Kikötő (729. épület) (Sawaki)

be 729 bemész a 729. épületbe
Belépsz a kikötő területére. Berakodásra váró ládákat, s körülöttük szorgoskodó munkásokat látsz mindenfelé. Odébb egy-két hajó is horgonyozik. A ryukuk rád sem hederítenek. Kis idő elteltével azonban észrevesz egy fickó, aki eddig a kikötői hordók és ládák rakodását irányította. Igazi tudálékos típus - kezében jegyzettömb, melyre egy tintás végű aranytollal firkált eddig valamit, orrára pedig - rövidlátását ellensúlyozandó - egy gyémánt okulárét csúsztatott. - Mit keresel itt? - kérdezi. Az álcának köszönhetően csupán egynek lát a ryuku közemberek közül. - Munkát - bököd ki az első dolgot, ami eszedbe jut. - Csak lenne itt számomra valami feladat. A férfi gyanakodó arcvonásait lassan felváltja valamiféle örömteli mosoly. - A legjobbkor! Épp szükségem van munkaerőre - sóhajt fel, majd bemutatkozik. Hayatinak hívják. Tesz egy kört körülötted, hogy végigmustrálhassa, mire is lennél alkalmas. - Felveszlek a kikötő őrségébe. Sötétedéskor kezdesz. Hogy te éjjeliőr legyél?! Ennél azért többre vagy hivatott. Lehetne azonban rosszabb is - ha azokat a böhöm nagy ládákat kellene cipelned a raktáraktól a hajókig, meg vissza. Egy éjszakát csak kibírsz, s utána majd meglátod mihez kezdj. Megrázod Hayati feléd nyújtott kezét. Az üzlet ezzel megköttetett. [A munka megkezdéséhez a KLD 6 parancsot add ki.] Búcsút intesz, majt magad mögött hagyod a kikötőt. [5 pontot használtál fel, van még ...]

kld 6 küldetés végrehajtása 6
Amint belépsz a kikötő területére, egy marcona izomkolosszus fogad - ő a biztonsági őrök egyike. Amikor elmondod, hogy Hayatinak dolgozol, és az éjszakai műszakra jelentkezel, a férfi elmagyarázza, mi is a teendőd. - Nem árt, ha körbejársz a ládák körül. Ha szerencséd van, még tolvajt is foghatsz! - a férfi arcán sejtelmes mosoly suhan át a gondolatra. Megkezdődik hát az őrködés, sétálni kezdesz a ládák között, majd végig a molón. Már épp kezdenél beleunni, hogy ilyen csendes az éjszaka, amikor váratlanul történik valami. Az egyik hajó fedélzetén egy kisebb csapat ryuku tolvajt pillantasz meg. Biztos, hogy rosszban sántikálnak! Ideje, hogy elvégezd, amire felbéreltek! (ld. enc.)

*Egymás után két ryuku tolvajbanda jön.

A biztonsági őr, aki a kikötőbe beengedett, most érkezik a mólóhoz. - Ezért méltán számíthatsz Hayati elismerésére! - veregeti meg a vállad. - Jól csináltad! Mindenképp jelentkezz nála honlap! Int néhány, időközben összecsődült éjjeliőrnek, s a tolvajok holttestét magukkal vonszolják. A szolgálat hátralevő részében még körbejársz a ládák között - egyikbe másikba bele is kukkantasz: gyapot, takarmány, mindenféle ruhanemű, bőrdarabok, kagyló, különféle ércek képezik tartalmukat. Hát ebben a kikötőben aztán tényleg sokszínű árukészletet raktároznak. Az éjszaka a továbbiakban eseménytelenül telik, több tolvajhoz nem lesz szerencséd. A nap első kósza sugarainak megjelenésével véget érnek itt teendőid, így hát továbbállsz. [100 pontot használtál fel, van még ...]

be 729 bemész a 729. épületbe
Belépsz a kikötő területére. Berakodásra váró ládákat, s körülöttük szorgoskodó munkásokat látsz mindenfelé. Odébb egy-két hajó is horgonyozik. Hamarosan előkerül Hayati is. Nagy munkában van éppen, erről tanúskodik a kezében fogott, adatokkal teljesen telefirkált jegyzettömb, s pattogós viselkedése is. Röviden mesélsz kalandjaidról. Hayati elégedett mosollyal fogadja a híreket. [15600 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 200 arany.] - Az eddig ledolgozott napok után járó fizetésed - mondja a kezedbe nyomott aranyérmékre utalva. - Megtoldva egy kis pótlékkal, amiért sikeresen elkaptad azokat a tolvajokat. Nagy szükségem van a hozzád hasonló munkaerőre! Este újra várunk. Ábrázatod savanyúra vált. A közemberek mindennapi munkájából már nagyon eleged van. Ezt meg is említed Hayatinak. - Aham, szóval valami izgalmasabbat szeretnél. Mit szólnál hozzá, ha kiküldenélek a nyílt tengerre? Hamarosan indul egy hajó - krákent fognak halászni -, akik matrózokat keresnek a fedélzetre. A fizetség 250 arany a sikeresen elejtett zsákmány árából. - Ez jól hangzik - mondod a munkára, s nem a fizettségre utalva - az éjjeliőrség után bármi felüdülés lenne. - Rendben, később jelentkezz majd annál a hajónál - itt Hayati egy kétárbócos bárkára mutat, amely jelenleg elhagyatva ringatózik a kikötői dokkban - és mondd meg, hogy én küldtelek. Megígéred, hogy így teszel. [A jelentkezéshez a KLD 7 parancsot add ki.] Búcsút intesz, majt magad mögött hagyod a kikötőt. [5 pontot használtál fel, van még ...]

*FIGYELEM: Fordulónként csak egy sikeres KLD parancsa lehet egy karakternek. Egymás után tehát egy fordulón belül nem csinálható meg a 6-os és 7-es KLD egyszerre.

kld 7 küldetés végrehajtása 7
Megközelíted a hajót, s ekkor már a nevét is megtudod: a bárka oldalára festett szöveg alapján Krákenhalásznak hívják. Milyen ötletes! A hajó körül már több matróz is sürgölődik: némelyik a vitorlát igazgatja, mások a hajó fedélzetét mossák fel. Hamarosan előkerül a kapitány is, lehelete és a kellőnél nagyobb ingatagsága alkoholos befolyásoltságára utal. Sebaj, az ő hajója, nem szólhatja meg érte senki. Elfoglalod a helyed a matrózok között, segítesz a vitorlavászon kibontásában, s a hajó már útra is kel! Némi idő elteltével olyan érzéseid támadnak, hogy ez az útvonal nem éppen a krákenek élőhelyére vezet. Túlságosan zöld itt a víz - vagyis viszonylag sekély tengeren hajóztok. Annyit már megtanultál a hajózással töltött idő folyamán, hogy a krákenek nem ezt szeretik. Sem a matrózoknak, sem a kapitánynak nem tűnt volna fel, hogy itt nem találkoztok eggyel sem? Kénytelen vagy szólni. A kapitányt szerencsére jókedvében találod véleményeddel, mély, kiszáradt hangja először ugyan gyanakodásról és flegmaságról árulkodik, de tanácsaid aztán felkeltik érdeklődését. Oda is int a kormányosnak, hogy változtassa meg az irányt. Reméled, igazad lesz. Rövid időn belül megpillantjátok az első óriáskrákent. Majdnem felborítja a hozzá képest piciny hajót. Most meglakol azért a pusztításért, amit korábban a ryuku hadi- és kereskedőflottákban tett! A matrózok tudják módját, hogyan kell az ilyet elejteni. Előkerülnek a kampós acélszigonyok, horgonyszerű dobófegyverek, s a krákenhalászat elmaradhatatlan kelléke: sok-sok feltekercselt kötél és háló. A kráken nem adja könnyen magát, a halászok mégis gyorsan leterítik (közben csupán néhány tucat matróz veszik oda - testük kettéharapva hull alá a habokba). Főleg, hogy te is segédkezel benne: a kampós acélszigonyt nem okoz gondot a kráken leglágyabb testrészeibe állítani, s ahogy a kíntól forgolódik, a hálóba is menthetetlenül belegabalyodik. A gúzs hamarosan olyan szorosan fogja, hogy már mozdulni sem tud. Ezután könnyű a partra vontatni. A halászat tehát így ér véget, mindenfelé örömteli arcokat látsz. Hát igen, végre ezek a halászok is megkaphatják a beígért bónuszt a zsákmány elejtéséért. Még megtudod, hogy a pénzért Hayatinál kell jelentkezni, s azt is, hogy a Krákenhalász most egy ideig nem fut ki a tengerre. Aztán magad mögött hagyod őket, s ezt az életet. [80 pontot használtál fel, van még ...]

*A küldetés teljesítéséhez hajózás szakértelem szükséges. A szakértelem pontos nagysága nem ismert: 30 kevés, 35 elég.

be 729 bemész a 729. épületbe
Belépsz a kikötő területére. Berakodásra váró ládákat, s körülöttük szorgoskodó munkásokat látsz mindenfelé. Odébb egy-két hajó is horgonyozik. Hamarosan előkerül Hayati is. Nagy munkában van éppen, erről tanúskodik a kezében fogott, adatokkal teljesen telefirkált jegyzettömb, s pattogós viselkedése is. Röviden mesélsz kalandjaidról. Hayati elégedett mosollyal fogadja a híreket. [30000 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 250 arany.] - A kráken elnyerte méltó büntetését - mondja. - Már fel is szeletelték, teste étek lesz a nemesi bálokon, bőréből pedig a legfinomabb ruhanemű készül. Erre csak bólogatni tudsz. - Gondolom, a halászatba is beleuntál. - Jól látja! - Azt hiszem, most újra éjjeli őrségbe küldelek. - Nem lenne inkább valami más feladat - kérdezed, reménykedve benne, hogy most már valami magasztosabb cél érdekében mozgósíthatod magadat. - Ez az őrszolgálat nem teljesen az lesz, amiben korábban részed volt - adja elő Hayati színesen tálalva az éjjeliőrségben rejlő lehetőségeket. - Most olyan feladatot adok neked, amit egyetlen emberem sem tudott eddig megoldani. Egyik távolabbi raktárunkból rendre minden este eltűnik az odapakolt áru. Számtalan őrt állítottam már az épület köré, de hiába, a tolvajok valahogy kijátszák őket. Egyikük sem látott semmit, az áru pedig eltűnt reggelre. Remélem te el tudod kapni őket. Mesés összeget, 1000 aranyat fizetek, ha ez sikerülne! Hayati elővesz zubbonya ujjából egy térképet, ami talán segíthet abban, hogy a következő éjszakai kalandod eredményesen záruljon. A raktárépület alaprajza az. Biztosítod róla, hogy nem fog csalódni benned, elkapod ezt a tolvajbandát is.

Ez a 148. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 3, északra 3 mérföldre található. Búcsút intesz, majt magad mögött hagyod a kikötőt. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 729 bemész a 729. épületbe
Belépsz a kikötő területére. Berakodásra váró ládákat, s körülöttük szorgoskodó munkásokat látsz mindenfelé. Odébb egy-két hajó is horgonyozik. Hamarosan előkerül Hayati is. Nagy munkában van éppen, erről tanúskodik a kezében fogott, adatokkal teljesen telefirkált jegyzettömb, s pattogós viselkedése is. Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról. Hayati elégedett mosollyal fogadja a híreket. [60000 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1000 arany.] Vonakodva fizeti ki a beajánlott jutalmat, hiszen a tolvajokat sikerült ugyan lefülelni, de az árut visszaszerezni nem. Hayati komor arckifejezéssel intézi hozzád következő kérését: - Egy jelentős nemesi háznak szállítottam volna le az árut. Ha rájönnek arra, hogy elvesztettem a fegyvereiket és a vértjeiket, nekem annyi! Segíts rajtam, ha sikerülne visszaszerezned őket, bármekkora összeget megadnék értük. Akár 30 ezer aranyat is! Úgy teszel, mint aki töpreng az ajánlaton, de csak a hatásvadászat kedvéért. 30 ezer arany nagyon nagy összeg (neked is jól jön), ezek szerint nagyon értékes lehet az az áru. Végül bólintasz, beleegyezel a segítségbe. - Keresd a yetimancs címeres sangin fegyvereket és vérteket. Ugyanis ez a Tarandon nemesi ház, azaz az üzletfeleim szimbóluma. Itt pedig a lista arról, hogy mit loptak el - mondja Hayati, majd felolvassa egy papírról, minek a megszerzése lesz a következő küldetésed: - 5 nunchaku, 5 hakama, 5 tradicionális öv és 1 rizspapír vért. - Valami ötlet, hogy hol kezdhetném el a kutakodást? - kérdezed még. - Tippem sincs. Sebaj, valamit majd csak-csak kitalálsz. Talán a városok feketepiacain vagy az aukciókon hamarosan megjelennek ezek a tárgyak - amikor a tolvajok értékesíteni próbálják őket. Reméled, nem tévedsz. Búcsút intesz, majt magad mögött hagyod a kikötőt. [5 pontot használtál fel, van még ...]

*A kért tárgyak nem egyformák mindenkinél, kivéve a rizspapír vértet.

be 729 bemész a 729. épületbe
Belépsz a kikötő területére. Berakodásra váró ládákat, s körülöttük szorgoskodó munkásokat látsz mindenfelé. Odébb egy-két hajó is horgonyozik. Hamarosan előkerül Hayati is. Nagy munkában van éppen, erről tanúskodik a kezében fogott, adatokkal teljesen telefirkált jegyzettömb, s pattogós viselkedése is. Röviden mesélsz kalandjaidról. Hayati elégedett mosollyal fogadja a híreket. [148803 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 30000 arany.]
- Az életemet mentetted meg ezzel, hogy visszaszerezted a fegyvereket, s vérteket. Ezzel azonban még nem értünk az ügy végére, ugyanis történt valami más is. A tolvajok pár nappal ezelőtt, az éjszaka közepén újra megjelentek a raktárban. Egy térkapun át érkeztek, pont úgy, mint amikor te találkoztál velük. Persze résen voltunk, és lecsaptunk rájuk. Többségük elmenekült. Azonban egy teriád mágus is volt velük. Több, mint meglepő, hogy ryuku tolvajok szövetkezzenek egy teriáddal... Na de a lényeg: sikerült őt megsebesíteni! Valami ekkor megváltozott, hirtelen éles fájdalom hasított mindegyikünk elméjébe! Szinte elviselhetetlen volt. Aztán a teriád mágus átvetette magát a kapun, és - szerencsére - vele együtt a kín is távozott. - Hayati nyel egy nagyot, mielőtt bejelenti, mi történt ezután: - A térkapu nyitva maradt, azóta is ott vibrál a raktárban! Az embereim gyávák, dupla prémiumért sem hajlandóak átkelni rajta. Mondjuk okkal, hiszen ellenségünk egy teriád mágus. Jól sejtem, hogy te ezt a küldetést is elvállalnád? Jól ismer. Csak kérdés, mit tud még felajánlani.
- A Tarandon féle üzlet sokba került nekem, aranyat többet nem tudok adni - mondja Hayati. -, de talán ezt a különleges hajóács készletet is elfogadod jutalomként. A moák kovácsolták, egy phua-kúpból került elő nem is olyan régen! Akkor bizony kell neked egy olyan! A küldetés teljesítéséhez csupán át kell lépned a térkapun, körülnézni, majd jelenteni Hayatinak, hogy mit láttál. Nem tűnik bonyolultnak.
- Végezz velük - teszi hozzá még Hayati, szétzúzva ezzel a küldetés komolytalanságáról alkotott elképzeléseidet. - Nem akarom őket újra a raktáramban látni!

[A térkapun átlépéshez a raktárba nem kell újra bemenned, annak mezőjén a BE 149 parancsot használd.]
A 149. labirintus bejáratát innen keletre 3, északra 3 mérföldre találod. Búcsút intesz, majt magad mögött hagyod a kikötőt. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 729 bemész a 729. épületbe
Belépsz a kikötő területére. Berakodásra váró ládákat, s körülöttük szorgoskodó munkásokat látsz mindenfelé. Odébb egy-két hajó is horgonyozik. Hamarosan előkerül Hayati is. Nagy munkában van éppen, erről tanúskodik a kezében fogott, adatokkal teljesen telefirkált jegyzettömb, s pattogós viselkedése is. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben. [237603 tapasztalati pontot kaptál. (+1% halhatatlanság.) Jutalmad 1 hajóács készlet. (ld. enc.)] Búcsút intesz, majt magad mögött hagyod a kikötőt. [5 pontot használtál fel, van még ...]