Nemesi palota (Sawaki) (728. épület)

Épület koordinátája: [449,19]

be 728 bemész a 728. épületbe
Közelebb vonszolod magad a nemesi palotát védő őrökhöz. Magatartásuk lenéző, pökhendi, de ugyanakkor kicsit a kiváncsiság is ott bújkál benne: nem értik, a magadfajta ágról szakadt csavargó miért akarhat bejutni egy ilyen előkelő palotába. Hát persze, most így nézel ki. Szerencsédre a palotamester is épp arra jár, aki - már első pillantásra látod - hajlik a meggyőzésre. Vagy mégsem? - Menj innen, rongyos koldus, semmi keresnivalód itt - mondja a férfi. - Az adományozó nap négy nap múlva lesz! - Munkát keresek - mondod hirtelen ötlettől vezérelve. - Miféle munkát? - kérdezi a palotamester, hangja érdeklődőre vált. - Jöhet bármi - feleled, de a beszélgetőpartneted arcán hirtelen megjelenő mosoly láttán kénytelen leszel megbánni kijelentésedet. - Nos, szerencséd van. Talán van itt valami neked való. Épp a palota egyik szárnyát bővítjük, és szükségünk van kőhordó emberekre. Napi egyszeri kosztot és az istállóban való alvási lehetőséget biztosítunk. Megvonod a vállad, mint aki "miért ne" álláspontra helyezkedik. Valójában tényleg azt gondolod: miért ne? Egy kis kőhordásba még senki nem halt bele. Jobb, mint ha elzavarnának. Így legalább többet megtudhatsz a ryukukról, meg erről a családról. A palotamester megmondja, hol kell jelentkezned. [A küldetés végrehajtásához a KLD 5 parancsot add ki az építendő palotaszárnynál.] Sietve magad mögött hagyod a palotát.

kld 5 küldetés végrehajtása 5
Hamar megtalálod a palota félkész, építés alatt álló szárnyát az egyik hátsó udvarban. Jelentkezel a munkafelügyelőnél, aki elmondja, honnan hova kell a köveket hordani. Az apróbb (alig százkilós) kockaköveket a munkások hordják, az ennél nagyobbakat erre ácsolt gépekkel mozgatják. Már épp jól belemelegedsz a munkába, amikor kisebb izgatottság támad a melletted gályázók soraiban. Hamar megtudod, miért: maga lord Toyaki, a nemesi ház feje érkezett felügyelni a munkát. Most már te is látod az előkelően kiöltözött férfit, aki a korábbról ismert palotamester kíséretében jár körbe az építkezésen. Aztán megpillantasz valami mást is, nem messze lord Toyakitól, a munkások soraiban, egy megcsillanó tőrt, amely itt és most egyértelműen gyilkosságra készül. Ösztönösen cselekszel, a kithszaki orgyilkosra veted magad. (ld. enc.)

*Egymás után két kithszaki orgyilkos jön.

Végre a ryuku katonák is elözönlik a teret, és az építkezésen dolgozó összes munkást egyesével megmotozzák. Közben lord Toyaki hozzád lép, és elégedetten végigmér. - Bár külsőd koldust takar, nekem úgy tűnik te többre vagy hivatott ennél - hangzik a dicséret a nemesúr szájából. - Ha arra jársz, keress fel a palotámban - mondja még, majd sarkon fordul, és távozik. Ez aztán a hozzád illő gyorsan felfelé ívelő karrier, gondolod magadban. A munkanap ezután már gyorsan véget ér, még pár követ behordasz az udvarról a fal mellé, majd a távozás mellett döntesz, mivel vacsorára már nem maradnál, az istállóban meg pláne nem akarsz aludni.[90 pontot használtál fel, van még ...]

be 728 bemész a 728. épületbe
Közelebb vonszolod magad a nemesi palotát védő őrökhöz. Magatartásuk lenéző, pökhendi, de ugyanakkor kicsit a kiváncsiság is ott bújkál benne: nem értik, a magadfajta ágról szakadt csavargó miért akarhat bejutni egy ilyen előkelő palotába. Hát persze, most így nézel ki. Elmondod nekik, hogy a palotamester jóbarátja vagy, irgumburgum lesz, ha nem szólnak neki. Az őrök kétkednek szavahihetőségedben. Egyikük azonban - nagy szerencsédre - halványan emlékszik arra, hogy látott titeket a múltkor beszélgetni, s meggyőzi a többieket, hogy hívják oda a palotamestert. Az ízlésesen kiöltözött hivatalnok jókedvűen fogad. Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról. Miután a palotamester türelmesen végighallgatta mondandódat, a palota belsejébe vezet, egyenesen lord Toyaki fogadószobájába. [30000 tapasztalati pontot kaptál.] Pazarul berendezett termeken haladtok keresztül, a bútorokon és a falakat díszítő pajzsokon mindenütt az aranysárkány címert, azaz a ház szimbólumát látod. A gyertyatartók anyaga, a tükrök, a szőnyegek és a székek karfájának szegélyei, mind-mind színarannyal bevontak. Azt hitted te már megismerted odaát a fényűzés magasiskoláját, de mindaz lord Toyaki palotájának berendezéséhez képest egy nincstelen parasztkunyhóéhoz hasonlítható. Aztán hamarosan eléritek a nemesúr fogadószobáját, két morcona szamuráj őrzi. Nem is kell olyan sokáig várnod a bebocsátásra. - Hát itt vagy. Már vártalak - néz fel a lapos asztalon szétszórt dokumentumok mögül lord Toyaki, amikor belépsz hozzá. Egy párnán ül, és téged is hasonló hellyel kínál dolgozóasztala túloldalán. Hát kényelmetlen, de azért az illem úgy kívánja, hogy letedd hátsódat. Házigazdád rögtön a tárgyra tér: - A gyilkosok, akiket az építkezésen elintéztél, szakképzett, könyörtelen nindzsák, a Kithszaki klán harcosai. Erős a gyanúm, hogy a rivális hadúr, lord Kotobanu küldte őket ellenem. Aljas, gerinctelen gazemberrel van dolgunk. Először az unokahúgomat raboltatta el. Amikor nyíltan megvádoltam ezzel, Kotobanu úgy érezte a becsületébe gázoltam. Becsület, haha, az a férfi semmit nem tud a becsületről. Biztos vagyok benne, hogy ő mozgatja a szálakat a háttérből, hogy családom tagjainak kiirtásával az ő háza az enyém fölé emelkedhessen. - Mit tehetek? - szakítod meg a történet végét jelző, hirtelen támadt csöndet. - Ki kell derítened, igaz-e a feltevés. Bizonyítékra van szükségem, hogy végre jogszerűen megtámadhassam Kotobanut. Ellenségünk palotájába csak egyféleképpen juthatsz be észrevétlen. Van egy vízmosás a város szélén, ha azon felsétálsz, bejutsz a Sawaki alatt húzódó csatornarendszerbe, van is erről egy térkép itt valahol. Az innen induló járatok összeérnek a Kotobanu palotája alatt húzódókkal. Hozz bizonyítékot, és házam tagjává teszlek. Bólintasz. Toyaki a legjobbhoz fordult, az ilyesmi kalandok már Ghallán sem kottyantak meg neked.

Ez a 144. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 9 mérföldre található. Sietve magad mögött hagyod a palotát. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 728 bemész a 728. épületbe
Közelebb vonszolod magad a nemesi palotát védő őrökhöz. Magatartásuk lenéző, pökhendi, de ugyanakkor kicsit a kiváncsiság is ott bújkál benne: nem értik, a magadfajta ágról szakadt csavargó miért akarhat bejutni egy ilyen előkelő palotába. Hát persze, most így nézel ki. Elmondod nekik, hogy a palotamester jóbarátja vagy, irgumburgum lesz, ha nem szólnak neki. Az őrök kétkednek szavahihetőségedben. Egyikük azonban - nagy szerencsédre - halványan emlékszik arra, hogy látott titeket a múltkor beszélgetni, s meggyőzi a többieket, hogy hívják oda a palotamestert. Az ízlésesen kiöltözött hivatalnok jókedvűen fogad. Röviden mesélsz kalandjaidról. Miután a palotamester türelmesen végighallgatta mondandódat, a palota belsejébe vezet, egyenesen lord Toyaki fogadószobájába. [60000 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 hűbéresi gyűrű. (ld. enc.)] A helyiség olyan, mint előző alkalommal. - A gyűrű most már a családhoz köt, használd egészséggel - mondja lord Toyaki, majd int, hogy ülj le. Egy kényelmesnek tűnő párnát szemelsz ki magadnak, de hiába, így sem túl kényelmes a ryuku módi. A ház ura közben folytatja mondandóját. - Kotobanu becsülete most már teljesen odaveszett, úgyhogy meg kell halnia! - A hidegvérű kijelentés hallatán felrémlik benned, hogy ha rájönne a származásodra, Toyaki a te halálos ítéletedet is ilyen szenvtelenül hozná a tudomásodra. - Azonban van itt egy másik gond is. Kotobanu lelkét Genyukuhoz, egy nagyhatalmú draklen sárkányfajzathoz kötötték. Amíg Genyuku él, Kotobanu sérthetetlen. Úgyhogy előbb vele kell végeznünk. Ezt a feladatot szántam neked, hűbéresem. - Nem bólintasz, nem kérdezel vissza - hagyod, hogy lord Toyaki folytassa. - Genyuku egyik szülője egy isten leszármazottja volt, így Genyuku maga is félig halhatatlan. Ahhoz, hogy szembe szállhass vele, egy speciális varázsitalra lesz szükséged. Az alkimistám minden további nélkül el tudja készíteni a főzetet, de csak ha megvannak az alapanyagok: 20 korty galócapálinka, 8 édesmoha csomó, 2 azuka vese, 1 sárga gyöngy, 2 tűzsárkány ital, 6 pöfeteg tojás és 30 gourry tojás. Bár összeszedni őket nem túl egyszerű, azt hiszem te képes leszel rá. Bólintasz, majd útnak indulsz. Még át kell gondolnod, hogy segítesz-e Toyakinak, bár előző ajándéka, a hűbéresi gyűrű igen csábító volt. Ahonnan ez jött, jöhet még más hasznos is, véled. Sietve magad mögött hagyod a palotát. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 728 bemész a 728. épületbe
Közelebb vonszolod magad a nemesi palotát védő őrökhöz. Magatartásuk lenéző, pökhendi, de ugyanakkor kicsit a kiváncsiság is ott bújkál benne: nem értik, a magadfajta ágról szakadt csavargó miért akarhat bejutni egy ilyen előkelő palotába. Hát persze, most így nézel ki. Elmondod nekik, hogy a palotamester jóbarátja vagy, irgumburgum lesz, ha nem szólnak neki. Az őrök kétkednek szavahihetőségedben. Egyikük azonban - nagy szerencsédre - halványan emlékszik arra, hogy látott titeket a múltkor beszélgetni, s meggyőzi a többieket, hogy hívják oda a palotamestert. Az ízlésesen kiöltözött hivatalnok jókedvűen fogad. Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról. Miután a palotamester türelmesen végighallgatta mondandódat, a palota belsejébe vezet, egyenesen lord Toyaki fogadószobájába. [120000 tapasztalati pontot kaptál.] Lord Toyaki már itt van, és hamarosan betoppan egy ráncos, hosszú és fehérszakállú öregember is. Az alkímista, gondolod. A ház ura odaadja neki a tárgyakat, amit hoztál, majd rövid szóváltás kíséretében elküldi, kezdjen hozzá a főzőcskézéshez.
- Menj te is Ikedával, el fogja mondani a részleteket - fordul feléd lord Toyaki, majd kitessékel a szobáját határoló tolóajtón. Gyorsan utoléred az öregembert, aki már hozzá is kezdett a varázsital főzéséhez. Átnyújt neked egy térképet Genyuku citadellájáról, s míg te azt tanulmányozod, ő kotyvasztgat tovább.
- Ahhoz, hogy Genyuku fészkébe bejuthass, egy speciális kulcsra is szükséged lesz - szólal meg váratlanul Ikeda a varázsital kevergetése közben. - Nincs sejtésem, honnan szerezhetnéd meg. Van egy másik módszer is a bejutásra, amit Genyuku is használ, de nem hinném, hogy valaha megosztaná veled a draklen teleport titkát. Eltöprengsz a hallottakon. Majd ez előtt a bizonyos zár előtt állva kifundálod, hogyan tovább. Persze a legjobb volna a kulccsal a birtokodban meglátogatni a helyet, csak hát hogyan foghatnál hozzá a megtalálásának? Közben elkészül a varázsital, elteszed fiolástul. [Ezt nem jelöljük a karakterlapodon, de ha kell, majd használni fogod.]

Ez a 146. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 6, délre 48 mérföldre található. Sietve magad mögött hagyod a palotát. [5 pontot használtál fel, van még ...]

be 728 bemész a 728. épületbe
Közelebb vonszolod magad a nemesi palotát védő őrökhöz. Magatartásuk lenéző, pökhendi, de ugyanakkor kicsit a kiváncsiság is ott bújkál benne: nem értik, a magadfajta ágról szakadt csavargó miért akarhat bejutni egy ilyen előkelő palotába. Hát persze, most így nézel ki. Elmondod nekik, hogy a palotamester jóbarátja vagy, irgumburgum lesz, ha nem szólnak neki. Az őrök kétkednek szavahihetőségedben. Egyikük azonban - nagy szerencsédre - halványan emlékszik arra, hogy látott titeket a múltkor beszélgetni, s meggyőzi a többieket, hogy hívják oda a palotamestert. Az ízlésesen kiöltözött hivatalnok jókedvűen fogad. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben. Miután a palotamester türelmesen végighallgatta mondandódat, a palota belsejébe vezet, egyenesen lord Toyaki fogadószobájába. [221765 tapasztalati pontot kaptál.]
- Genyuku meghalt - vonja le a végkonzekvenciát a nemes úr a beszámolódból. - A lehető legjobban alakul minden. Itt az ideje, hogy harcosaimmal Kotobanu palotája ellen vonuljak. - Lord Toyaki homloka sűrű ráncokba szalad. - Támadt azonban némi gondunk. Genyuku halálának hírére megerősítették Kotobanu palotáját. A nyílt ostrom nem lehetséges. Olyan valakire van szükségünk, aki feltűnés nélkül képes bejutni és kinyitni a kapukat a csapataimnak. Mivel te már jártál ott, a feladatot rád bízom. Ne aggódj, nem leszek hálátlan szolgálataidért. - Az utóbbi mondat egészen jókedvre derít. - Keresd ugyanazt a vízmosást, de most ne ott menj be, azt már nagyon őrzik. Inkább... - Lord Toyaki hadarva elmondja a teendőidet. (Kotobanu palotáját már jól ismered, idézd fel a korábban látottakat! Most egy másik bejáraton lépsz be, ami valójában csak pár méterre van az előzőtől. [Játéktechnikailag ez egy új labirintus, ezért másik BE parancsot kell használnod, a korábbi Pörhemór körére visszaugrás nem lehetséges.])

A 145. labirintus bejáratát innen nyugatra 9 mérföldre találod. Sietve magad mögött hagyod a palotát.

be 728 bemész a 728. épületbe
Közelebb vonszolod magad a nemesi palotát védő őrökhöz. Magatartásuk lenéző, pökhendi, de ugyanakkor kicsit a kiváncsiság is ott bújkál benne: nem értik, a magadfajta ágról szakadt csavargó miért akarhat bejutni egy ilyen előkelő palotába. Hát persze, most így nézel ki. Elmondod nekik, hogy a palotamester jóbarátja vagy, irgumburgum lesz, ha nem szólnak neki. Az őrök kétkednek szavahihetőségedben. Egyikük azonban - nagy szerencsédre - halványan emlékszik arra, hogy látott titeket a múltkor beszélgetni, s meggyőzi a többieket, hogy hívják oda a palotamestert. Az ízlésesen kiöltözött hivatalnok jókedvűen fogad. Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról. Miután a palotamester türelmesen végighallgatta mondandódat, a palota belsejébe vezet, egyenesen lord Toyaki fogadószobájába. [316805 tapasztalati pontot kaptál. (+1% halhatatlanság.) Jutalmad 1 Toyaki kristálya. (ld. enc.)] Jutalmad átadása után lord Toyaki rögtön a tárgyra tér:
- Lord Kotobanu palotájában, egy lezárt torony legfelső szobájában rábukkantunk unokahúgomra - de szegény lélek bele van fagyasztva egy hatalmas jégtömbbe! - Aha, az a folyosó vezethetett oda, amelyet az őrök annyira őriztek a palota második szintjén. Hát meg volt rá az okuk: Kotobanu mocskos kis titkát rejtegette ott. - Csak egyvalaki segíthet unokahúgomon - a misztikus, és rettegett teriádok egyike. Most egy utolsó küldetésre kérlek - utazz el a teriádokhoz és kérd segítségüket. A következõ térkép egy távoli szigeten fekvő teriád település alaprajzát mutatja, ide még a császár hódítása nem ért el, így talán minket, ryukukat sem gyűlölnek annyira, hogy ne segítsenek. Fontos, hogy te se árts nekik, ne mutass ellenséges szándékot, EGYETLEN teriádot se ölj meg! Különben szóba sem állnak veled! Talán legjobb, ha fegyver nélkül érkezel! - Rendben - mondod, elvállalva ezzel a befejező küldetést. [Figyelj oda nagyon rá, hogy a labirintusban egyetlen teriádnak se essen baja, különben a küldetést nem tudod teljesíteni! Ennek érdekében a legjobb, ha magasra állítod menekülés százalékodat, olyan fegyvert veszel a kezedbe, amellyel keveset tudsz sebezni, varázslatlistádat átvariálod eszerint, vagy törlöd. Ne feledd, a BA parancs, mint a többi labirintusban, ebben sem mûködik.]

Ez a 147. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 48, délre 111 mérföldre található. Sietve magad mögött hagyod a palotát. [5 pontot használtál fel, van még ...]

*A következő küldetés teljesítéséhez szükséged lesz Zarknod fülbevalójára.

be 728 bemész a 728. épületbe
Közelebb vonszolod magad a nemesi palotát védő őrökhöz. Magatartásuk lenéző, pökhendi, de ugyanakkor kicsit a kiváncsiság is ott bújkál benne: nem értik, a magadfajta ágról szakadt csavargó miért akarhat bejutni egy ilyen előkelő palotába. Hát persze, most így nézel ki. Elmondod nekik, hogy a palotamester jóbarátja vagy, irgumburgum lesz, ha nem szólnak neki. Az őrök kétkednek szavahihetőségedben. Egyikük azonban - nagy szerencsédre - halványan emlékszik arra, hogy látott titeket a múltkor beszélgetni, s meggyőzi a többieket, hogy hívják oda a palotamestert. Az ízlésesen kiöltözött hivatalnok jókedvűen fogad. Röviden mesélsz kalandjaidról. Miután a palotamester türelmesen végighallgatta mondandódat, a palota belsejébe vezet, egyenesen lord Toyaki fogadószobájába. Fatosha már itt van. Elveszi tőled Zarknod fülbevalóját, megvizsgálgatja, majd bólint, kezdődhet az unokahúg megmentését célzó procedúra. Hármasban (lord Toyaki, a teriád törzsfő és te) egy másik helyiségbe vonultok, ahol megcsodálhatod a jégtömbbe fagyasztott ryuku lány utolsó pontjáig elkékült meztelen testét. Fatosha arrébb int benneteket, majd hozzálát a kiolvasztáshoz. Hosszú percek, órák telnek el, mire a szertartás a végére ér. A lányt a földre terített, összehajtogatott takarókra fektetik - szabályos ütemben lélegzik, de még kell pár óra vagy akár néhány nap is, míg magához tér. A nemes úr dolgozószobájába visszatérve Lord Toyaki megköszöni a segítségedet. Végtelenül hálás, még házának legősibb relikviáját, a Sárkány Amulettjét is ajándékba adja, jutalmul segítségedért.
- Semmiség volt - vonod meg vállad szerényen. Lord Toyaki elmosolyodik. Még ha máshogy is gondolja, tudja, hogy a ryuku becsületkódex íratlan szabályai tiltják a hencegést, s ezáltal náluk a szerénység mindennapos dolog. Na de nincs is idő több csevejre, egy nemes úrnak biztos mindenféle fontos dolga van. Még utoljára fejet hajtotok egymás előtt, majd hálásan utadra enged. [484704 tapasztalati pontot kaptál. (+1% halhatatlanság.) Jutalmad 1 Sárkány Amulettje. (ld. enc.)] Sietve magad mögött hagyod a palotát. [5 pontot használtál fel, van még ...]