem lesz nehéz rábukkanni. Itt kell találkoznod a nagykövetükkel. Egy dologra figyelj, hogy fegyvert ne vigyél. A legjobb, ha mezítelen felsőtesttel érkezel a találkozási pontra, ebből is látszani fog, hogy szándékaid tisztességesek. Ne aggódj, ha ügyes vagy, nem lesz semmi baj! [Az ónixoszlop keresgélésének a KLD 9 parancs kiadásával állhatsz neki az említett sziget tengerpartján.] Kissé elégedetlen vagy a sorsod alakulásával, de hát mi mást tehetnél? Búcsúszó nélkül hagyod el a kalózok territóriumát, miközben magadban már a következő lépésedet tervezgeted. [5 pontot használtál fel, van még ...]

*Az ónixoszlop egyénenként változó koordinátán található, pl: [433,126], [434,125]

kld 9 küldetés végrehajtása 9
Félmeztelenre vetkőzöl, és a holmidat gondosan elcsomagolod. Már messziről kiszúrod az ónixoszlopot, ezért egyenest afelé veszed az irányt. Az oszlophoz mész, és leülsz a tövébe, a hátad pedig a hűvös, fekete kőnek veted. Kicsit izgulsz, hisz még sosem tárgyaltál teriádokkal, és csak ekkor ötlik fel benned, hogy vajon miképp fogjátok majd megérteni egymást? Egy hosszú óra telik el így, egyre unalmasabb várakozással, ám mikor már épp feladnád, egy árnyék vetül rád.
- Ah, végre! Már épp - kezded, de hirtelen olyan fájdalmat érzel, mintha egy könyörtelen karmos mancs markolna közvetlenül az agyadba! Minden elsötétül előtted... Mikor magadhoz térsz, kezed, lábad, sőt a nyakad, és a homlokod is az ónixoszlophoz van kötözve! Szádat valami növényi levéllel tömték tele, hogy alig kapsz levegőt. Mozdulni sem tudsz, nem hogy kiszabadulni! Vadul forgatod a szemed, hogy legalább lásd, mi folyik körülötted. Teriádok állnak körbe, és komor arccal méregetnek. Kicsit később egy színes csíkokkal díszített maszkot viselő, hajlott hátú teriád lép eléd. Hangja közvetlenül az agyadban csendül, nyilván valamilyen számodra ismeretlen telepatikus képességet használ.
"Jól van! Erős vagy, és egészséges! Méltó áldozatot küldött az az ocsmány azuka! Épp megfelelőt, igen! Elfogadjuk! Egy évre ismét békét köthetünk! Örülj, te szánalmas féreg! Örvendezz! A tieid ismét békében hajózhatnak a szigetünk mentén egy teljes éven át!"
Megpróbálsz kiáltani, de csak erőtlen nyöszörgés szűrődik ki a torkodból.
"Ne tiltakozz, rabszolga, inkább törődj bele a sorsodba."
A hang, amit a teriád kiadott magából, akár kacagás is lehetne, aztán magadra hagy. Megpróbálsz gondolkodni, de nehezedre esik. Az a nyavalyás kalóz! Oh, hogy lehettél ennyire balga, ennyire naiv, ennyire... Na, de ezzel még nincs vége! - fogadkozol. Az est hátralévő részében a közeli teriád település lakosai kiélik rajtad kegyetlenkedő hajlamaikat - ez a büntetés hát a fajtársaik ellen elkövetett bűneidért? Olyan fájdalmakat élsz át, amihez foghatót eddigi életedben még sosem tapasztaltál. (-20 max. életpont.) Mikor vége lesz, és már megkönnyebbülve várnád a halált, a hajlott hátú vénség leül, és kényelmesen elhelyezkedik meggyötört tested előtt, és munkára fogja az elme hatalmát! Apránként teljesen elbontja csekélyke mentális védelmedet, aztán pszi-csápjaival szipolyozni kezdi az agyad! (-20 max pszi-pont.) Üvöltenél a fájdalomtól, de már ehhez sincs erőd. De a sámánnak még ez sem elég, varázsolni kezd, és a közétek feszülő manakapcson át elkezdi elszívni a varázserőd. (-40 max. varázspont.) Elájulsz. Ez egészen hajnalig tart. Ahányszor elájulsz, annyiszor térítenek észhez, és mindig csak kicsinyke sebet kapsz, ám az életerőd folyamatosan, egyre fogy. Mikor a kelő nap sugarai megérintik az ónixoszlop hegyét, felperegnek a dobok, felsikoltanak az éles hangú sípok, és a sámán a szívedbe döfi acélkarmait. Furcsa. Fájdalom helyett, szinte megváltás a halál. Kívülről látod magad, mint egy idegen szemlélő. A sámán elvágja kötelékeid, és vérben úszó tested a homokba hull. Aztán a szörny elkiáltja magát, és a teriádok lassan mind elvonulnak az erdő irányába. Te pedig élettelen testedben csücsülve a szétáradó haragnak és dühnek adod át magad, s azon morfondírozol, miképp állj bosszút Rhoddenen és a kalóztanya többi lakóján (ahhoz, hogy ezt a későbbiekben megtedd, a KLD 10 parancsot add ki a kalóztanya mezején). Aztán vége... [80 pontot használtál fel, van még ...]

*Ezután kisülnek a gyógyításra vonatkozó parancsok.

kld 10 küldetés végrehajtása 10
A kalóztanya lakóinak sorsa megpecsételődött! A téged ért megaláztatás, és veszteségek megtorlásért kiáltanak. Ezt a szégyent csakis vérrel lehet tisztára mosni! Nem állítottak őrszemet, és valamit ugyancsak ünnepelnek odabenn! - hallgatózol. Tán épp azt, hogy egy évre ismét letudták az élőáldozás problémáját. De most alaposan melléfogtak! Gyorsan körbejárod a vénséges-vén raktárépületet, és bezárod az ajtókat, aztán módszeresen hozzáfogsz, hogy felgyújtsd a falakat. A csontszáraz fa pillanatok alatt lángra kap. Néhány perc múlva fáklyaként ég az egész épület! Bentről sikítozás, és szánalmas segélykiáltások hallatszanak, és te elégedetten szemléled a műved. Sajnos az egyik oldalajtó valahogy elkerülte a figyelmedet. Néhány lángoló ruhájú kalóznak sikerült kijutnia rajta. De nem jutnak messzire. A belélegzett füst, és a tűz megteszi a hatását. Nocsak! Hiszen az egyikük épp az a tetű Rhodden! Közelebb lépsz a haldoklóhoz, aki elhalóan segítségért esdekel, aztán kiszenved. Átkutatod a kalózvezért. Ah! Egy kincses térképet találtál! Menten kigöngyölöd. Miután memorizáltad az általa mutatottakat, undorodva hagyod el ezt a megérdemelten kifüstölt patkánytelepet.

Ez a 164. labirintus térképe. A bejárat innen keletre 3, északra 3 mérföldre található. [50 pontot használtál fel, van még ...]